Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-09-09 11:56:25 följande:
    Heloise, vad mysigt med besök av dina "systrar". Lycka till hos BM! Och Villemoa också!Flamman, jag såg inte debatten men det låter idiotiskt!

Jag såg den inte live heller, men var in på UR play och kollade i efterhand.

Jag har kommit på att jag förmodligen kommer att rösta på tre olika partier i de tre valen ! I o f s är jag ju i min fulla rätt att göra det.

Jag tvekar fortfarande i riksdagsvalet.

• Norrskensflamman

Daa: Hoppas du blir ompysslad ikväll på bästa sätt. Den där stressen på ditt jobb  låter inge vidare bra.

Villemoa: Härligt att allt verkar bra med bebben i magen.

Nu måste jag berätta:
    Jag var så upprörd över det där med modersmålsfrågan (jag vet ingen stor, avgörande valfråga direkt att hänga upp sig på, men för mig är det intressant och veta var partierna står.) och vad gör Flamman när hon är upprörd; just det, SKRIVER.
    Så jag har skrivit till Allianspartierna och frågat.
    Först av alla svarade Centern och de vill snarare utöka modersmålsundervisningen i skolan och förskolan. Det står t o m i deras partiprogram. De har där även föreslagit att ta bort 5 eleversgränsen, även för andra språk än minoritetsspråken. De kommer driva frågan, säger dom.
    Blir spännande att se vad de andra partierna svarar Och framför allt, vem som håller det dom lovar...

Nog om detta nu, är bara lite kul att sysselsätta valarbetarna så här i slutspurten, kolla hur måna de är om att få en till röst

• Norrskensflamman

Heloise; härlig rapport från BM besöket! Tack

Aleta: du är värd en massa lakrits. Mumsa på du!

Nu har våra vänner kommit hit med ungarna. Så nu har jag snusat 2-månaders bebis (ljuvligt) och nu har jag en 3½ åring här som säger "Sifia" varannan minut, leker affär och räknar på miniräknare, ber mig klia tårna som sticker ut ur gipset, och VET ni hur fort hon blivit en HEJJARE på att köra rullstol?!

Imorgon återbesök, få se vad de säger. Omgipsning o röntgen blir det i alla fall. Hoppas allt ser bra ut!

• Norrskensflamman

Hipp hipp hurra på Bellabus födelsedag!! Puss, puss, puss

Idag ger vi järnet å bangar inte för nått... Let's go, let's go, let's go...  

Jag har bytt till mig en tröja av en väninna. En trikåtröja, lagom tunn/tjock så här års. I mina favvofärger vit och svart. Med 50-60 talsmönster, ringar och cirklar i varienrande strolekar, lite Marimekkostuk faktiskt. Snyggt till svarta jeans.
    Tog på mig den i morse och ser att maken återigen kollar på tröjan ifråga med rynkade ögonbryn.
    "Jag tycker inte om den där tröjan om jag ska vara riktigt ärlig" säger han.
    Förut hade jag blivit lite knäckt och ledse, och efter ett tag gått och bytt tröja.
    Men den tiden är förbi, mina damer.
    Jag knyckte på nacken och log ett sockersött leende till min man;
    "Men älskling, du behöver inte gilla tröjan, jag har inte tänkt tvinga dig att ta på dig den" Gissa om han såg förvånad ut?!

• Norrskensflamman

Heeeej Bruttan!
    Så kul att du kikar in Saknar dig här...
    Men när jag hör ditt program så viker sig knäna nästan på mig. Förstår att du INTE har tid att hänga här
    Hörru, se till att du inte sliter ut dig kära du
    Kram!

• Norrskensflamman

heloise; vad snabbt du städar För mig tar det ett par dagar om jag ska göra allt, på båda våningarna. Alltså, dammsuga, skura, torka damm, göra toaletterna.
    Det är nackdelen med stort hus
    Därför brukar jag bara städa övervåningen

• Norrskensflamman

Halloj i stugorna!

VAd gör ni så här på fredagkväll?

Jag lagar renskavsgryta med hemlagad potatismos, dricker rödvin, äter finsk choklad.
    Jag fick en extraunge, bästa vänninnan behövde lite avlastning så tösen följde med min T hem från skolan. Tjerna råkas också vara bästisar... konstigt va?

Bästa väninnan kommer snart, lagom till middagen är klar, ska bli så mysigt att få surra med henne och pyssla om henne

Dasha har åkt tillbak till Finland, läkarna här i SE har gipsat om henne, nu från just nedanför knät och neråt. De har skrivit alla papper som krävs, svenska agenten har ringt och bekräftat att de fått alla papper. Rövhålen i landet over there... säger att de inte fått några papper. Suck... Ja, ja vi har nu gjort ALLLT vi kunnat för att fixa detta, nu får familjen fixa det där sista med flygresan och rehab i Ry.

Hoppas lilla D inte får några bestående men.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans