• torildsdotter

9 juli 2011?

Idag har vi bokat kyrka - vilken härlig känsla! 9 juli blev det. Någon annan som gifter sig då? Hur långt har ni kommit i planeringen? Hur tänker ni kring blommor - vilka är "i säsong"?

• Svar på tråden 9 juli 2011?
  • JBEC

Mm..Cremefärgat, latte.. Det kan nog vara lite lättare än turkost.
    Jag har sett några riktigt fina rosor som i grunden är vita eller möjligen ljust,ljust lila också har de en lila kant på varje blomblad. Är lite sugen på dem om vi bestämmer oss för lila som "kontrastfärg".
    Det finns ju så mycket fina blommor!

Apropå att färga rosor så har du ett extrem-fall här:

http://www.metro.co.uk/news/36352-rainbow-roses-are-all-the-rage

• torildsdotter

oj oj oj, ja det vore nåt! ;)

• JBEC

Närmar sig att prova fler klänningar nu. Har bokat tid nästa vecka på MB Ateljè i Vinslöv. De ska ju tydligen vara bra där och när man bokat tid får man 2 timmar ensamma med sömmerska.. Känns lovande :)

Var några veckor sen sista jag kollade klänningar så känns bra att starta upp igen så kanske det blir ett beslut snart..

Hur ligger ni andra till med klänning?

• torildsdotter

Jag väntar med spänning på att den ska komma med posten. Lite läskigt ju att inte ha provat den först.

Hur gick det i Vinslöv?? :)

• Ronille

Spännande torildsdotter! Vill se bilder sen :)

Jag har nu beställt klänningen o köpt en bolero till, super snygg!

Har bara svårt att hitta skor. Vart letar man? Hög el låg klack?

Har ni redan fixat ringarna?

Men vi har nog bestämt oss för att ha DJ på festen iaf.

• JBEC

Nu har jag äntligen varit i Vinslöv.
    Jag är SÅ nöjd med hjälpen man fick där. Jag och säljaren var ensamma på hela brudavdelningen i 2 timmar och hon tog sig verkligen tid att hjälpa mig och plockade fram massor av klänningar jag aldrig skulle tagit själv men som visade sig vara riktigt fina!

Alltihop var en härlig upplevelse och det bästa var ju att jag hitta min drömklänning så nu är den beställd. Känns så skönt!

Det blev en klänning från Venus som i grunden är axelbandslös men de ska hjälpa mig att sy dit ett par draperade axelband på den. Kommer bli riktigt fint.
    Nu ska man bara hitta skor, smycken, underkläder, hårsmycke... ;)

• JBEC

Ronille skrev 2010-10-29 20:15:40 följande:
    Spännande torildsdotter! Vill se bilder sen :)Jag har nu beställt klänningen o köpt en bolero till, super snygg!Har bara svårt att hitta skor. Vart letar man? Hög el låg klack? Har ni redan fixat ringarna?Men vi har nog bestämt oss för att ha DJ på festen iaf. 

Jag kan tipsa dig om en del sidor på nätet: Matildas fest, www.milkandhoneyshoes.com/, www.ninashoes.com

Man kan välja både klackhöjd och färg där :)

• torildsdotter

Vda härlig att du blev nöjd JBEC! Jag har fått min klänning nu! Tyvärr anlände den till min gamla adress i Sthlm vilket gör att den enda som sett den i verkligheten ännu är min syster. Längtar tills jag ska upp dit om ett par veckor och äntligen få prova! Men skönt att veta att den kommit i alla fall :)

• JBEC

torildsdotter: Vad segt att veta att den kommit men inte få pilla på den.. Jag kommer nog bli tokig innan mars då den kommit..
    Jag har börjat prata med min bekant som ska göra hårsmycket till mig nu. Det är ju lite pärlor på klänningen så ska försöka ha liknande pärlor och knyta an till det gröna temat också. Ska bli spännande att se vad hon hittar på.
    Hon gör riktigt fina smycken annars också så kanske får hon göra halsbandet med..

• Brud011

jag ska också gifta mig 9 juli :D

Har bokat kyrka, festlokal (inkl catering), fotograf, band, och köpte min klänning igår! 

Har nog inte fattat allt än, allt har gått så himla smidigt också.

Svar på tråden 9 juli 2011?