• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ett inlägg om foglossning förresten: Villemoa och Heloise, ni hade provat bälten, eller hur? Min bm sade idag att hon brukar rekommendera dem som har stora bekymmer och inte blir hjälpta av sina bälten att vända sig till närmaste ortopedtekniska avdelning för att få hjälp att hitta en lämplig gördel/bälte, för där finns lite tuffare grejor.

• Daa

Jag försöker skicka meddelanden på fb, men det går inte. Fattar inte vad som är problemet. Skriva meddelandet går bra, men när jag trycker på Sänd händer: Ingenting. Försökte på makens dator också: ingenting. Idag på lunchen lyckades jag få iväg några meddelanden från jobbdatorn. Kan någon begripa vad som är felet hemma hos oss? Allt annat jag försöker göra på fb går som på räls.

• Daa

Blommis: mäh. *saknar ord* Uthyrningsstället och chefs-bitchen... *skakar uppgivet på huvudet* Sicket folk det finns.
    Skönt att Pricken har kommit.

*vinkar till Leksi*

Avdelningen Trevliga Sexdrömmar Under Graviditeten-Inte:
    Inatt blev jag utan lunch. Någon tog alldeles för mycket, många trängde sig i kön osv. När jag äntligen fick min mat (varm korv med bröd och räksallad (?)) blev jag tvungen att gå iväg en sväng och under tiden åt någon upp min portion och nu var maten helt slut. När jag protesterade tyckte folk att jag var fånig. Det var när jag stod med båda långfingrarna viftande i luften och skrek åt folk att de var idioter som jag vaknade, chockad över mitt beteende, fortfarande upprörd och så förstås hungrig.
    Var är mina trevliga sexdrömmar? Jag vill ha mina trevliga sexdrömmar. *tjurigt*

God morgon, kära vänner.

• Daa

Vilken knasig lunchrast det blev. När jag äntligen får tid att logga in så är rasten slut...

Fru Sy: jobbigt att du blev så illamående idag Men kul att berätta för föräldrarna!

Heloise: Attackerade av en köttpaj? Låter väldigt otäckt.
    Men intressant förklaring till drömmarna.

andbeyond: mammabyxor  Skönt och läskigt att bli av med symptomen.

Flamman: muminen? Det var nog en freudiansk felskrivning. Kanske du innerst inne tycker att han påminner om ett vitt, runt troll med jättestor näsa?

• Daa

Tack, nu blev det roligare att tänka tillbaka på drömmen.

ingenjörsbruden skrev 2010-08-27 10:31:23 följande:
    Daa: Vilken dröm! Du hade inte bröstpansarfälgarna osså....*ser en vild o förbannad amazon med kromade tuttfälgar vevandes med dragna långfingrar*Hade osså reagerat så om någon käkat upp min mat...
  • Daa

Äsch, nu kan jag inte vara inloggad längre.
    Tjo och tjim på er.

• Daa

Åh, Blommis: jag får ont i magen å din sambos vägnar när jag tänker hans galna chef. Måtte han få tag i ett jobb med sympatiska chefer!

Hvidis: stor kram till dig. Hoppas värmen kommer tillbaka till ert hus omedelbums.

Fru Bygg: lilla E var väl ivrig att få komma iväg till babysimmet. *hjärtar*

Flamman: åh, så tungt med begravningen. Lilla flickan... Kram till dig och lilla T.

Heloise: kram på dig. Jobbigt när pappa ställer till det så.

Ingis: kul med kören! När är det du ska provsjunga?

Vi har kollat barnvagn idag. Det känns ju helt surrealistiskt, men skoj. Inte så stort utbud i den här staden och särskilt inte när det gäller tvillingvagnar, men nu har vi ögonen på en begagnad som vi ska kika på imorgon. Spännande.
    Och så har jag fått ett råd av en tvillingmamma, som dessutom hade en nästan-treåring när hennes tvillingar föddes: Det var verkligen som i en dimma ibland, men ta det bara lugnt så ordnar sig allt.
    Hon om någon borde verkligen ha koll, så det kändes fint att höra.

• Daa

Wo-hoo, häftigt Hvidis! Stort grattis!

Hoppas att du hittar en bra lösning när det gäller SGI. Många kramar.

• Daa

Undrar också var Fjällbruttan är. *saknar*

Ingis: Kul att börja i kören och skönt med mysig helg.

Vi har för övrigt en vagn hemma hos oss nu, ett blocket-fynd (tror vi).
    Jag, min dumskalle, kan ju inte släppa tanken på att nu när vi varit så kaxiga att vi köpt en vagn så kommer allt att gå åt skogen. Ett akut fall av skrockfullhet.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans