• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-10-20 11:56:26 följande:
     Ninnis, klart de valde värstinsuperembryot! Ett som är fett bra och har grymmaste fästförmågan ever seen in the history of human eggs.

And then seen again (twice) a couple of weeks later

• Ninnnis

Aleta skrev 2010-10-20 14:44:12 följande:
    Jajjemän! Marrakech ska göras osäkert!

Underbart! (och rättstavat )

• Ninnnis

Nu ska jag köra och byta till vinterdäck och sedan vankas agilityträning med vovven.

*skickar en extra styrketanke till fina familjen HeliPanzer*

• Ninnnis

Hoppas allt hinns med och att det dyker upp köpsugna spekulanter, Solde!

*kramar*

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-10-20 11:54:36 följande:
    Ninnis-jag tror att vi fick tillbaka ett embryo från vår första ivf och då var ÄP på en onsdag och ET på fredagen dvs det odlades i knappt två dagar och hann bli 4 celler. När de tinat det hann embryot dela sig till nästan 6 celler innan vi gjorde FET så man kan kanske säga 2 1/2 dag innan det är 6 celler för vår del men det är olika hur de delar sig. Vid vår andra ivf hade vi ÄP en fredag och återsättning en måndag och då hann de dela sig till 8 celler har jag för mig Oftast kan de se vilket ägg som ser bäst ut på just dag 3 men det behöver inte betyda att det ägget hade klarat sig till dag 5 tex utan de går på det som ser bäst ut just då *svårt att förklara*För att embryona ska bli blastocyster som de blir när man odlar så länge som er klinik krävs det väldigt mycket och det är vanligt att många faller bort som skulle kunna klarat sig om de blivit nerfrysta eller kommit in i livmodern. Dvs ditt embryo kan mycket väl klara sig i dig trots att de andra inte klarade av att bli blastocyster Det är det här som jag tycker är så svårt att veta eftersom alla kliniker tycker olika om vad som är bäst dvs det finns ingen entydig forskning som visar vägen *mutter*

Du förstår jag bättre varför guldeskimån har 6 celler

Tack för pepp, vännen! Det behövdes

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-10-21 08:05:58 följande:
    Fru E och Ninnis, jag fortsätter hålla tummarna! Ninnis, jag tyckte mig skönja din kämparanda där igen, härligt 

Det är bara att bryta ihop och komma igen

Jobbigt med bakslag i ekonomin, men jag tycker du är jätteduktig som strukturerar det och uppmuntrar maken till att ta ansvar. Heja er!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-20 23:02:48 följande:
    Uppdatering från HeliPanzer:De fick ställa in muskeltestet idag, så nu vet de fortfarande inte ett skit.men Panzer är tillbaka hos sina tjejer och dessutom är Elise-stumpan piggare idag än igår.

Åh! Kramar och tankar till hela lilla familjen ♥

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans