• Oktoberbrud2010

    Ville väl bara få skriva av mig lite....

    Ända fram till idag har jag mest ryckt på axlarna åt att jag antagligen inte kommer få någon möhippa och varit mer bekymrad över att min kille antagligen inte heller kommer få någon svensexa.

    Men idag kände jag att det börjar göra lite ont att tänka på att det faktiskt nog inte kommer bli nåt. Visst det är veckor kvar, vi gifter ju oss inte förrän i slutet på oktober, det är inte därför jag tror att det inte blir nåt. Jag kan liksom inte se att det kan bli nåt för det finns liksom ingen där som kan hippa.

    Visst jag har min tärna min fantastiska tärna, blir det en hippa så är det för att hon ensam fixar en. Hon lär väl också vara enda deltagaren förutom jag själv då.  Jag har bara 3 tjejkompisar,  2 känner varandra men har valt att inte umgås med varandra på grund av konflikter, och de två känner inte min tärna. De 2 som inte umgås är dessutom småbarnsföräldrar, en av dem har 3 barn varav den äldste är 6 år och hon och hennes familj är mitt uppe i en flytt. Och den andra fick sin dotter i februari....

    Mina 3 kompisar bor dessutom långt ifrån varandra och snart kommer de alla bo ganska långt ifrån mig. Tjejen som är mitt uppe i flytten, flyttar från min stadsdel och ut på landet till en by ca 8 mil härifrån och då kommer hon ändå att fortsätta bo närmast.  

    Så kvar är min tärna... 

    Jag tror att jag blir ledsen för att jag inser hur ensam jag egentligen är och hur jag önskar att det var annorlunda. Funderar på vad det är som gör att jag är så kass på att ens skaffa bekanta och än mindre vänner.  

    Och min kille har det ju snarlikt...  Vi är väl ett ganska ensamt par, vi umgås mest med varandra. Även om jag pushar på att han ska ut och umgås med de få vänner han har.  

    Jaja, vet inte riktigt varför jag skrev... behövde väl bara få lätta mitt hjärta lite. Vill ju inte ringa och gråta hos min tärna i just det här fallet, vill inte att hon ska behöva känna pressen att göra nåt på egen hand. Det är ju inte hennes fel att jag har så få vänner....
     

  • Svar på tråden Ville väl bara få skriva av mig lite....
  • Kattpoet

    Fick inte heller en möhippa första och andra gången jag gifte mig, man får ta sådant. Man får se på det posetiva i stället, du blir ju  gift med den du älskar.

  • fialotta82

    Jag börjar också bli lite orolig. Tyckte från början inte heller att det var så viktigt med möhippan. Skulle jag få någon vill jag helst bara ha en lugn kväll med mina närmaste vänner i syfte för alla att hinna träffas och lära känna varandra innan bröllopet. Då tänker jag mig att bröllopet blir roligare för alla också.
    Har inte heller så jättemånga nära kompisar och då jag nämnde det för min svägerska för ett tag sedan (innan hon visste om bröllopet) så sa hon att det gör inget, hon skulle minsann dra ihop dom vänner jag hade och se till så det blev något.
    Problemet är att nu börjar bröllopet verkligen komma nära. Det är bara tre helger kvar. Sista helgen innan bröllopet fyller jag år och vi kommer dessutom ha massor kvar att fixa med som måste göras på slutet så den helgen passar ganska dåligt även om jag inte helt räknar bort den. Men ni förstår vad jag menar. Det är inte oändligt med tid kvar som sagt.
    Men mest orolig är jag över att sambon inte skall få någon svensexa. Har inte hört ett knyst om det än och jag hade liksom trott att dom skulle kolla med mig åtminstonde. Kanske om jag visste någon helg som passade och lite om vilka som borde bli bjudna. Funderar lite på om det kanske skulle vara läge att maila ut till dom jag har kontaktuppgifter till och fråga. Vill ju att han skall få en riktigt kul kväll och inte något som bara kastats ihop i tidsbrist.

  • Uttan

    Jag förstår helt hur du känner. Jag har flyttat 40 mil till min kille för 2 år sedan och känenr en del folk här men de känner inte varandra. Mina systrar ska vara mina tärnor och jag vill helst inte att de anordnar något då det är mina systrar och vi gör så mycket ändå.


    Min sambo har fått en svensexa, som min familj ordnade ihop med hans killkompisar uppe hos mig (mina systrars killar) och även kordinerade så att hans pappa pch två bröder kunde komma. Han var överlycklig och det var kul. Hans bestman och marskalk säger att dom ska ordna något men det tvivlar jag på, starkt. Det är nog inget dom prioriterar.


    Men i vilket fall, jag känner igen det där med vänner som inte känner varandra. Jag blir med utan möhippa och visst är det lite trist speciellt eftersom jag själv hade ordnat en enorm till mina vänner om de gift sig.

  • Katlah

    Trakigt att hora!

    Rakna dock inte ut nagot ... jag fick min i helgen o gifter mej 25e. Sjalv har jag bott over hela varlden o alla mina vanner ar utspidda men har en del nara vanner har o dom fixade det o min narmsta van flog over fran Sverige.
    Hade inte forvantat mej nagot heller men ar sa himla rord att dom gjorde det. O dom gjorde det riktigt classy och bra.

    Ang. min blivande mailade jag hans vanner nar vi skulle vara hemma i SWE sa dom kunda fixa nagot. Vilket dom gjorde :)

    Men jag var ocksa orolig.. det ar lite som ett bevis o se vad man betyder for sina vanner kan jag se det som. Aven om det kanske inte ar sa men det kanns som sa..

    Haller tummarna! varenda blivande fru fortjanar en mohippa!

  • Oktoberbrud2010

     


    Katlah skrev 2010-09-09 11:35:28 följande:
    Trakigt att hora!Rakna dock inte ut nagot ... jag fick min i helgen o gifter mej 25e. Sjalv har jag bott over hela varlden o alla mina vanner ar utspidda men har en del nara vanner har o dom fixade det o min narmsta van flog over fran Sverige. Hade inte forvantat mej nagot heller men ar sa himla rord att dom gjorde det. O dom gjorde det riktigt classy och bra.Ang. min blivande mailade jag hans vanner nar vi skulle vara hemma i SWE sa dom kunda fixa nagot. Vilket dom gjorde :)Men jag var ocksa orolig.. det ar lite som ett bevis o se vad man betyder for sina vanner kan jag se det som. Aven om det kanske inte ar sa men det kanns som sa..Haller tummarna! varenda blivande fru fortjanar en mohippa!

    Vad roligt att dina vänner gjorde det för dig!  Grejen är ju att de här 3 väninnorna är de enda vänner jag har, jag har inga andra t.ex ytligare bekanta, utan just bara de här 3 tjejerna. Och det är det som gör att jag är rätt säker på att det inte blir nåt, speciellt inte som de har rätt fullt upp i livet med småbarn och flytt m.m.

    Plus att mina 2 väninnor som känner varandra men inte umgås är gifta. De har gift sig under åren jag känt dem, jag har varit inbjuden på deras bröllop och naturligtvis gått på dem, men jag blev aldrig förfrågad av deras övriga vänner och bekanta om jag ville delta i på någon möhippa (vilket jag hade velat). Så jag har ju inte hippat dem....    så det är väl inte mer än rättvist att de inte hippar mig.

  • Oktoberbrud2010

     


    fialotta82 skrev 2010-09-09 11:01:08 följande:
    Jag börjar också bli lite orolig. Tyckte från början inte heller att det var så viktigt med möhippan. Skulle jag få någon vill jag helst bara ha en lugn kväll med mina närmaste vänner i syfte för alla att hinna träffas och lära känna varandra innan bröllopet. Då tänker jag mig att bröllopet blir roligare för alla också. Har inte heller så jättemånga nära kompisar och då jag nämnde det för min svägerska för ett tag sedan (innan hon visste om bröllopet) så sa hon att det gör inget, hon skulle minsann dra ihop dom vänner jag hade och se till så det blev något. Problemet är att nu börjar bröllopet verkligen komma nära. Det är bara tre helger kvar. Sista helgen innan bröllopet fyller jag år och vi kommer dessutom ha massor kvar att fixa med som måste göras på slutet så den helgen passar ganska dåligt även om jag inte helt räknar bort den. Men ni förstår vad jag menar. Det är inte oändligt med tid kvar som sagt. Men mest orolig är jag över att sambon inte skall få någon svensexa. Har inte hört ett knyst om det än och jag hade liksom trott att dom skulle kolla med mig åtminstonde. Kanske om jag visste någon helg som passade och lite om vilka som borde bli bjudna. Funderar lite på om det kanske skulle vara läge att maila ut till dom jag har kontaktuppgifter till och fråga. Vill ju att han skall få en riktigt kul kväll och inte något som bara kastats ihop i tidsbrist.

