Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Nä, slut för idag, tack för idag, vi ses imorgon.

• passionsblomman

Villemoa!!! WIEEEHIIIIIIIII!! Nu jäklar!

Har ni åkt iväg på kontroll nu? Ingen grön plupp och klockan är över 13...

HEJJA PUERTO!!!

• passionsblomman

Nu måste jag göra ett inlägg om folkvett.

Just nu är rörkillen och hans grabbar här. De håller på att släpa ut gamla oljetanken och in våra nya ack.tankar. Allt för att vara förberedda så själva inkopplandet ska gå snabbast möjligt på måndag, så vi slipper stå utan värme i huset längre än nödvändigt.
    Mycket bra. Allt går smidigt och de känns trevliga och sambon är där och drar också så det ska gå fort.

För en stund sedan, medan vi stod ute på tomten och resonerade om smartaste tillvägagånssättet, stannade en bil och en gubbe vevade ner rutan och ropade. På rörkillarna inte på oss.
    han stegade in på vår tomt, gick rakt förbi mig och sambon och körde värsta höga "Tjeeeeena tjeeeeeena" med de andra tre-som han uppenbarligen känner.
    Att han var på MIN tomt och att JAG stod där med min sambo, det sket han fullständigt och totalt i.

Jag blev jävligt sur kan jag säga och blir jag det kommer man inte undan med att jag står bredvid som ett snällt miffo och inget säger.

-Hej, vad heter du? *står bredvid*Jo jag sa HEJ vem är du?*ställer mig mitt framför och emellan honom och rörgubbarna*
    -Va?
    -Jo jag sa HEJ, vad heter du? Jag vill också bli hälsad på! För jag bor här.
    -Jasådu jaha jo jag heter x-x och jag bor därborta bakom brandstationen.
    -Jaha, jag heter PB och jag bor här, det där är K, min sambo.

Gubben hälsar tafatt och är ju tvungen att skaka min utsträckta hand. Min sambo har redan lackat ur och nickar kortast möjliga en tyst nick till gubben.

Sedan börjar gubben prata någon del han behöver till SIN panna och fråga om rörkillarna har någon sådan och bla bla bla!

JÄVLA idiotgubbe och tölp!

Tycker iallafall jag. Och min sambo.
    Jag menar, hur vore det att hälsa på dem vars tomt man travar in på? Och hur vore det att beställa EGEN jävla konsultatonstid för sina angelägenheter?

*muttrar om hyfs och fason, folkvett och artighet*

• passionsblomman

Daa, jag tycker att du självklart ska prata med BM om ALLT varje gång du är fundersam över ngt. Det är därför hon finns.

Själv hade jag helt galet mycket sammandragningar  på ett väldigt tidigt stadium ända till förlossningen. Det var flera ggr vi satt och klockade och undrade ifall detta var en "mjukstart". "Så är det för vissa", var det svar jag fick, oc natuligtvis var det heeeelt normaaaalt. Men vaddå, man undrar ju, det är ju inte som att man gjort detta förut liksom.

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-13 16:51:01 följande:
    Duktiga Busan! Bra att du ringde Daa! Jädra gubbe att bara stövla in så där Blommis!! Jag skulle kommentera nåt mer men ni förlåter mig säkert

Nääääää det gör vi inte....ÖH!

HEJJA Puerto! HEJJA Villemoa!!!

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-11-13 18:13:07 följande:
    Jag gick på toaletten nyss när vi kom hem och det var blod på pappret...*fanfanfanfan*

NEJ!!!! Var det mycket? eller bara en liten rosa strimma? Åh shit vad oroligt det blev nu!

• passionsblomman

Åh Ninnis, jag förstår så väl! (vi allihop tror jag) Fyyyyy vilken vidrig ångest!

Tänk om det gick att ffw tiden så det kunde komma ett snabbt lugnande besked!

• passionsblomman

Välkommen lilla Puerto!
    Jäklar anakka vad brådis du fick på slutet då! Ingen bedövning till mamam, vad är det för fasoner? Nåväl, du har frramtiden för dig att återgälda lilla mamma med ränta...Mammaor gillar kaffe på säängen, nydiskat och hemlagat-när de slipper göra det själva!

HÄRLIGT att det gick bra Villemoa och GRATTIS!

Heloise, jag älskar den dikten! Bloggen ska jag läsa sedan och kommentera mera också, för nu ska jag stänga av den här mackapären och göra sambon sällskap i soffan. Puss på er alla och jag hoppas innerligast att Ninnis slipper se mer blod.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans