Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Sådär, nu har jag fått vara ego.

Heloise: Jullan är skyddad, så du behöver inte vara orolig. Hoppas det slutar göra ont för dig bara.

Hvidis: Styrkekram! Hoppas det reder ut sig där hemma. Är det logistiken som det diffar med?

Soldemor: Grattis till strålande resultat med kissen.

Blomman: Så himla skönt att det finns vettiga tränare! Helt rätt av honom. Och grattis till Blompojken och laget för bra match och bra säsong.

Aleta; jag har nog glömt att gratulera dig till jobbet! Grattis Hoppas det blir bra. Gött med lite klirr i kassan! Jag äter också filmjölk och flingor till lunch allt som oftast nu när maken är sjukskriven...

Bruttan: Tack för hästhistorien! Ser det framför mig. Ja, det är viktigt det där med rangordningen i hästflocken. Jösses vilket liv det blir om man tar in hästarna från hagen i fel ordning t ex !  Skönt att det gick bra för I så att hon inte blev skadad.

HUR vet ni vilken storlek ni ska beställa på menskopparna?! Ska man ta linjal eller sånt där mätdon och mäta diametern där inne eller

• Norrskensflamman

Maken kom just förbi och upplyste om att han aldrig fick nån middag... Men han förlät mig. Han frågade om det är 18 jag fyller imorron. Mitt svar var "Nä, snarare 118"

Han bröt i hop av skratt... Alla bara hånar mig... *tycker synd om mig själv när jag inser att jag tillbringat en hel dag i köket förgäves* Vad är det för ide att jag gör mig till, bakar och tjafsar, jag är för fan helt oduglig som hushållerska.

Går och tar en dusch och går och slaggar. Jag vill helst hoppa över morgondagen *kräks*

• Norrskensflamman

En trött. sliten Flamman tittar in. Har så ont i halsen så jag håller på att gå åt.

STORT TACK för alla gratulationer, mina kära vänner. Det värmer enormt och jag uppskattar det verkligen.

Jag har varit på kurs hela dagen, järnet hem, med lillan på dans, hem och vända och så på föräldramöte. Nu är den här 42-åringen SLUT... för idag!

Kram till alla som vill och behöver. *vinkar trött och stupar i säng*

• Norrskensflamman

Jag fick det jag önskade mig i present (eller det som jag inte VÅGADE önska mig för jag tyckte det var för dyrt)
    I vinter slipper jag frysa; jag har sytt om morsans gamla minkpäls (lång) och så har jag denna dunjacka som går nedanför rumpan. Åh vad härligt

Kramar till Aleta. Du är så stark och klok.

Jodå, tårtorna gick  åt som smör i solsken Ingen märkte att marängtårtan var trasig
    Faktiskt så är det flera av grabbarna som brukar komma med hembakt. Då vet jag inte om de är de själva, frugan eller mamma som bakat förstås.

Bruttan; impad av dina tjejer! Men så har de ju en klok mor också

Daa: Blev så arg igår när jag läste om din puckokollega!! Du är då verkligen ingen som sitter på INternet och dräller på arbetstid!!!
    Hur gick hos BM? Allt okej? Sammandragningarna beror med stor sannolikhet på din stressiga situation på jobbet, både fysiskt och psykiskt (kollegan bl a). När åker du till Hufvudstaden? Vi är ju i dina krokar imorgon.

• Norrskensflamman

Hoppas inga djurrättsaktivister hoppar på mig när jag har min päls...
    Den är typ 20-25 år gammal, och när den nu ändå finns så är det väl synd att den bara hänger där... Tycker jag. Då dog ju minkarna förgäves liksom. Sen så är det klart det varmaste plagget att ha när det är riktigt kallt.

• Norrskensflamman

Ja, vem är det som fyller år idag? Leksi??
    Gud, vilket uruselt minne jag har...
    Blommis; kramar om dig jättehårt. Har skrivit lite i den där tråden.
    Laddat ämne det där med amning. Ammar man för kort är det inte bra ammar man ´"för länge" är det heller inte bra. Och vem bestämmer egentligen vart gränsen går? Barnet, barnets behov, kultur, möjlighet och förmåga att amma, ja det är ju många faktorer som spelar in. Att stirra sig blind på en viss åldersgräns t ex 12 mån är ju absurt! Barnet kanske börjar dagis i ettårsåldern och har nog många förändringar i sitt liv och behöver åtminstone få ha kvar tryggheten som amningen ger, åtminstone på kvällen, innan man även förändrar detta.
    Så gjorde jag. När T började inskolas vid 11 månader fortsatte jag amma, även om jag började tycka det var jobbigt, för att hon skulle få ha kvar den tryggheten. När hon väl var inne i dagisrullarna vid 12-13 mån ålder så tappade hon själv intresset, började bitas osv. Då lade jag ner.
    SAmma med K. Jag började jobba när hon var 9 mån. Till en början ammade jag morgon och kväll. Hade gärna ammat längre, eftersom hon varit så sjuk som bebis och hade nedsatt immunförsvar, men hon tappade intresset vid 10 mån och då slutade jag.

Heloise; ta upp flytningarna med BM. Jag tror inte det är något farligt, men är du orolig så är det bättre att få det bekräftat av BM.

Bruttan, jag hoppas också att jag ska kunna prata ledigt om sex med mina barn. Du är min förebild Känns viktigt att de ska ha den kontakten och förtroendet till mig, eftersom jag själv inte hade det med min mor. Hon pratade knappt om mens med mig, bara svarade besvärat när jag frågade. Det var HEMSKT när jag fick mens och var tvungen att gå till henne och fråga om hon kunde köpa bindor. Så skämmigt, pinsamt och nervöst. Som att jag gjort nåt fel. Jag vill verkligen ha en närmare och bättre relation till mina döttrar än så!

• Norrskensflamman

Villemoa skrev 2010-09-29 09:32:41 följande:
      Det var helt underbart! En vecka hade inte varit nog med tid för att hinna prata om allt. Mycket bebisprat blev det förstås men vi hann med lite annat också

Härligt!

Aleta, grymt bra inlägg föressten, i den där tråden. Som vanligt är du saklig och belyser fakta. Jag är mycket imponerad

Igår var det FM på dagis, jag blev vald till föräldrarådsrepresentant.
    Sen bakade jag en chokladkaka/tårta (färdig mix från Kungsörnen, superlätt och gott hoppas jag. Perfekt när man inte har någon tid alls).
    Ikväll kommer familjen och uppvaktar i efterskott och vips så råkas det bli så att några väninnor också kommer. Så champagnen ligger på kylning

Först ska vi bara till länssjukhuset 7 mil bort på återbesök med makens ben.
    "Pappa har tappat hälsenan" har lilla K berättat på dagis. Någon frågade mig försynt om vi hämtat hem hälsenan från Ry ännu...

På samma sväng ska vi prova en bil, en Toytoa Prius hybrid, som jag är sugen på.
    OCH så ska jag åka till en mässa där vårt företag är med och stå i montern ett tag medan maken går på Gubbdagis (Claes Ohlson och Biltema).

Kram till alla !

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans