• dr cosmos

Jag söker nya vänner i Gbg!

Hej allesammans!

Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 

Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 

Lite om mig:

Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 

Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 

Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 

(Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )

Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?

MVH

"dr cosmos"

• Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • wiii
    Runi skrev 2010-11-05 12:07:32 följande:
    Haha, det förstår jag. Så säger min blivande också. Att åka och hälsa på min släkt i norra Norge är tydligen inte så roligt när man bara är en som kör ;)
    Haha, märkligt ;)
  • operfekt

Åh spännande, hur gick det? :) Jo, känns lite som med min familj, de LÄR inte ta sig hit innan de måste, eller kanske pappa meen..

Runi skrev 2010-11-05 10:46:52 följande:
    Ja det känns lite nervöst :P  Dom lär nog inte träffa mamma och hennes man innan tror jag. Han är lite sådär av sig så dom orkar väl inte komma ner hit innan dom "måste" vid bröllopet :P Men blir en intressant middag. Hans föräldrar helsvenska, pappa pratar mest norska och så har vi hans flickvän som pratar svenska/engelska (från Thailand). Haha, får se hur det går ^^
  • operfekt

Åh, så snäll du är! Har varit kaos på jobbet i helgen, så har knappt suttit vid datorn, inte orkat.. men passar på att skriva nu när jag väntar på att marängerna i ugnen ska bli klara :) Såå, jag är ledig 11-14/11 sen har jag intensivkursen 15/11-26/11, då kan jag väl efter kl 17-18.. Ni kan ju kika när det passar för er? Ska bli kul att ta en fika och träffa er! :D

wiii skrev 2010-11-05 11:23:34 följande:
    Då kanske vi får anpassa oss lite efter dig och när du kan då :) Lycka till med körkort! Själv har jag körkort, men inte sambon och om några veckor ska vi börja övningsköra, ska bli.. intressant ;)
  • operfekt

Åh, skönt att se om att jag inte är ensam om att vara sen! Jag började övningsköra med sambons pappa, Men nu kör jag med sambon.. Kan ju se om intensivkursen är bra så kan jagju tipsa om den :)

Runi skrev 2010-11-05 11:45:15 följande:
    Ja jag är ganska anpassningsbar, får jag bara veta en dag kan jag ringa flexpolen och säga att jag är upptagen då också så då ska det nog inte vara något problem.  Haha, ja jag har inte kommit så långt att jag har börjat med körkortet än. min blivande väntade med körkortet så jag kan inte övningsköra med honom :/ Ska kanske börja med min blivande svärmor istället :O Haha, förstår inte att hon vågar!  Men det blir väl roligt att leka lärare?
  • operfekt

Haha, sambon är den som är gladast över att jag äntligen tagit tag i mig själv, Då kommer han slippa lämna mig på jobbet när jag börjar 4.30, haha! Plus att han gärna tar öl till maten eller så när vi är ute och äter middag, medan jag helst dricker cola eller så till maten..

wiii skrev 2010-11-05 11:50:27 följande:
    Ja, det kommer nog att bli roligt, och ännu roligare blir det när han klarat körkortet och jag inte behöver köra alltid längre :P
  • Runi
    operfekt skrev 2010-11-07 17:21:29 följande:
    Åh spännande, hur gick det? :) Jo, känns lite som med min familj, de LÄR inte ta sig hit innan de måste, eller kanske pappa meen..
    Middagen är nu nästa fredag men det går nog förhoppningsvis bra :)

Ja pappa hade "vägarna förbi" nu när han skulle till Norge på kurs annars vet jag inte om han hade kommit hit än på ett tag. 

• Runi
    operfekt skrev 2010-11-07 17:32:00 följande:
    Åh, skönt att se om att jag inte är ensam om att vara sen! Jag började övningsköra med sambons pappa, Men nu kör jag med sambon.. Kan ju se om intensivkursen är bra så kan jagju tipsa om den :)
    Ja det får du göra :) Vart är kursen?
  • Runi
    operfekt skrev 2010-11-07 17:27:28 följande:
    Åh, så snäll du är! Har varit kaos på jobbet i helgen, så har knappt suttit vid datorn, inte orkat.. men passar på att skriva nu när jag väntar på att marängerna i ugnen ska bli klara :) Såå, jag är ledig 11-14/11 sen har jag intensivkursen 15/11-26/11, då kan jag väl efter kl 17-18.. Ni kan ju kika när det passar för er? Ska bli kul att ta en fika och träffa er! :D
    Hmm, ja med dom datumen är det väl torsdagen den här veckan som fungerar bäst för mig. Pappa kommer hit 12-14/11 så då kan jag tyvärr inte alls :/ Men antingen torsdagen eller efter 17-18 när du har intensivkursen :)
  • wiii

På torsdag jobbar jag lite senare, så då kan jag vara i stan (på terminalen) tidigast 18:30. Veckan därefter kan jag något tidigare alla dagar utom torsdagen.

• Runi
    wiii skrev 2010-11-07 19:42:20 följande:
    På torsdag jobbar jag lite senare, så då kan jag vara i stan (på terminalen) tidigast 18:30. Veckan därefter kan jag något tidigare alla dagar utom torsdagen.
    Hmm, ja jag är inte så insatt i fik inne i gbg eftersom jag är ganska nyinflyttad så vet ni några bra fik som har öppet lite senare så spelar det kanske ingen roll vilken dag man tar?
Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!