• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Que?
    Kunde inte svara i tråden, för jag var inte inloggad. Men min plupp lyser grön och jag har inte loggat ut mig (nu har jag alltså loggat in mig igen...

• Daa

"Hvidis & Ninnis Hundis"

Ninnnis skrev 2010-08-31 21:52:48 följande:
      Jag har faktiskt också tänkt på det. Hur kul skulle inte det vara?! Hvidis & Ninnis hunddagis?

• Daa

Blommis: skönt att ingenting ser konstigt ut, men nog var det märkligt att indianerna inte tänker dyka upp självmant!

Heja Kräft-Hasse!

• Daa

Hejhej.

Fru Sy: grattis till fint VUL! Så skönt att höra.

Flamman: de allra varmaste kramarna. Mörkret ska inte få slita isär, sådetså! Hur känns det idag, vännen?

Heloise: många kramar till dig också. Såna där styrkekramar inför det du måste göra. Du har Panzer vid din sida och du har oss om du behöver uppmuntrande tillrop, tröstkramar i mängder eller bara få spy ur dig allt.

Blommis: kraaaam på dig. I musiken kan man hitta de mest oväntade känslor och upplevelser. Och varandra.

Villemoa: förstår att det svider i hjärtat att höra sådant från lilla tösen (inte det där senare om pjutten ur jumpestumpen, förstås ).

Ninnis: slutar aldrig sucka med hjärtan i ögonen när du berättar om gullhunden.

Aleta: vi har också allergi i huset. Annars hade vi garanterat varit kattägare (eller möjligen haft en hund, beroende på vem som segrat ). Förmodligen skulle jag ha gift mig till en katt och inte bara ett hus, när jag tänker efter...(alltså, katten skulle nog redan ha bott där, menar jag.)

• Daa

Aleta skrev 2010-09-02 11:17:03 följande:
     Inte lär han få någon ny flickvän heller. Hur förklarar man bort en sådan docka? Det är annat än att hitta ett foto på exet i plånboken.
  • Daa

Mäh. Så missar jag att kommentera Hvidis: Spännande med jobbstart på måndag.
    Och fint med nya höstgardiner.
    (nu när jag skriver får jag ett svagt minne av att Hvidis och Ninnis hunddagis på något sätt förekom i marginalen i en av mina drömmar... Fullt möjligt. Ett tecken? )

• Daa

Jaa, sån gråt. *kramar om och vaggar*

Norrskensflamman skrev 2010-09-02 11:58:18 följande:
    Daa: det känns lite hoppfullare, men det är mycket gråt som vill ut bakom ögonlocken. Sån där gråt för att lätta på trycket, du vet.

• Daa

Villemoa: jag kan tänka mig att det lätt blir så. Har du någonting på gång vad gäller foglossningen och ischiasen (mamma kallar det för "uschias", för det passar bättre tycker hon, mer talande så)? Sjukgymnastik eller akupunktur?

• Daa

Hej.

Åh, så mycket skrivet sedan sist. Jag skulle ju kommentera en massa, men plötsligt blev det bara rörigt i huvudet (funderar på vad jag ska skylla på. Ett "Blonde Moment" är emot mina principer. Gravidhjärna, möjligen, men det känns inte rätt det heller. Nej. Det är helt enkelt bara ostädat i kontoret för tillfället. Men vänta nu, det är ju lunchdags!)

Det har grälats på jobbet och det kommer små svallvågor här och där efteråt. Samtidigt sitter jag på de lediga småstunderna och filar på bilagan till min ansökan om havandeskapspenning: beskrivning av min arbetsdag.

Nu kom jag ihåg en sak: Heloise, vad är det för blankett du ska fylla i nu? Jag trodde att det var klart med din havandeskapspenning. Eller kommer det mer efteråt?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans