• my heart

vi som ska slå till -11 i Dalarna

• Svar på tråden vi som ska slå till -11 i Dalarna
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-03-07 09:16:57 följande:
    Känns som om man har mycket att leva upp till när vännerna lugnt konstaterar att 'Ni verkar ju ha sån koll på allt'
    *haha*
    Jag kanske skulle börja jobba som politiker istället om jag lyckas lura alla så ;)

Skämt åsido, jag hoppas bara att alla kommer att få det lite kul.

Hur gör ni andra med ris/konfetti/ rispuffar/ såpbubblor efter vigseln?
    Ska ni ha något och i sådana fall vad?
    Hur delar ni ut det?
    You have my vote Skrattande
    heh.. nejdå, men jag förstår hur du menar... Man känner själv att man har ett kaos, projekten bara växer i mängd och allt är halvklart eller påbörjat. Men när man pratar om det så låter det så väldigt bra...

Vi har inte tänkt att ha något sånt. Om nån vill kasta ris eller blåsa såpbubblor så får dom fixa det själva... Flört 
  • TheD
    Oniq skrev 2011-03-07 09:16:57 följande:
    Känns som om man har mycket att leva upp till när vännerna lugnt konstaterar att 'Ni verkar ju ha sån koll på allt'
    *haha*
    Jag kanske skulle börja jobba som politiker istället om jag lyckas lura alla så ;)

Skämt åsido, jag hoppas bara att alla kommer att få det lite kul.

Hur gör ni andra med ris/konfetti/ rispuffar/ såpbubblor efter vigseln?
    Ska ni ha något och i sådana fall vad?
    Hur delar ni ut det?
    Vi kommer INTE dela ut något sånt! När vi träffar prästen sen så kommer jag säga att :"Visst vill inte ni att folk kastar ris utanför kyrkan?" och titta väldigt intensivt i has/hennes ögon!!!!

Personligen tycker jag sånt är löjligt, att kasta saker över brudpar...
  • Oniq
    TheD skrev 2011-03-08 19:49:40 följande:
    Vi kommer INTE dela ut något sånt! När vi träffar prästen sen så kommer jag säga att :"Visst vill inte ni att folk kastar ris utanför kyrkan?" och titta väldigt intensivt i has/hennes ögon!!!!

Personligen tycker jag sånt är löjligt, att kasta saker över brudpar...
    Gott.
    Resonerar likadant själv men den dumma lilla hjärnan funderade ju på om man skulle ha det som ett litet frivilligt 'quest' till våra gäster.

Men det låter bra att det inte anses som något 'självklart'. Då kan jag stryka det från den växande Att-Göra-Listan

:)
  • TheD
    Oniq skrev 2011-03-08 19:56:16 följande:
    Gott.
    Resonerar likadant själv men den dumma lilla hjärnan funderade ju på om man skulle ha det som ett litet frivilligt 'quest' till våra gäster.

Men det låter bra att det inte anses som något 'självklart'. Då kan jag stryka det från den växande Att-Göra-Listan

:)
    Då var det bara 1357 saker kvar att göra..... Flört
  • Chicita

Åh den där To-Do-listan bara växer och växer...
    Ju mer man klarar av - destå mer kommer man på att man skulle kunna göra...

Nu insåg både jag och killen från AUG (caterinfirman) att det nog är bäst att jag fixar kläder åt serveringspersonalen eftersom dom kommer vilja packa ihop och åka så fort tårtan är framburen och kaffet serverat. Men serveringspersonalen är ju inbjudna att stanna kvar på festen efteråt...
    Så annars blir det problem med AUG's kläder...

Nåväl, att slänga ihop några enkla särkar och förkläden är ju inte så avancerat. Det är ju mest att det ju ändå tar lite tid...
    Får avsätta nån dag för att fixa sånt tror jag. 

• spunkcissi

Gällande att kasta saker på brudparet har vi sagt att de får man ordna själv. Har dock varot på bröllop ett par gånger då man glömt ta emd sig eget ris. På något ställe fick varje gäst en sådan där liten tjusig organzapåse med ris som man fick kasta...

jag tycker det känns onödigt att lägga en massa pengar på just det, så jag har bett svärmor sköta saken. Hon kommer typ ta med en bunke med ris och så får den som vill ta därur helt enkelt.. =)

Och ja, listan blir bara längre för varje dag som går! Tyckte för någon vecka sedan som att det mesta var under kontroll, bara för att komma på massa nya saker som jag inte tänkt på förut.. =P

• Chicita

Hörrni dalatjejer... 
    Hur blev det med en liten miniträff.

Ska vi göra slag i saken?
    Vad passar er bäst i så fall
    Helg
    Vardag - kväll eller förmiddag

Vart ska vi träffas, och vad ska vi göra?
    Fika
    Äta mat (lunch eller middag)

Solig 

• TheD
    Chicita skrev 2011-03-14 13:46:38 följande:
    Hörrni dalatjejer... 
    Hur blev det med en liten miniträff.

Ska vi göra slag i saken?
    Vad passar er bäst i så fall
    Helg
    Vardag - kväll eller förmiddag

Vart ska vi träffas, och vad ska vi göra?
    Fika
    Äta mat (lunch eller middag)

Solig 
    Jag är på.

Så det som verkar nu passa bäst är en lördag (kan ej den 19/3, 26/3 eller söndagar). 
    tycker din idé om lunch/middag på Glaxen med vin t.ex. låter bra! men jag gissar att
    det är några som ska köra tillbaka så hm... Det löser sig då säger vi ;)

Kan säga att dagen lördag i veckan passar mig bäst.
  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-14 19:30:17 följande:
    Jag är på.

Så det som verkar nu passa bäst är en lördag (kan ej den 19/3, 26/3 eller söndagar). 
    tycker din idé om lunch/middag på Glaxen med vin t.ex. låter bra! men jag gissar att
    det är några som ska köra tillbaka så hm... Det löser sig då säger vi ;)

Kan säga att dagen lördag i veckan passar mig bäst.
    Söndagar är det stängt på Galaxen, så det går inte i alla fall :) 
    Men en lördag skulle kanske kunna passa bra, så kanske de som vill stanna kvar och dansa på kvällen kan få lösa entréiljetter också.
    Jag kan alltid fråga Efva om hon kan sponsra (om det inte blir så många) eller om ni kan få köpa vid middagen så ni slipper köa...
    Ska kolla vad som passar dom bäst då och återkomma.
    Men den 2/4 blir ju första chansen i så fall, så vi har några veckor på oss att skrapa ihop dalabrudar :D 
    Ska kolla priser också, och höra med kocken om han kan sätta ihop något special till oss (lite beroende på hur många vi blir givetvis) 
  • TheD
    Chicita skrev 2011-03-14 21:33:06 följande:
    Söndagar är det stängt på Galaxen, så det går inte i alla fall :) 
    Men en lördag skulle kanske kunna passa bra, så kanske de som vill stanna kvar och dansa på kvällen kan få lösa entréiljetter också.
    Jag kan alltid fråga Efva om hon kan sponsra (om det inte blir så många) eller om ni kan få köpa vid middagen så ni slipper köa...
    Ska kolla vad som passar dom bäst då och återkomma.
    Men den 2/4 blir ju första chansen i så fall, så vi har några veckor på oss att skrapa ihop dalabrudar :D 
    Ska kolla priser också, och höra med kocken om han kan sätta ihop något special till oss (lite beroende på hur många vi blir givetvis) 
    Jag sätter 2/4 som prel. i kalendern :)

DALALBRUDAR!!! KOM IGEN NU!
Svar på tråden vi som ska slå till -11 i Dalarna