I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Min lilla K borrade in sitt ansikte i min mage imorse, när jag borstade håret på henne och sa "Mamma, du är så mjuk och god och luktar så gott* Snacka om att man smälter då...
Min lilla K borrade in sitt ansikte i min mage imorse, när jag borstade håret på henne och sa "Mamma, du är så mjuk och god och luktar så gott* Snacka om att man smälter då...
go* kanske...
Oh my God Aleta!! Vilket plejs Helt underbart RÄTT att ni tar er tid du och maken och åker iväg. Vilket ställe alltså. Som i Tusen o en natt
Ni kommer få superhärligt.
Vad innerligt glad jag är för er skull. Ni behöver det här.
Tänk jag studerade franska i fem år, det var ett av mina starkaste ämnen (som alla språk jag studerat). Men tror du jag minns nåt nu?! Språk är verkligen färskvara. Sedan jag började med ryskan har både spanska och franska raderats ut från hårddisken, och engelskan har blivit skröplig också. Förut, på mitt förra jobb, använde jag den dagligen. Det gör jag inte nu. När jag ska prata kommer bara ryska ord hela tiden. Det är helknäppt!
Ja, alltså jag har också för mig det. Att när man är gravid är det big NO-NO, för då går det direkt ut i bebbens blod, den har samma blodsystem som mamman. Men när man ammar så är det bara i mjölken och det är så ytte-pytteliten mängd som kommer ut i mjölken så det var ingen fara med det. Men jag vet att när jag sa det åt någon som kommenterade att jag drack ett glas vin när jag ammade (inte nyfödd, men när Lilla K var fem månader), såg de på mig som att jag var helt tokig och sa förebrådende med snörpt mun att "ja JAG skulle då ALDRIG riskera något, SÅ stort sug efter alkohol har då inte jag att jag inte kan hålla mig". Typ som att jag var värsta oansvariga, alkismorsan.
Jag kan då inte se att K har några allvarliga hjärnskador efter det vinglaset. Eller... vänta nu... lite jobbigt med finmotoriken har hon det, kanske det är därför ?!
Hvidis, det sliter i hjärtat att lämna dem på dagis när de är så små. Mina var året när det var dags för dagis. Det är ett av stegen i den långa separationsprocessen från mamman. Det är hemskt och jobbigt och hjärtat blöder. Men mest lider nog vi föräldrar. Ungarna utvecklas enormt av att få börja leka med andra barn, komma in i en grupp och lära känna andra vuxna och få förtroende för dem. Deras värld vidgas enormt.
Man får se till att leka och gosa och umgås ordentligt hemma i stället, på kvällen, på helgen osv. *kramar om*
Aleta: det var ju schyssta priser! Bra att veta.
"när jag jobbade heltid så kändes det som om jag var den enda mamman i världen som gjorde det. Dottern var alltid sist kvar när jag kom."
Aleta; just det där känner jag. Skrev om det här för nån vecka sedan. Men efter att ha stött och blött och lyssnat på kloka kvinnor här i tråden har jag bestämt mig för att sträcka på mig och vara glad och stolt över att jag har ett heltidsjobb. Jag drar in större delen av inkomsten i vår familj, utan den skulle vi stå oss ganska slätt. Det är tack vare den vi har mat på bordet och tak över huvudet, kläder på kroppen.
Jag älskar mina barn och ger dem massor med kärlek på kvällen, morgonen och helgerna. Jag hade gärna jobbat halvtid för att få mer tid med barnen, men nu är maken som bekant invandrare utan utbildning och kommer förmodligen aldrig få ett jobb där han tjänar så mycket att jag kan vara hemma. Så då får vi göra det bästa av situationen.
Hvidis: det där dagiset lät inte så mysigt... Hoppas ni får ihop alla pusselbitar så ni kan flytta till det där huset så småningom. Men pluttan har det säkert bra, hon har ju dig som vakar över henne, om än inte fysiskt hela tiden, men andligen 24/7
Hjärtan gör man så här & # 9 8 2 9 men utan mellanslagen.
♥