• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Det är en sådan här som jag lagt bud på!

www.segr.se/index.php&productId=90

Sen har vi en fleeceoverall som vi fått av Panzers syrra, så jag funderar på att införskaffa en sån där overallpåse som hon kan ha i bilbarnstolen. Vi kikade på tjocka hjälmmössan idag på POP men H sa att det fanns liknande fast billigare på lindex, men där hittade vi inget. Får nog köpa den där ändå. panzer bara tjatar om att hans mamma vill köpa saker, men då får hon nog hoppa på tåget, för Jullan ska inte frysa för att hans mamma "kanske" vill köpa nått!

• Heloise

Ja kanske det, jag är bara köpkåt Kan ju int köpa nått till mig själv, fast iofs hann jag göra av med ett par hundra på mig själv idag med, på ett jättehärligt linne, i microfibrer med utskålade tuttar och mage, sen ribbat stöd runt tuttar och mage, svårt att förklara men otroligt skönt , ger stöd utan att vara för hårt, underbart hemma under en tröja bara!Sen blev det en stickad klänning, som i västmodell att ha ovanpå tights

• Heloise
    Fjällbruttan skrev 2010-09-15 10:00:39 följande:
    Godmorgon!Har inte sovit mycket i natt... sån där natt Grodan äter och jag inte somnar mellan gångerna... fast då kan man ju tänka Så jag har tänkt på Heloise hela natten, det var trevligt Att bero på förlossning, det är faktiskt enda gången som smärta är positiv Varje värk kommer ju att ta dig närmare Jullan, helt suveränt om man kan tänka på det!Och så köp en sån där flaska med vatten... se upp.. nu kommer reklam... sånt där norskt vatten som börjar på Ims och slutar på dal!Inte för att det vattnet är bättre än andra, men flaskan är!Bara att trycka till och bälga i sig vatten när man blir törstig, och det blev då i alla fall jag och alla mina väninnor! Och små plastmuggar räcker inte långt...Och vad gäller vinterkläder tycker jag att POP är bäst, men jag köper gäran på tradera!Syns ändå inte att det är använt till bebisar och dessutom billigare och miljövänligt med återanvändning Nu ska jag äta frukost... har duschat (yes yes yes) och ammat...
    Ah gulle dig! Jag har inte heller sovit inatt, fast det har varit pga att jag har mått illa/ haft ont i magen.

Om det är Gudrun Abscals bok du har Bruttan så har jag redan lånat den, fast jag har inte börjat läsa än( feg). Jag vill ju vara som du beskriver, se smärtan positivt etc, men jag är ändå lite rädd för att jag ska flippa ur. Det är mammas fel, hon vågade aldrig skaffa ngr fler barn, ens efter att de erbjöd henne snitt( på början av 80-talet) för att hon upplevde förlossningen som så fruktansvärd. Det finns viss risk för att man blir lite skadad om man får höra att föda barn= dö( mer eller mindre) hela sin uppväxt

Andra gånger är jag jättekaxig och tänker att jag faktiskt aldrig misslyckas med nått som jag förutsatt mig oavsett hur obehagligt det än varit, och jag hoppas att jag är så less på att vara gravid att när det är dags så kommer jag bara att vara glad, äntligen får vi träffa Jullan!!

Musik har jag också tänkt på, vill ha musik som gör mig stark/ arg/ peppad, typ Rammstein, det fungerar alltid när jag tränar, ja eller alltså på den gamla goda tiden då jag tränade hahahaha. Nu vaggar jag  ut på promenad med Panzer varannan dag och håller på och dör. Sen ska jag hyra en sådan där TNS de verkar rätt bra och så vill jag prova akupunktur.

Det här med att andas, annas profylax, är det nått att ha egentligen? Känns bara som upplagt för aggressivitet, ex jag glömmer puff-andas och Paner, som säkert kommer att ha tagit på sig kommendörs mössan, kommer att tillrättavisa mig och säga du puff-andas inte rätt och jag kommer fläta till honom EDA vill jag gärna ha, alla säger att det är underbart.

