Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta: Så kul med jobberbjudande Bara sådär. Spännande! Men stora beslut att fatta. Förstår hur du tänker lite grann. Ödet eller fingervisning? Eller bara en slump?
    Jag är också lite så där att jag tror att någon/något lotsar mig ibland på rätt väg när vissa saker händer. Mycket styr jag upp själv i mitt liv, men allt kan man inte råda över, som bekant. "är det tänkt så, så blir det så" ungefär tänker jag.

Skickar en kram som stöd, vad ni än kommer fram till

• Norrskensflamman

Aleta, föredrar du salt lakrits eller sån där goooood, söt, finsk lakrits?
    Jag älskar det sistnämnda och gillar inte saltlakrits.
       Ska de va!

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-09-08 13:01:02 följande:
    Jag är egentligen inte speciellt förtjust i lakrits, men "Extra Salty Licorice" är gott. Mina danska kollegor däremot moffar lakrits var och varannan dag.

Äter danskarna salt lakrits då?

Jag får såna deja vu´s från barndomen när jag äter finsk söt laktits. När vi åkte med mamma och mina fastrar och alla kusinerna (vi var ett helt gäng ungar) på shoppingresor på somrarna till Finland. Mammorna köpte Marimekkotyg och Marimekkoprylar (detta var på ganska tidigt sjuttiotal alltså) och vi barn fick lakrits och finska marmeladgodisar. Vi åt finska, flottiga wienerbröd som hade en stor syltklick i mitten. Åsså köpte vi finskt mjuktbröd bakat på surdeg, Rieska. Mmmmm.......

• Norrskensflamman

Ni märker att jag är hungrig va? Fantiserar om mat och choklad och godis. Nä, nu måste jag jobba och sluta tänka på mat. Min soppa som jag åt till lunch var inte så mättande

• Norrskensflamman

Oj! Nu har ryska försäkringsbolagets svenska agent hört av sig till min make och bett att få en massa papper och uppgifter. Förmodligen för att kunna fixa assistans på flyget för våra vänner vars flicka bröt benet.
    Äntligen har de vaknat!! Vi var nästan beredd på att kontakta Herr Dimitrij Medvedjev   

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans