• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Wow ser jättegott ut Villemoa. Den får jag definitivt skriva ut!

• Fru Bygg

Oj, den lät god också. jag fastnade på jamie olivers vaniljcheesecake med hallon precis! Den kanske man ska testa ikväll istället!

• Fru Bygg

Nu har jag bestämt mig. E och jag ska äta pastan med baconsåsen och sen göra vaniljcheesecaken. Det får bli en vända till affären nu när E har vaknat från tuppluren.

• Fru sy

Har blivit så sugen på smörgåstårta nu sedan jag fått veta att det faktiskt går att göra som jag kan äta. Får väl se om jag kan få mannen att göra en liten till oss i helgen

jag har varit hos bm idag igen och provat på akupunktur, skall testa det nu 3 ggr i veckan en tid framåt och se om det hjälper. Sen blev jag sjukskriven 2 veckor till. Känns både bra och jobbigt. Enligt bm är det tydligt att min kropp skriker ut vila och lugn och ro, och då ska man lyssna på det! Så det ska jag försöka göra nu. Skönt att "slippa" gå till jobbet på måndag för jag hade inte fixat det men jag är så trött på att bara vara hemma, känner mig ensam. Mannen kommer inte hem förrens efter 19 om kvällarna och ikväll är han dessutom iväg på ngt jaktmöte. Så här sitter jag och längtar efter sällskap. Sen kommer jag bli tvungen att berätta för mina arbetskamrater för det går inte att fortsätta ljuga om att jag har feber i 2 veckor till på jobbet. Det är tidigt, men vi får väl hålla tummarna att det kommer gå bra, då är det ju inga problem med att de vet om. Hoppas så på att de kan hitta en vikarie för mig, men det är väl att hoppas på för mycket eftersom det inte finns nga i mina ämnen. Så då får antingen mina kollegor jobba dubbelt eller så blir elevernas lektioner inställda.

Sorry för gnälligt inlägg, behövde bara få ur mig det.

• Aleta

Fru Sy, det är bra att få gnälla av sig här. Hoppas att akupunkturen hjälper, det är mot illamående eller?
    Jag fick ju mot foglossning och det hjälpte.

Hoppas att lite smörgåstårta hjälper. Nu blev jag också sugen på det!

• Norrskensflamman

Fru Sy; hoppas akupunkturen hjälper.

Lika bra att berätta på jobbet, det är som du säger, det gå rinte att ha feber i över två veckor... Då måste du komma på nån ny vit lögn.

Jag har hjälpt T med matteläxan (eller den behövde jag inte hjälpa till med, hon älskar matte) och ryskaläxan. Vi har 3 blad kvar på den sistnämnda. Läraren i ryska kör hårt, enl ryska manér och ger ordentlig veckoläxa.

Sen har jag skrubbat upp ungarna, kolla Idol och varit och promenerat med en väninna i 50 min. Så underbart skönt att sticka näsan utanför dörren och få frisk luft. Härligt!

• ingenjörsbruden

Ninnis: Hoppas "moffarn" hjälpte mot huvudvärken o att agilityn gick bra! Klart supermatten har en superhund (i marimekko-cape... )

Blev ju jättesugen på sötlakris nu.....tur här inte finns någon godisautomat!

Flamman: Guuud så tråkigt med porslinet o alla dina sparade saker....det går inte att ersätta....tänker själv på vad som skulle hända om datorn pajade.....måste bränna kopior på fotona o lägga i kassaskåpet!

Blommis: Hur hade ni det på BT-träffen?!?!?! Alldeles förfärligt trevlig o mysigt o alldeles alldeles underbart antar jag!

Villemoa o Heloise: Va mysigt med besök hos BM! Hoppas på bra mått för er båda!
    Villemoa....tänkte på det....min BM sa att man växer så  olika.....vissa har en bakåtlutad livmoder o då blir ju magen inte så jättestor....men din BM tänker kanske på att Moa var liten när hon föddes? Håller tummen för SF-värde MITT på kurvan!

Heloise: Härligt att Panzer följer med! Blir nog väldigt roligt för er båda! Försök spela in med videokamera....(jag spelade in med vår lilla digitalkamera...blev jättebra) o kul att ha sen!

Aleta: Ojojoj va ni har att fundera på.....tycker Heloises svar var bra "När gud stänger en dörr öppnar han ett fönster".....

Fru Bygg: Trist med inställd date...men ni verkade ha det rätt gott ändå....blev cheesekakan god? Blev väldigt sugen....den får vi göra i morgon på Busans födelsedag!

Fru Sy: Skönt att du fått förlängd sjukskrivning! Funkade akupunkturen? O bara ös ur dig!! Klart ni ska göra smörgåstårta i helgen!!! Det är väldigt gott o man kan variera i nästan all oändlighet.

Flammis: Duktiga lilla T som pluggar så duktigt! Låter som du haft en riktigt skön kväll!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans