I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Vill bara påminna alla: Ta alltid med er försäkringspappren när ni är på resa....
Lilla flickan sover nu, men det har varit mycket hjärtskärande gråt ikväll
Vill bara påminna alla: Ta alltid med er försäkringspappren när ni är på resa....
Lilla flickan sover nu, men det har varit mycket hjärtskärande gråt ikväll
Fjällbruttan! Där är du ju! Har saknat dig massor Jobbigt verkar du haft det, hoppas det nu lugnar ned sig och att maken skärper till sig.
Heloise: Du är för gullig . Det är väl du som borde vila dig och jag pyssla om dig och Jullan. Jag har konstaterat att jag får vila i graven.
Lilla Dasha tycker det är jättejobbigt att inte kunna gå, hoppa, springa med våra tjejer. Men ungarna har kommit på flera lekar man kan leka ändå. Dasha är kassörska i vår lilla leksaksaffär och mina flickor kunder. Pussel kan man lägga. Och en massa annat. Så det går bra ändå.
Men hon har haft ont i natt och skrikit rätt så rejält. Och när hon inte skrikit så har den lilla tvåmånaders skrikit för att hon blivit väckt. osv. Stackars föräldrarna, de är helt slut !
Vi har hjälpts åt att tvätta flickan och så har hon ätit glass, så nu är hon rätt nöjd.
Nu ska jag lägga mig och vila en stund... Försöka i alla fall.
Kram på er!
Lanovia, visst blir man rädd när de faller så där ! Men det är oftast ingen fara. Läkaren sa åt mig en gång när K ramlat från sängen och slagit huvudet i meden till vaggan som stod bredvid sängen och fick värsta bulan, att det är inte för inte skallbenet inte växer ihop förrän 3 års ålder hos barnen...
Hallihallå!
Surströmming... mmmm... har inte ätit ännu i år. Nästa helg blir det förhoppningsvis av hos föräldrarna. Längtar...
Solde: Så skönt att ni äntligen hittat ett ställe där ni båda vill bo! Lycka till
Ninnis: Lycka till med sprutorna. VAr tar man dem, i magen eller rumpan eller var *förvirrad*
Nu vill lilla Dasha bajsa, så nu ska jag hjälpa mamman, som bär henne, att snirkla av pyjamasbyxorna... vänta...
Sådär ja! Uppdrag Bajsa Med Gips avslutat
Ja jösses vilken helg. På akuten är de inte så glada åt studsmattor. SÅ många barn som kommer in med riktigt, riktigt svåra skador från studsmattor. Svåra ben och armbrott, hjärnskakningar, inre blödningar och skadade inre organ ! Och studsmattan som är våra flickors kärase "leksak"... Självklart har vi nät och så, och jag brukar övervaka dem och kolla så att de inte hoppar för nära varandra eller hoppar över varandra, för nära kanten osv. Men det är ju verkligen ett ögonblicksverk... Enligt egen utsago så krockade flickan inte med någon, ingen som hoppade på henne. Mera att benet vek sig under henne. Jag misstänker att en annan flicka, som är större och tyngre, som var på mattan samtidigt som lilla Dasha, hoppade samtidigt som dasha landade och det blev en sån där motstuds.
Och så har jag snusat bebbe hela helgen. Så underbart ljuvligt de luktar
Lilla Orena är så snäll och glad och pluttig, så man blir nästan sugen att skaffa en tilll
Men bara nästan! Men maken skulle inte tveka ett ögonblick
Nu ropar de att jag ska komma och dricka te. Sen är det väl bara att pallra sig i säng. ARbetsdag imorgon. Blä!
Natti natti!
Lycka till Hvidis! Pussar till lilla Busan som har jobbiga tänder på G. Skönt att alvedon hjälper.
Jag vill åsså va me å kramas *kram-kram-kram*
Ninnis: Ajjjjjje, gör det inte ont att tjoffa in sprutan där?
Jag har också apmycket på jobbet. Dessutom är jag så trött att jag inte vet hur jag ska hålla ögonen öppna. Zzzzzzzzz...
Nä, det är bäst jag går och käkar lite och tar en kopp nymalet kaffe.
Ankan o Lanoiva: 2-årig bröllopsdag?! GRATTIS!!!