Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Nuuuuuu går jag hiiimm!

Massa till er alla!

*svassar ut genom dörren med knölpåken medans det dröser en hel del gula fjädrar efter mig....*

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-10-08 10:15:37 följande:
    Hej alla goa!Jag skulle behöva er hjälp! Ni har alltid så kloka tankar.Vi har ett par vänner som har en son i E:s ålder (ett år). För ett tag sen frågade de vad E önskade sig i present och jag rabblade upp att leksaker, kläder är ju aldrig fel. Givetvis vände jag sen frågan tillbaka till henne och då sa hon att H (hennes son) minsann inte ville ha varken leksaker, kläder eller böcker. Hon skulle fundera på om han önskade sig ngt.Nu ringde de precis och bjöd in sig på fika på söndag för att fira E. Och då måste ju även vi ha en present till H. Vad köper vi nu? Det står helt still i mitt huvud, nu när de verkligen itne vill ha kläder eller leksaker. Snälla kom med bra tips!!!!

Men vilket bängt svar?! Vad önskar ungen sig då? Fred på jorden? Kakel?

Nä...köp en bok tycker jag! Busan ÄLSKAR böcker så det kan ju aldrig vara fel....

Busans absoluta favorit just nu är en mjukis-valp som sjunger sånger o som hon kan trycka på näsa o öron, händer o fötter....guuuu va hon älskar den....o vad vi föräldrar älskar avstängningsknappen!!!
    Så vill ni vara lite elaka....så köp ngt som spelar!

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-10-08 09:49:18 följande:
      Eehhh, nej...

*ser för mitt inre en städgubbe i gula gallonkläder som moppa snigelspår*

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-07 21:32:15 följande:
    Tack till er alla för alla uppmuntrande ord och minnesbilder att ha med mig imorgon Fnissar fortfarande åt Ingis Panzer, tack för fler fina kort, hon är så söt!!Hoppas att både mor och barn mår bättre och bättre!Flamman, hoppas bilen blir bra, och krya på er allihopa och tack för kloka råd.Är helt disträ ikväll och magen gör ont för imorgon men det blir nog bra...Lärarskrället har bestämt sig för att jobba imorgon förmiddag när hon fick veta att det blir ett samtal, så M är förvarnad,och stora I tänker hålla koll på henne...-Jag slår ner kärringjäveln om hon är dum mot M!!!Jamen hallå, du brukar ju själv slå M när ni bråkar (om hon hunner ikapp )-Du, det är MIN syster, är någon dum mot henne spöar jag skiten ur dem!!Opedagogiskt nog garvade jag åt henne, men det är skönt att hon vill försvara lillasyster Aleta, önska jag hade dig med mig imorgon också.. skulle väl se bra ut:Först kommer jag som ett stort slagskepp med handväskan i högsta hugg och sen kommer ett gäng tanter och så vovven Ingis;.DKramen till er alla

*morrrr morrr....viftar på rumpan*

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-10-08 10:45:14 följande:
      Jag skrattar så jag gråter! Mina kollegier undrar nog vad jag håller på med!

Hihihi....förlåt men jag kunde inte låta bli att dela med mig av min inre värld....

• ingenjörsbruden

Leksi: Massa kramar! Komplext och tungt beslut din väninna m man tagit...men som aleta skriver...man vet inte hur långt barn med downs kan gå. O vad  jag hört från föräldrar till barn med downs så ger de barnen tom ännu mer kärlek o glädje samtidigt som föräldrarna oroar sig för framtiden för barnen och så.

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-08 10:48:42 följande:
    Finns visst en vit sådan bok också!

Där finns jättemånga barnkammarböcker...ialla möjliga färger nästan...men vissa innehåller ramsor o så...så det är lite olika innehåll.

• ingenjörsbruden

Stolt mamma måste rapportera:

Satt igår o lekte med busan...bad henne ta giraffen...ungen tar giraffen o ger mig.....bad henne ta elefanten, isbjörnen, kossan o tuppen....o ungen tar ALLA rätt!!!
    Alltså jag blir helt chockad.....de där små busungarna fattar bra mkt mer än vad man tror....

O så glad fru:
    Pratade länge med maken i förrgår efter han läst mitt mastodont mail....o det känns mkt mkt bättre....han förstår nu att lägga prioritering på mig osså o inte bara huset eller busan.....idag ska de köra till tippen med allsköns bråte, maken o svärfar alltså....svärmor ska passa busan.
    O i morgon ska vi ha familjemys! Iallafall tills jag ska hämta guddöttrarna /systerdöttrana för övernattning o mys! Har tänkt göra hemmagjorda pizzor o äta hemmagjord chokladmousse till efterrätt, spela lite spel (även om jag HATAR spel...dåligt tålamod) o kanske se på någon film!

Så en liten allmän fråga på detta egoinlägg....
    Vad vill du/ni ha på eran pizza????

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans