Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise: Gud vilken beskrivelse....sitter o kan inte hjälpa att tårarna trillar......hoppas innerligt att ni kan få komma hem till Gävle snart.

Jag tyckte själv att de första veckorna var rätt jobbiga o pestiga....o då var busan frisk o kry o jag kunde amma o vi fick vara hemma....förstår att det är fruktansvärt jobbigt för er båda även om jag så klart inte hade det ens en bråkdel så jobbigt som ni har det.
    Ni är fantastiska! Massa kramar till hela familjen Helipanzer!

O VARFÖR väljer tekniska pryttlar att lägga av när de MINST av ALLT ska göra det!! SUck!

Fast jag måste erkänna...jag körde min mobil i tvättmaskinen ...o efter en torktid överhelgen så funkade den utmärkt! I hela 2 veckor funkade den....sen började den spontan-stänga av sig....tur det var jobbmobilen!

• ingenjörsbruden

Flamman: dessa karlar! En massa kramar o till dig!

Bruttan: Fy fasen för mjölkstockning! Men avlvedon verkar väldigt bra...

Sonja? Vem är det?!

Ninnis o Fru E: Tokhåller tummar just nu för er!

Blommis: Hur är det med din rygg? *kramar om o håller tummen för ditt sprayande osså* Drömde faktiskt att jag osså var tvungen att hormonspraya i näsan i natt....måste vara för att tog vanlig nässpray innan jag gick o la mig....hjärnan är konstig!

Daa: Var rädd om dig!

Aleta: *massa kramar*

Solde: Ja dessa män.....de är nog rätt lika allihopa i grund o botten....mer eller mindre....lite då o då.

• ingenjörsbruden

Villemoa skrev 2010-10-13 09:22:08 följande:
    Lanovia; blir också orolig för att du ska ta ut dig alldeles! Kramar till dig!

Ja lanovia, var rädd om dig! Jag vet precis hur jäkla jobbigt det där renoverandet är.....PUST säger jag bara!

Ta o försök att boka in familjemys åtminstone ett par timmar i helgen....det är superviktigt för att man ska orka!
    Hur mår maken nu?

• ingenjörsbruden

Aleta skrev 2010-10-13 10:33:56 följande:
    Jag är i Stockholm och försöker på några dagar hinna med alla släktingar och vänner som ska besökas + en massa ärenden som bara kan göras här. + Lite kul också. Vi var på John Cleese i måndags, jättekul och verkligen skönt att få sitta och gapskratta. Fina Heloise, vilken hemsk miljö att vistas i när man redan är fylld av oro. Jag hade inte förstått hur det faktiskt såg ut. Vilken levande beskrivning, jag ryser verkligen av att se er mitt i allt detta. Många, många kramar och hoppas ni får komma hem snart! Flamman, många kramar till dig också och hoppas att det går bättre imorgon. (För det var väl då ni skulle gå?) Alla tummar, fingrar och tår hålls för alla våra små ruverskor, blivande och nuvarande! ♥ Grattis till skörden Ninnis. Passionsblomman, bra att du får ett ännu bättre preparat! Bruttan, blä för mjölkstockning, tur att du har specialmeduciner. Andbeyond, vad härligt med det fina ultraljudet!    

Låter som ni har det mysigt i fjollträsk! *kramar*

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-10-13 10:38:41 följande:
    Tack för tumhållning för äggen, det verkar som att det hjälpte!Alla sju äggen har delat sig, men ett var lite för snabbt så det föll bort. Det är således sex ägg kvar i leken och vi får tillbaks ett imorgon eftermiddag kl.13.30

Ooooh så duktiga små ägg! Men plockade ni inte 11 ägg? *totalt förvirrad*

I morgon kl 13.30 ska jag sitta o hålla tummen enbart för er!!!!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-13 10:29:06 följande:
    Såg en jätteintressant dokumentär igår om enorma, komplexa landet som så många av oss både älskar och hatar. Massor av bilder från Moskvas vackra tunnelbana. Man kan åka en hel dag och bara kolla på all vacker konst i tunnelbanestationerna. Att åka tunnelbana i Moskva är en riktig kultur- och konstupplevelse på alla sätt och vis.Det är så viktigt det korren säger i slutet av programmet, när han sitter uppe på 30-nånting våningen vid ett glasbord och har panoramautsikt över staden. Att vi västerlänningar kan inte moralisera över vad ryssarna själva tycker.Kolla gärna, om inte annat för att se hur vacker tunnelbanestationerna är.svtplay.se/v/2181160/korrespondenterna/del_5_...Ja, VAR är Aleta

Har sett en dokumentär om konsten på Moskvas tunnelbanestationer! Fantastiska skapelser! Verkar vara rätt säkert att åka tunnelbana där osså....men det kanske bara var en vinkling där....

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-13 11:08:52 följande:
    Har fått makens förkylning, mår inget vidare: Tjock i halsen, näsan rinner och känner av spricknngstendens av hornhinnan i ena ögat. Har inte tid! Vi har visning i kväll och det är ganska rörigt fortfarnde. Skall försöka åka hem vid 15.30 och på något vis trolla m knäna så de kan se någotsånär hur det ser ut. Vad jag gnäller! Slut på egoinlägg!(fast just nu skulle jag vilja vara struts, gräva ner huvudet och titta upp igen i mitten av januari el så, när allt  är löst och färdigt!)

Bläää va jobbigt det låter! *sympati-strutsar*

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-13 14:03:31 följande:
    Tack EA för eskimå-input! Då var jag någorlunda rätt ute trots allt. OMG vad intensivt och ruskigt spännande det kommer att vara nu i en massa veckor! Hur tusan ska vi behålla lugnet genom hela den här resan? javisstja-hålla handen! *sträcker ut en liten men rätt stark floristhand*

Jaaaaa *räcker osså ut alla lediga händer*

Def nagelbitartider som väntar!

KRAAAAAM!!!

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-10-13 23:10:20 följande:
    OK, en tvättäkta skitdag. Vi skulle in till akkis när telefonen ringde och läkaren berättade att Elise hade fått det jobbigt på morgonen och helt ur det blå tvingats tillbaka i i respirator. Vild panik och taxiresa med kvävda snyftningar för att komma till vår lilla dotter. Elise har alltså legat i respirator hela dagen men efter ett slemstopp i respiratorn nu på kvällen är hon tillbaka i CPAP så får vi hoppas hon slipper intuberas igen... Dagen har varit fylld av en massa skit och tjafs med läkare som vi klarat oss utan- Har dock sluppit lägenhetshotellet och bor nu på Park Inn, en ljusglimt i en annars mörk dag. I övrigt mår Elise ok men jag och H är mentalt dränerade och nu blir det sängen, en kort uppdatering, har inte energi kvar för något annat.   /Panzer

Hoppas denna nya dagen bär med sig massor av glädje, goda besked, solsken o mycket kärlek och värme till er alla.
    Massa kramar till er alla!

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-10-15 07:25:55 följande:
    Vaknade inatt av att jag hade forsande näsblod. Gick upp och tvättade mig, men var tvungen att lägga mig på golvet för att det pep i öronen och susade i hela hjärnan... Känner mig lite skakis idag, men det är väl inget farligt?

Hmm ring o kolla, sötnos!
    Skönt att höra att du trivs rätt bra på jobbet fastän det är slitigt o inte luktar tårta hela tiden.

Villemoa: Min är osså bokmal!

Bruttan: vilket garv jag lag av....hahahahaha hojt o pistvakter! Ja dessa karlar....men det lätt rätt mysigt med hårbottenmassage.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans