• dr cosmos

Jag söker nya vänner i Gbg!

Hej allesammans!

Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 

Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 

Lite om mig:

Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 

Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 

Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 

(Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )

Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?

MVH

"dr cosmos"

• Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • Runi

Åååh va härligt med så stort! Jag hade nog riskerat att skaffa allt för många hundar och katter m.m. om jag hade haft något så stort ^^ haha

• planeringsdax
    Runi skrev 2011-01-09 21:23:03 följande:
    Åååh va härligt med så stort! Jag hade nog riskerat att skaffa allt för många hundar och katter m.m. om jag hade haft något så stort ^^ haha
    ja det skall bli riktigt skönt med större och alla barn får ett eget rumoch vi får också ett sovrum slipper sova i v-rummet + att vi får ett lekrum till alla barnen och gubben med alla datorer och tv-spel mm mm
  • wiii

Hur har ni då gjort om era planer Runi?

Grattis planeringsdags! Vad roligt med hus! :D 

• Runi
    wiii skrev 2011-01-10 06:01:23 följande:
    Hur har ni då gjort om era planer Runi?

Grattis planeringsdags! Vad roligt med hus! :D 
    Vi har bestämt oss för att prioritera oss själva nu när båda kommer va studenter :) 
    Vi åker till Island en vecka i sommar och gifter oss där ^^ De som vill får åka dit de med och de som inte kan/vill får träffa oss för att gå ut och äta eller något när vi kommer hem :) Än så länge kommer hans föräldrar + yngsta bror följa med från hans sida och pappa +  flickvän och två av mina systrar från min sida. Så har vi många som kollar runt om de  har möjlighet med pengar, semester, barnvakt m.m.

Känns helt underbart att få åka dit (ville åka dit på bröllopsresa men skulle inte ha råd om vi skulle ha en fest) så nu behöver jag inte stressa ihjäl mig längre :D Får resan/boendet av hans föräldrar och min pappa så det är bara "fickpengar", ringar och klänning kvar nu av dom stora sakerna som ska betalas  ^^  
  • wiii

Åh, vad härligt att åka till Island! Det är ett land jag själv alltid har velat åka till, verkar helmysigt och vackert :)

• Runi
    wiii skrev 2011-01-10 14:58:50 följande:
    Åh, vad härligt att åka till Island! Det är ett land jag själv alltid har velat åka till, verkar helmysigt och vackert :)
    Ja jag längtat nå enormt redan! 
    Nu är det bara beslutet om ring och klänning kvar.
    Har en ring jag har fastnat för men frågan är hur billigt jag kan få den :/ Har fastnat för den här http://www.anzorjewelrycorp.com/Scripts/prodview.asp?SKU=R786 bara att jag vill ha mkt mindre stenar. Har min halvallians nu där diamanterna och safirerna är 0,04 styck så då blir det lite väl maffigt med storleken på stenarna i den. Har dock skickat runt förfrågan till några stk nu och än så länge har jag fått ett förslag på ca 1500-1600$ 
    Vad tycker ni är rimligt? 
  • operfekt

Hej alla!

Skönt att höra att alla har haft det bra!

Vår jul var lugn hemma, sen åkte vi till eskilstuna & sthlm mellandagarna & träffade min familj.

Det har blivit lite av en tradition då vi ju är 6 systrar (varav 4 har barn), att vi möts upp juldagen eller annandagen ist så firar de med sina familjer julafton =)
    Nyår var ganska lugn, en av mina systrar följde med till gbg, så först blev det trerätters,
    sen fest hos sambons kompis som jag har jobbat ihop med också..

Just nu räknar jag ner till nästa uppkörning, har inte bestämt mig för om jag ska ta den eller inte,
    känns så fel att jag kuggade på att jag körde sakta (30-40)på istäckt smal & kurvig landsväg, när de ju lärt mig så på körskolan..
    Så vore ju liiite skönt att vänta tills snön försvann, så man bara kan följa hastigheterna som är :P
    Men vi får se, tror inte det är bra för mitt självförtroende att kugga, haha!
    Jag HATAR att vara dålig på ngt, har kommit på att jag helst undviker att göra saker jag inte är bra på, knäpp jag är.

Runi: Åh, island låter härligt, det är ett land jag SKA åka till ngn gång =)
    Skönt också att slippa allt krångel, ego är bra, haha :D
    Men det är ju så, det är ju ER dag, ni som ska vara nöjda!

Planeringsdax: Så skönt med hus, skaplig storleksskillnad också, är allt lite avundsjuk! ;D
    Vi var & kikade på sambons kusins nybyggda hus förra veckan, vill också!

Jag försöker gärna hinna med en fika =)

• wiii

Tråkigt att det inte gick vägen Operfekt! Svårt det där med uppkörning, den sortens krav har man ju aldrig sen när man väl klarat körkortet..
    Men var det inget värre än att du körde lite för långsamt så är det ju iaf lätt att rätta till!

Jag fikar gärna snart också!  Nästa vecka nångång kanske?

• operfekt

Ja, får hoppas att det går bättre nästa gång :) Nästa vecka är sådär för mig (kör upp då, så blir mest massa körning) Men skulle kunna fredag efter 18.. Veckan efter kan jag alla dagar efter 18, måndag, tisdag och onsdag redan efter 14.. :)

• wiii

Fredag jobbar jag sent, så då kan jag inte förrän kl 20 eller så, kanske sent, om man inte väljer att ta en liten aw eller så.
    Tisdag nästa vecka kan jag efter 15. 30 ca, kanske kan vara nåt? 

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!