    Jag har samma funderingar som du om man skulle dra igång nåt för min BMs skull. Största dilemmat för mig är väl att hans absolut bäste kompis bor i Danmark och det är precis att de har råd att åka hit till bröllopet.

    Samtidigt har jag en känsla av att det stör mig mer än min BM om han inte får någon svensexa.

  • Katlah

    Hmm... Ok om det inte ar nagra andra ytliga bekanta blir det ju svarare. Pa min mohippa var det nagra med som inte ar bjudna pa brollopet men som jag anda kanner.
    Men ar det inga ytliga bekanta blir det ju svarare.

    Vet du vad du ska gora?
    Ta din man, stall till med nagot du inte brukar gora. Shotta garnet och gor nagot roligt o skratta at elandet.
    Du har din alskade man och det betyder jattemycket. Fatta vad manga som ar avundsjuka pa oss brudar, for att vi far gifta oss

    O det ar ju vanligare an man tror att det inte blir mohippa/svensexa :)

    Se bara till att du o din man gor nagot riktigt kul, inget pinsamt typ alternativ mohippa/svensexa utan gor bara nagot kul o sag "screw everyone else. Vi ar kara o kan ha jakligt kul!"
    Skulle iaf jag gjort :)

    Hoppas brollopet blir underbart.

  • Yarrow

    Jag tycker inte ni ska sitta hemma och deppa. Jag trodde inte hellerjag skulle få någon möhippa men jag fick 2 stycken. Haha.


    Men av ungefär samma anledningar som er så trode jag inte skulle bli något av det, jag har så mycket vänner runt om i hela sverige och väldigt få i staden jag bor i.


    Men jag gjorde en lista på vilka jag trodde skulle vara intresserade av att vara med på en möhippa och sände den till min tärna. Jag visste redan innan att hon inte skulle klara av att fixa en möhippa själv men nu visste hon i alla fall vilka som va bjudna på bröllopet som jag tänkte skulle i alla fall vilja bli inbjudna på en möhippa.


    Ifall någon annan va sugen på att hitta på något så skulle det ju ändå höra av sig till tärnan först tänkte jag.


    Men ja, ifall du är ledsen över att inte få någon möhippa så kommer det bara bli värre om du sitter hemma och grämer dig över det. Dina vänner kanske inte ens tror att du vill ha någon eftersom du inte pratat med dem om det?

  • Oktoberbrud2010

     


    Kattpoet skrev 2010-09-09 10:38:12 följande:
    Fick inte heller en möhippa första och andra gången jag gifte mig, man får ta sådant. Man får se på det posetiva i stället, du blir ju  gift med den du älskar.

    Absolut, och det gör jag ju största delen av tiden.

    Det var bara att jag vaknade i morse och kände mig ledsen över att min bekantskapskrets är så liten att den bara består av de här 3 tjejerna. Jag är otroligt tacksam över att jag har dem, men hade ändå önskat att jag hade haft fler kompisar. För jag känner mig ofta rätt ensam. Och det är väl på nåt sätt ett slags bevis på ens ensamhet att man inte blir hippad... i alla fall i mitt huvud... när det gäller just mig själv.

    Och som jag ser det så är det här den enda chans jag kommer ha att få uppleva en möhippa för jag utgår ifrån att det här äktenskapet kommer hålla resten av våra liv. (hade inte gift mig annars)  Och jag vill inte ens tänka tanken på att bli änka...   har på skämt sagt till min BM att om han är så fräck att han dör före mig så kommer jag bli så arg att jag slår ihjäl honom.... 

    Men det är klart att det viktigaste och det bästa är att jag och min älskade får varandra...  

  • Yarrow

    Du får väl bjuda in på en tjejfest själv. Säg som det är, för att dina vänner inte umgås med varandra och du gärna vill göra något med alla.


    Sen är det väl upp till dem om de vill spexa till det lite :)

Svar på tråden Ville väl bara få skriva av mig lite....