• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ska kolla det på apoteket. hade det gått några veckor på terminen hade jag kanske varit hemma imon eftersom jag inte känner mig pigg annars heller med huvudvärk och så. Men man vill ju inte sjukanmäla sig redan första veckan, det känns inte bra. Men får se imon, mår jag som ikväll blir jag kanske hemma.

• Fru sy

Jag stannade hemma idag. Hade ont i huvudet och halsen när jag vaknade och har dessutom sovit riktigt dåligt inatt. Tänkte vila upp mig idag och imorgon så hoppas jag det blir bättre, vill ju inte gärna åka på en inflensa med feber och så. Tänkte ta mig iväg till apoteket i eftermiddag. Funderar bara på de där armbanden, blir inte det rätt uppenbart vad det är med mig om jag går med illamående armband?

• Fru sy

Nu har jag i stort sätt sovit hela dagen, så nu skall jag förslka ta mig iväg till apoteket och handla lite. Är så vansinnigt sugen på lövbiff så det får de bli här ikväll... tror jag gör bakad potatis till för det är gott och enkelt.

Idag har jag inte mått alls lika illa, men kanske beror på att jag tagit det lugnt. Sen har jag beslutat (tillsammans med maken) att jag skall berätta för mina föräldrar imorgon när de kommer. Egentligen hade jag velat varit på vul:en först men jag får ju säga som det är och så får vi hålla tummarna att det går bra. Förresten så går jag in i vecka 7 imorgon, enligt fl är den lika stor som en ärta nu

• Fru sy

Blomman: det var det knäppaste jag hört. Ska hålla tummarna imon att det går bra för din karl! Han kan ju inte vara skyldig för något som inte är hans fel...

Ingis: Bra ide med facebook listan, ska ta och kolla igenom vilka jag inte är kompis med så ska jag bli det

nej nu ska jag ta mig iväg till affären. Är tillbaka lite senare.

• Fru sy

Fru Bygg skrev 2010-08-26 15:46:39 följande:
    Skönt att du mått bättre idag, Fru Sy!Spännande med VUL! Var det nästa vecka?

Japp, vi ska på vul på onsdag.

Nu har jag skaffat armband, tänkte ge de en chans innan jag stoppar i mig tabletter. Men funderar på om det verkligen går att dölja dem på jobbet, men jag får väl testa...

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-08-26 16:48:40 följande:
    Min make skulle ha möte ikväll, men det blev inställt. Jag anmodade därför om myskväll via sms och lyckligtvis fick jag det beviljat Så nu ska jag åka hem och mysa och äta ärtsoppa och pannkakor med mina killar. (Fast den lilla får torrfoder )

Låter mysigt! Vill oxå ha myskväll med ärtsoppa, pannkakor och punch

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-08-26 17:21:03 följande:
    Fru sy: glömde ju säga det förut, vad BRA att du stannade hemma!! Vila brukar göra så man mår mindre illa men det är ju inte lätt att vila när man har ett jobb att gå till.

Tack, du tar bort mitt dåliga samvete lite har märkt att jag mår mindre illa när jag kan vila. Kommer jag må som jag gjorde igår förstår jag inte hur jag skall kunna jobba. Hoppas att armbanden hjälper!

• Fru sy

*Vinkar till andbeyond* Hur är det med dig? Börjar nämra dig vecka 12 nu snart va?

• Fru sy

Nu har jag berättat för mamma och pappa. När jag väl bestämt mig för att jag skulle berätta nu så kunde jag inte hålla mig mer. Så klart blev de jätteglada, första barnbarnet, det är efterlängtat. De lovade att vara tysta om det i några veckor till tills vi väljer att berätta för folk. Första steget blir ju på onsdag vid vul:et, så nu gäller tumhållning fram tills dess.

God natt vänner! Syns här imon.

• Fru sy

Det här är inget roligt alls, skit var jag mår illa idag. Tänkte ta med mamma och pappa till kosta outlet i morgon för de har inte varit där men frågan är om det går när jag mår såhär... får nog ta en runda till apoteket och prova de där tabletterna oxå. Armbanden sitter hårt och vet i katten om jag satt dem rätt, känns som en hel vetanskap att hitta den där punkten...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans