I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Hvidis, Vad BRA att det gick bra på samtalet!
Hvidis, Vad BRA att det gick bra på samtalet!
För att komplicera din värld: det är olika för olika Klematis!
Åh nu sms:ade Ninnis! det har gått bra men hon är öm och beordrad sängläge och vila med vovven och värmedyna. hon kikar in sen. och ELVA fina ägg hörni! Hurra!
Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur.
Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu.
Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?
"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."
Sa jag inte.
Förresten så är det nog på våren de ska klippas, de som klippas skall!
EA, här står bra om Kleamtis tycker jag: www.odla.nu/artiklar/grupper_klematis.shtml
Allmänt så ska man låta bli att skära ner saker och ting ute i trädgården inför vintern. den som "städar" för bra riskerar att få en massa mögliga och ruttnande plantor. På våren däremot, så ska man klippa bort visset på perenner och buskar. Nu i vinter så skyddar det vissna plantan.
Dessutom ger frökapslarna mat åt småfåglar-som sedan äter skadeinsekter åt trädgårdsmästaren. Och har ni tänkt på hur vackra kvistar och blomställningar blir när de är klädda med rimfrost?
Usch Flamman! Hoppas han åtminstone skäms.
haha! Allt det där ingår nog i det här andra sprut-preparatet också ska du se. Grå blöta filten är dessutom nu, under nedregleringen. Sedan, när "uppregleringen" eller ska vi kalla den ägg-boosten börjar, då är det trötthet, spänningar i magen och lite sånt istället. Humörsvängningarna ingår i alla leden.
Så, jag valde det ju. Fast nu med krångligare sprutor.
Ninnis, hade du de här menopur-sprutorna? eller har jag drömt det?
Hej Ninnisgumman!
Gud så skönt att allt gått bra. Och vlken fin skörd det blev! Hoppas nu det blir lika glädjande besked imorgon.
SHIT vad nervösa vi var den där dagen efter ÄP! vi satt på ett sushiställe i Sthlm och var helt stirriga. Så vi stod inte ut, utan ringde tidigare än vi skulle och helt bara där vi satt. Sedan high fivade vi med ett tjut därinne på restaurangen.
HEJJA där i skålen alla små urceller! Bliv till! Dela er! Håll er snygga!