När jag är orolig så försöker jag tänka på min kusin, hon födde nästan hemma för alla hade sagt åt henne att det gör så ont att föda barn att du önskar att du vore död. Hon tyckte att det gjorde ont, men hon ville inte dö- alltså var inte förlossningen igång- Tur att hennes man har två barn sedan tidigare och tvingade in henne till sjukhuset, Max är nästan född i väntrummet Så kan det ju faktiskt vara, att man föreställer sig det så hemskt att man sen blir positivt överraskad? Snälla säga att det kan vara så

Nu ska jag ta en macka, sen funderar jag på om jag ska sjunka ner i ett bad, innan jobbet. Min kropp är stel och öm. Bästa H är övertygad om att jag itne kommer att kunna jobba tiden ut och tjatar om att jag ska gå till läkaren för sjukskrivning, jag vet inte. Jag gillar att jobba, iaf 'ish. Jag kommer att förlora mkt pengar på att gå hem redan nu. Jag har sagt att jag ska vänta och se hur det blir efter en helg, jobbar rätt mkt fre-mån och jag får se då hur mkt SD jag får.

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-15 12:26:10 följande:
    Men VAD? Nu gör datorn sådär igen: kastar ut mig när jag postar, men enligt den gröna pluppen är jag fortfarande inloggad. Försöker igen alltså: Heloise: lova att du kollar upp det där med sjukskrivning om det blir jobbigt. *orolig*Fick just en syn: Panzer med kommendörsmössa på BB. Han kan komma att ligga risigt till. Och din kusins bekanta... Vad kan syftet vara med att säga till någon som ska föda för första gången att det gör så ont att hon kommer att önska sig döden?? Det var ju tur att det vändes till att hon blev positivt överraskad till slut.
    Ja du om Panzer sätter på sig kommendörsmössan så får hans stryk

Ja jag vet inte varför nån skulle vilja säga så, men alla gör det ju. Förutom H som är läkare och ska göra sin ST mot gynekologi, som tycker att det är det bästa som finns att föda barn och som tjatade till sig vaginal förlossning trots att Elsa låg i sätesbjudning. Min kusin är rätt cool så det äritne konstigt att hon tog det så, men ändå tänka att det kan bli så också, att man är så inställd på att det ska vara det värsta man varit med om, och så kanske man inte upplever det så.

Oj vad jag har manipulerat tråden med frågor, det var inte meningen alls!

Blev så sugen på att boka ett 3D ultraljud igår men så vann förnuftet, det är för mkt skriverier om att det skulle vara falrigt för att jag vill chansa, sen kan vi gott hålla oss ett tag till

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-09-15 12:44:51 följande:
    Min mormor har blivit sämre så jag kör till Småland nu.
    Men usch Ninnis, jag hoppas att det vänder för mormor! Skickar varma stora kramar till dig och kör försiktigt!
  • Heloise

Andbeyond: jobbigt med blödningarna, men så länge bebben mår bra så är det ju ingen fara, även om jag förstår att det är jobbigt( jag kollar hysteriskt toapappret varje gång jag torkat mig efter minsta lilla blodspår, och då har jag inte blött en droppe på 27 veckor)

Flamman: Härkigt med en sovkväll!

Idag är det Panzers födelsedag och jag har varit duktigt eller jag planerar att vara duktig på min lediga dag, först upp med tuppen och lra Panzer till jobbet. Sen handla på kvantum, sen hem och nu ska jag vika tvätt, tvätta sängkläder, diska, sammsuga, torka golven och plocka undan. Sen ska jag göra gulaschsoppa till 10pers( Pazners familj firar varje liten födelsedag som om det vore en jämn födelsedag) och göra plommonkräm.

Plommonkräm rekomenderar jag till alla gravida som har lite kinkigt med magen, dels är det jättegott, lätt att äta och sätter lagom fart på magen!

Plomonkräm

500gr Plommon( urkänade och bitade med skalet på)

4dl vatten

1dl socker

1 kanelstång

3msk potatismjöl utrört i vatten

Koka upp vatten, socker, kanel, ha i plommonbitarna och koka på svag värme i ca 15 min, ta av plattan och vispa ner potatismjölet i en tunn stråle, ge krämen ett snabbt uppkok och strö lite socker på ytan för att slippa snuskigt krämskinn!

• Heloise

Daa: ett par dagar, blir ungefär 4-5 portioner om man äter till frulle/mellis.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans