Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

muggles skrev 2010-11-11 16:25:27 följande:
    PB: och jag tänker "men blod kan det ju inte komma redan?". Men om du är på RD 6 så har nästan första veckan gått => nojandet börjar ta fart. Andra veckan är värst

Nä, jag tycker ju inte heller det. Och inte har jag gått och känt efter ett dugg heller. Jag har faktiskt mestslappnat av efter förra veckans gruvliga pärs, men så låg jag upe i soffan igår oach sa "men fasen vad det sticker i magen! " och i morse var molet där.

Tillägg: när sambon kom upp och undrade hur det var med mig sa jag:
    "jag har molvärk i mgaen så jag ligger och är rädd att gå upp och möta verkligheten"

"jaaa, jag förstår PRECIS hur du känner-jag har så JÄVLA ont i ena skinkan idag!"

Säger min för vinkarna i livet så finkänslige sambo.

Några meningar från mig senare, insåg han att hans skinkas tillstånd i världen kanske var av ringa betydelse i jämförelse med hur det är med min mage nuförtiden....

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-11 17:24:05 följande:
    Kan inte låta bli att fnissa åt Blommannens skinka och den jämförelsen han drog *fniss*

Nä, Snacka om att öht inte koppla till det viktiga som olet kan betyda! Jag var faktiskt också tvungen att skratta, mitt i mitt "men för helvets jävlar, jag SKITER väl i din SKINKA när jag ligger här och tänker på blod!"

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-11-11 19:06:16 följande:
    Snälla nån! Vilken kommentar!

Jag har ju SAGT att han inte precis grubblar sig blå över just ivf.grejen i våra liv. Det är andra skaer som tar upp fokus...

• passionsblomman

-Nej! Nej nej nej nej NEJ!!!

Allra käraste Heloise och Panzer, om det fanns ett enda tillräckligt ord för att uttrycka min medkänsla och sorg över det du just skriver! Jag kan inte ens föreställa mig hur det här måste vara att sitta mitt i.

Fina Elise, som jag hoppas att detta rör sig om något så minimalt och obetydligt som det bara är möjligt!

• passionsblomman

Nä, Heloise, det är ju det som är så helt överjävligt just nu: att ni inget VET!!!
    Ni är utslängda i Ovisshetens obarmhärtiga och syrefattiga tomhet.
    Hur ska man kunna göra en plan? hitta en strategi, förhålla sig till själva den eventuella skadan/sjukdomen om man inte får veta vad, hur allvarligt, hur det påverkar och vad man kan göra för att ge förutsättningar osv osv.

Det absolut enda ni kan göra är ju att älska er fina flicka och ge henne allt ni har att ge. Vilket gäller för alla föräldrar till alla barn.

Men ni borde få vara hemma, klaga över sömnbrist pga nattmatning, oroa er över magknip, röd liten rumpa, mjölkstockning och hur många lager kläder det behövs för att sova ute i vagnen.
    Ni borde få reta er på förnumstiga svårföräldrar som vet bäst, som väcker när lillan just somnat och som lägger sig i hur ni bär, lyfter, matar och håller.
    Ni borde få vela om hur många besök man orkar ta emot och hur mycket man ids åka iväg på.
    Ni borde få gräla lite om vems behov som är störst av lite egen tid och hur svårt det kan vara att fatta att man kanske behöver duscha eller få lite backup i hemmet när man varit hemma. Eller att man kanske kan vara trött efter en arbetsdag när man inte sover så bra, och tusen andra vanliga, jobbiga och energikrävande saker som kommer med paketet att ha blivit mamma och pappa.

Inte allt det här!

Jag tror också att det blir bra och att ni kommer att hitta er väg i det här. Men vad gör de Heloise för att hjälpa dig hantera all den här ångesten och maktlösheten? Vem gör något konkret för att ge dig verktyg att finna lugn och lite ro mitt i all smärta?
    Har de inget lite organiserat stöd att komma med?

Vaffan, yoga? massage? avslappnings-nånting? Boxboll?
    Så här kan du ju inte ha det! Och inte Panzer heller! Jag blir orolig för dig och er. Visst, Elise förtjänar allt gott i världen. Men det gör du också och Panzer med. VAD kan du tänka ut där du känner att du tar ansvar för Elise genom att se till att du är rädd om hennes mamma? Du är-bredvid Panzer-det absolut viktigaste hon har. Det går inte an att du förlorar dig själv och tappar bort dig. Det har ni inte råd med någon av er.

Gud i himlen vad jag önskar att jag kunde vara till någon jäkla nytta! SKITland till att vara långt och vinterkolsvart!
    Du kommer väl ihåg vad vi avtalat om att ringa? Det gäller fortsatt!
    Jag hoppas att du just nu sover min vän och att alla nyhetr och resultat framöver kommer att ge lättnadens besked.

Min största kram.

• passionsblomman

Heloise, jag visste ju att du själv har alla svar på vad det är ni behöver. Skönt att se det i skrift. Klockarbol skrev bra där också, om att tårar i mängder faktiskt kan vara nödvändigt för att få ut allt som annars lagras inom en. Men gräsligt att gråta dem är det.

Jag förstår så innerligt väl att ångesten river i dig när du inte kan vara hos din flicka. Det värker i mig bara jag tänker på att jag skulle varit tvungen att lämna min son någonstans alls och för ens en stund i början. Det var en tillräcklig prövning att andra skulle hålla i honom ibland.

Det gläder mig enormt att Elise fick komma till föräldrar så genuint sammansvetsade som ni är, och inte till några puckon eller instabila klåpare. Hon har verkligen dragit en vinstlott i det avseendet.   Världens bästa HeliPanzer! (Brangelina kan släna sig i väggen)

• passionsblomman

Himmel! 1:a Advent redan!

Ooooh då får jag ta fram alla lys-grejor som vi köpte förra året igen!
    Jättemysigt att det är "igen" nu, och vi får sätta upp saker på samma ställe, så att man snart nästan har en tradition!!!

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-11-12 16:46:09 följande:
    Hittade en så vacker adventsstjärna idag. Konsthantverk som kostar 750kr för en liten... Dyrt... Men åh! Grämer mig, ska jag eller ska jag inte köpa? (lyxproblem...)

Köp den och tänk vad många år du ska hänga upp den innan du kastar in handduken, så blir den billig som attan.
    Och när du sedan tänker att den där kommer ju att ha affektionsvärde som attan för barnen och någon av dem kommer att hänga upp den i sitt fönser resten av deras liv och tänka på dig och sin barndoms jular, då blev den väl plötsligt inte bara billig utan rätt så värdefull va?

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-11-12 16:48:06 följande:
    Blommis: hur är det med makens skinka idag? snart dags att griljeras? Jag har en snygg skinkpinne ni kan få Nä, hur mår du i dag?

Jag läste min skinkutläggning för honom igår och era kommentarer. Han skrattade så han vred sig. Och sa, "Ja du kan ju begripa varför det är en aning pinsamt att träffa dina trådkompisar, när man VET att de vet allt..."
    Jag mår bar tack. Molvärk och lite förkyld och trött, ingen fara alls med mig.

Aleta, jag fick faktiskt just en sådan där handgjord adventsstjärna som görs på en visst sätt på en viss ort (jag glömde nu var) och som verkligen är något att spara jämfört med alla mode-tingel-tangel-grejor som handeln sprutar ut varje år. Vi fick den i inflyttningspresent av vänner som intelligent nog räknat ut att vi numera har lite fler förnster än förr...Jag blev jätteglad!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans