• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Mmmmm lakris!
    Har blivit så himla sötsugen på sistone och ni hjälper ju inte precis till här inne med allt prat om choklad, lakris och smörgåstårtor..... Vill ha!!!!

Har haft det svårt att komma igång med träning sen lilla E föddes. Har lyckats gå ner alla kilo, men har nog lagt på mig några nu. Orkar inte komma igång med träningen nu heller för det är full fart här hemma hela tiden nu med flytt och födelsedagar... Får komma igång med träningen sen efter nästa (om allt går vägarna) barn. Är riktigt sugen på att sätta igång med syskonförsöken snart...

• Norrskensflamman

*spånar vidare och minns barndomen och det färgglada sjuttiotalet*

Jag älskar Marimekko! Har inte så många såna grejer, förutom ett par kuddar som svägerskan sydde kuddfodral av mina Marimekkogardiner som jag hade im mitt flickrum. Jag blir så där varm o trygg och solig inombords när jag ser dem och andra Marimekkogrejer. Måste nog börja samla Vårt hus är byggt 1970 och har mycket slutet sextital-början åttital i sig liksom. Stilen och planlösningen. Jag älskar det.

Mamma hade massor med Stig LIndbergs porslin, men hon har slängt allt, trodde inte att nån ville ha det. En del av sextio och sjuttiotalsporslinet som hon INTE slängde har hon lämnat i stugan. Då brorsan med fru köpte stugan för många år sedan, finns porslinet där. Och där hör det hemma tycker jag. Men nu har jag hurvat upp morsan och sagt att hon FÅR inte slänga nå mer porslin !
    Hon gjorde detta i samband med en djup depression, då hon eldade upp en massa av mina gamla saker också. Jättesorgligt. En stor del av mina minnen gick upp i rök bokstavligen. Själv minns hon inget av det idag

• Fru Bygg

*vinkar tillbaka till Villemoa*
    Håller tummarna för en bra kurva imorgon! Hur mår du annars med foglossningen? Är den under kontroll?

• Norrskensflamman

Fru Bygg: Så trevligt med syskonplanering
    Och så skönt att det inte är nåt problem med maten. Moussaka... *slickar mig om munnen* Nu var vi där igen: MAT!

• Norrskensflamman

Nä! Nu kan jag inte hänga här mer, för det blir bara matsnack och min mage KURRAR högt nu! Går och dricker te och jobbar vidare.
    Kram alla, ha en bra dag!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-09-08 13:51:01 följande:
    Villemoa: Vilken gourmand till tjej du har Riktigt vuxenkäk alltså!

Ja, det är helt otroligt! Vet ingen unge som gillar den typen av mat, och i hennes ålder också! Ni förstår ju vilken gourmand hon är när hon hellre äter sushi än korv...

Fru Bygg: spännande med syskonförsök! Foglossningen är under kontroll som tur är. Vissa dagar gör mer ont än andra men jag får ju vila rätt mycket också arbetslös som jag är. Har sökt många jobb men ingen rektor har hört av sig...konstigt...ska ju bara gå på f-ledighet om en dryg månad Men jag söker jobb och gör min plikt, skulle nån mot förmodan höra av sig och vilja ha mig en månad så jobbar jag naturligtvis.

• Aleta

Flamman, oj vad tråkigt att en del av dina grejer gick åt också. 

Fru Bygg, jag har aldrig kommit igång med träning, eller jo, om det är dans, då kan jag, allt annat är dömt att misslyckas.

• Fru Bygg

Nu har vi inte börjat med syskonförsöken ännu, tror att vi väntar tills efter flytten, så det är ett tag till. Men när man tittar på hur stor lilla E har blivit så är man riktigt sugen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans