Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Var kan man anmäla sig som medlem i tantpartiet

Måste börja spana efter bruna handväskor med blommor i alla färeger och diamantspänne. Blir en utmaning. Just nu har jag en vit i skinn och vita skinnrosor och strasspärlor. Hemma har jag svarta med nitar och metallspännen.

Idag börjar barnkören och jag ska passa på att ta en prommis i mina MBT:isar medan tjejerna är där. Otroligt vad mycket piggare man känner sig efter en promenad i rask takt i friska luften! Jag gjorde det i måndags när K var på barndansen. 40 min var tillräckligt för att ge mig massor med ny energi. Jag var som en zombie innan och ville bara sooooova

Daa, maken har lite frågor till dig, som jag inte vet om du kan hjälpa mig med men jag lovade att fråga dig ändå, så jag inboxar!

• Norrskensflamman

Kram till Heloise o Andbeyond!

Heloise; Låter som att du ska lyssna på BM. Karpaltunnelsyndrom gör ju inte din situation lätter heller. Har du inte opererat det? Min make fick det för några år sedan och opererades. Sedan hade han tur och fick övergå från Industristäd (stå med högtryckstvätt och tvätta fabriskhall och maskiner i 6 timmar) till heltid i produktionen istället, och då besvärades han inte mer.

Andbeyond: Usch så jobbigt med blödningarna. Som du säger så kan det ju få vem som helst att oroa sig och bli nere, och man blir ofrivilligt "asocial" pga av det. Ännu jobbiare om man dessutom kämpar mot en underliggande depression. Vännen, här får du massor med stöttande kramar.

Nu: LUNCH!

• Norrskensflamman

Aha, det där har jag nog hört faktiskt ang att man kan få besvär med karpaltunnelsyndrom vid graviditet. I makens fall konstaterade vi rätt snabbt att han INTE var gravid
    Men du, din chef, jag funderade, kan hon verkligen bara göra så där. Om du har ett fast schema måste hon väl ändå vidtala dig innan hon ändrar. Varför beter hon sig så där lumpet? Är hon sur för att du är gravid? Är det samma chef som fått på sitt uppdrag att fylla i alla dina timmar de senaste X åren, till FK? Tänkte om det har något samband...
    Hur som helst så beter hon sig sketet. Blä.

Daa: härligt att du fått erbjudande om hjälp Du får inte slita ut dig nu, även om jag förstår att det är stressande att komma tillbaka och se att man ligger efter och att folk väntar på att man ska få gjort sitt jobb... Men fint om du kan få hjälp! Så ska det vara.

• Norrskensflamman

Intresseklubben; är ni redo Jag har dragit på mig högklackat igen ! Kände att nu är det dags. Inbillar mig att jag ser längre och smalare ut i högklackat... och att det gör att jag får snygga ben och rumpa. *fnissar hysteriskt för jag VET att det INTE är sant*
    Nåja, känner mig i alla fall lite snyggare. Även om jag inte är det. Förut hade jag jämt höööga klackar, men sedan jag blev gravid med första och mamma så är det mest fotriktiga skor som gäller. På vintern är det heller inte så vidarevärst härligt att slira omkring i högklackat mellan dagis och skola och jobb och affären och hemma. Och vi har ju som bekant vinter 7 månaader minst (känns det som).
    SÅ jag kommer förmodligen ha SKITONT i fötter och ben ikväll :-/

• Norrskensflamman

Ja, säsongen är kort för högklackat så det gäller att passa på! På sommaren brukar jag ha sån där mellanklack, typ kilklack för att "komma upp" lite. Men dessa är... låt mig mäta... 9 cm ca.  Jag har nästan glömt hur man går i dem
    Men jag kommer nog snart in i det.

De är halvhöga stövlar, typ stövletter med lite rynkat skaft, svart mocka och så tre rader med strasspärlor på sidan. Jag är ju egentligen en sån där tjej som gillar lite bling-bling måste jag ju erkänna *rodnar förläget*

• Norrskensflamman

Aleta skrev 2010-09-22 13:10:18 följande:
    Härligt Flamman, men 9 cm! Eller vänta, de där rosa i mocka som jag har är nog så höga.  

Wow, rosa mocka, det var avancerat Läckert!

• Norrskensflamman

Aleta skrev 2010-09-22 13:07:34 följande:
    Hörni, jag hade radion på i bilen och de talade om vuxna som lurar barn på internet. Där sa de att det fanns på alla sajter där det finns barn, till och med Bolibompa!

!!! Och Bolibompa som är i princip den enda sida mina barn får vara och "spela" ¨på!

Apropå rasism och rasister så känns det som att det finns hopp om att det finns många goda krafter i detta land också: http://www.dn.se/sthlm/sergels-torg-fyllt-av-demonstranter-mot-sd-1.1174212

Tänker också stolt på min lilla sjuåriga tjej därhemma. Hoppas hon får fortsätta vara så där "oförstörd" länge, länge...

• Norrskensflamman

Aleta skrev 2010-09-22 13:13:26 följande:
    och jag tycker att jag får så söta små fötter i dem.

Ja men eller hur?! Mina ser ut som små dockfötter i dessa!!

• Norrskensflamman

Min T ville skapa ett konto och börja chatta på nån sajt. Men jag sa NEJ! Såg bara framför mig hur någon snuskgubbe skulle börja skriva till henne  Visst är det hemskt att det ska behöva vara så

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans