Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Blommis: Jag köper första boken av dig på stört! Hur är det med huvudvärken?

Fru sy: förstår din frustration.....*kramar om* Den som väntar på något gott.....*försöker peppa*

• ingenjörsbruden

O ninnis: Du kan TRO att jag gick omkring hållandes tummen igår....svårt att göra besiktningar....men ALLT för dig! Foton o grejer redan! Oj va fräckt!

• ingenjörsbruden

Blommis: Om du saknar din gråa yllefilt....så har jag nog hittat den....mellan mina öron återfinns den idag.....helt ooootroligt seg o svårt att fokusera......längtar verkligen till att gå hem....

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-15 10:13:13 följande:
      Sliter och drar i yllefilten, jag kan ta den och slänga ut på lägda här så den fryser ihop!Sen ställer jag mig och hoppar på den så den blir ett äckligt grått pulver,tar pulvret och kastar i bäcken som rinner förbi svärfar....Så!!! Här får du lite grått pulver att dricka gubbe lilla, då blir du i alla fall gladare än vad du är nu Moahahahahaaaaaa ...*ett mycket elakt skratt*

*asgarv*

*moahhahahahaha flinar onskefullt o gnuggar händerna....moahahahahaha*

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-10-15 10:32:30 följande:
    Aaah! E har hittat min stortå och försöker suga på den! Öööörk!!!!

Hahahahahaha lilla snuttan....får hon ingen mat?

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-15 10:06:09 följande:
    Godmiddag (vågar inte skriva godmorgon )Ännu en dag i det snöiga paradiset...huuu vad jag fryser bara av tanken att gå ut!!Ännu en trevlig nattstund med stora I Grodan hade en vråltjutochgnisselstund i natt, fick "fel" bröst tydligen...Här hur I går upp på toa, men hon kommer aldrig därifrån...När jag ammat klart dumpade jag ner Grodan i vaggan och tassade ut till toa, i samma veva kommer I ut och jag lyckas skrämma vettet ur henne Alltså, vad gjorde du på toa så länge?Jag stod och väntade och kollade om jag skulle bli mer törstig! Sen traskar hon och lägger sig och jag säger godnatt... och då kommer det:-Mamma... du läser aldrig go´nattramsorna för mig nu, jag vill höra dom!!Läser ramsorna (har läst samma sen de var små...)och säger godnatt och älskar dig.-Mamma, det blev inte rätt, du ska pussa mig på pannan också och bädda ner mig!!Mammas hjärtegull!!En mycket lycklig mamma gick och la sig igen

Lilla godingen!!! *smälter*

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-10-15 10:01:35 följande:
    Så, nu har jag ringt vårdupplysningen. De sa att en gång är ingen gång. Det kan vara ett svagt blodkärl som brustit bara. Han trode inte att det hade något med graviditeten att göra. Men det tror jag. På ett helt ofarligt sätt. Slemhinnorna blir skörare, blodmängden ökar, jag jobbar i mycket torr luft och dtack inte nog vatten igår. Fick adressen till vårdcentralen som har öppet i helgen om det skulle ske igen.... Ja ja. Nu får jag äntligen tvättat madrassskyddet i alla fall... Inte en dag för tidigt...

Låter logiskt! Hahaha ja man ska ju se positivt på det hela!

• ingenjörsbruden

Fru sy skrev 2010-10-15 10:47:02 följande:
      Kanske att magen börjar att synas lite, men är svårt att veta om det är gravidmage eller fettmage. Har bara skrivit lite sms med kompisen och tydligen hade förlossningen tagit 60 timmar. Jag har ju ingen koll på hur lång en "normal förlossning" är men tycker att 60 timmar är riktigt långt.

Det är helt säkert gravidmagen! *klappar försiktigt o sjunger lite för lilla knappen där inne*

Hmmmmm det låter lite konstigt.....kan inte var 60 timmar aktiv förlossning....hon måste ju ha räknat in latensfasen....alltså när man börja öppna sig o tills man är öppen 3-4 cm.......... Tyvärr så kan man ha rätt ont där i början....det hade jag.....o därför var vi inne på BB i 22 h innan Busan kom.....men eg skulle jag fått åka hem...men där var ledigt o jag var så gnällig så jag fick stanna innan jag var tillräckligt öppen.

Hoppas allt är bra med väninnan....det tar på krafterna att ha ont så länge o sen gå igenom en förlossning...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans