• dr cosmos

Jag söker nya vänner i Gbg!

Hej allesammans!

Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 

Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 

Lite om mig:

Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 

Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 

Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 

(Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )

Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?

MVH

"dr cosmos"

• Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • operfekt

Oktoberbrud2010 skrev 2010-10-17 03:20:53 följande:
      Möhippan var helt underbar...  min tärna har lagt ner ett jättejobb på att ge mig en helt otrolig dag. Hade såå roligt. Fick en stilanalys, och lite uppdrag att genomföra på stan iförd Fiona-öron med liten prinsesskrona (shrek) och ett par solglasögon i Dame Edna-stil med rosa glas. För varje uppdrag jag klarade fick jag en pusselbit och pusslet blev en gigantisk bild på min BM. Känns rätt lugnt, vi har koll på det mesta. Ska bara handla lite inför festen någon dag i veckan. Typ mineralvatten, dipmixer, gräddfil och sånt...  Så en tur till ICA är kvar....Fast man blir väl kanske nervösare ju närmare man kommer.

Åh, låter jätteroligt, så skönt att du blev nöjd med din dag! :D

Nu är det nääära, hoppas du får en underbar dag nu, ska bli roligt att få höra lite om bröllopet än, längtar tills det är min tur! 

• operfekt

Hej alla, nu är det sådär tyst igen, gissar att de flesta har en del att göra?

Jag vill bara skriva lite, är glaaad! Har bokat en resa till mig & älsk,
    vi ska till egypten, sharm el sheik på vår 4 årsdag, ska bli så mys!
    Är extra glad för att jag älskar att resa, men trodde inte jag skulle
    få med min sambo, då han för det första inte är så förtjust i sol
    (han har fräknar & bränner sig lätt, vilket inte är så bra) samt att han har
    så mycket att göra nu när han doktorerar.
    Men han ville resa, så nu är det bokat :D
    (det är ju inte jättevarmt i egypten i februari, så det går nog bra bara vi tänker på solskyddet)

Sen är jag glad för att jag lyckades med att beställa hem 12 st böcker idag, haha!
    Sen fick jag hejda mig, blir så tungt att bära hem paketet annars :D

Hur är det med er?

• Runi
    operfekt skrev 2010-10-21 18:47:42 följande:
    Hej alla, nu är det sådär tyst igen, gissar att de flesta har en del att göra?Jag vill bara skriva lite, är glaaad! Har bokat en resa till mig & älsk, vi ska till egypten, sharm el sheik på vår 4 årsdag, ska bli så mys!Är extra glad för att jag älskar att resa, men trodde inte jag skullefå med min sambo, då han för det första inte är så förtjust i sol(han har fräknar & bränner sig lätt, vilket inte är så bra) samt att han harså mycket att göra nu när han doktorerar.Men han ville resa, så nu är det bokat :D(det är ju inte jättevarmt i egypten i februari, så det går nog bra bara vi tänker på solskyddet)Sen är jag glad för att jag lyckades med att beställa hem 12 st böcker idag, haha!Sen fick jag hejda mig, blir så tungt att bära hem paketet annars :DHur är det med er?
    Va härligt! Vill också åka till värmen :P För mig blir det istället massa jobb och plugg framöver :/ 

Oooh, vad är det för böcker du har beställt? :D

Och det är bra med mig, lite mkt att göra bara och lite trött av allt mörker och kyla ;)

Misstänker att allt är bra med dig med tanke på ditt glada inlägg?

• Runi

Måste bara skriva lite ^^

Var på bröllopsmässan i Trollhättan i dag och ojoj vad mycket det fanns att se! Så hittade jag några som sålde ringar som jag tyckte var himla fina ^^ Pratade lite med dom och efter mkt om och men kom vi fram till att de skulle göra min förlovningsring som jag tänkte beställa från usa :D Så nu har jag beställt min ring! klar om ca 4 veckor ^^ Fick den till ett otroligt bra pris! Först sa de 6500 men efter lite "ja men jag får den MKT billigare i USA" så fick jag den för 4300 :D 

www.brilliantearth.com/media/product_images/BE2CD5S5R30_white_top_t_w300_h300.jpg

Såååå nöjd! Underbar dag!

• Runi

Oj, bilden jag länkade till är inte helt samma, min har en diamant mindre för att göra den symmetrisk med att den börjar med en safir och slutar med en safir :)

• wiii

Superfin ring Runi!

Och vad härligt det låter med både resa och massa nya böcker Operfekt :D Är också lite nyfiken på vad det är för böcker :)

Själv har jag mest jobbat och varit förkyld.. Och kelat och busat med våra kattungar förstås :)

• Runi
    wiii skrev 2010-10-23 19:22:04 följande:
    Superfin ring Runi! Och vad härligt det låter med både resa och massa nya böcker Operfekt :D Är också lite nyfiken på vad det är för böcker :) Själv har jag mest jobbat och varit förkyld.. Och kelat och busat med våra kattungar förstås :)
    Tack!

Ja usch den där förkylningen. Har legat i bakgrunden i 4-5 veckor nu men vill inte bryta ut helt :/

Men va mysigt med kattungar! Vad är det för katter? Har själv två bondkatter men drömmen är att ha en röd norsk skogis hane någon gång framöver. Min första katt i Norge var det men han blev tyvärr inte så gammal pga en bil :/

• wiii
    Runi skrev 2010-10-23 19:27:37 följande:
    Tack! Ja usch den där förkylningen. Har legat i bakgrunden i 4-5 veckor nu men vill inte bryta ut helt :/ Men va mysigt med kattungar! Vad är det för katter? Har själv två bondkatter men drömmen är att ha en röd norsk skogis hane någon gång framöver. Min första katt i Norge var det men han blev tyvärr inte så gammal pga en bil :/
    Ja, det är supermysigt :) Är 4 små pojkar som är 8 veckor gamla nu. Det är inga raskatter, men vi misstänker att pappan kanske kan vara Bengal, en grannkatt som synts här i krokarna en del :) Kattungarna har dessutom lite prickig/fläckig mage, och det är ju klassisk bengalteckning.

mm, norsk skogskatt är så fint! Stackars din första.. Så hemskt när sånt händer..

• Runi

Vill också ha små kattungar ^^

Ja jag misstänker att en av mina killar kanske har lite maine coon i sig och den andra har nog lite siames. 

Ja det är ju det.. De jag har nu är dock 100% innekatter. Har försökt ha dom ute men dom vägrar :P 

• wiii
    Runi skrev 2010-10-23 20:09:40 följande:
    Vill också ha små kattungar ^^ Ja jag misstänker att en av mina killar kanske har lite maine coon i sig och den andra har nog lite siames.  Ja det är ju det.. De jag har nu är dock 100% innekatter. Har försökt ha dom ute men dom vägrar :P 
    Haha, praktiskt!

Maine coon som är så fina.. Men då är han rätt så stor va? Vi har funderat på om mamman kan ha lite sådant blod också, hon är enorm (alltså inte tjock utan kraftig)! Och så har hon lång yvig svans och stora tassar. :)

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!