9 juli 2011?
Idag har vi bokat kyrka - vilken härlig känsla! 9 juli blev det. Någon annan som gifter sig då? Hur långt har ni kommit i planeringen? Hur tänker ni kring blommor - vilka är "i säsong"?
Idag har vi bokat kyrka - vilken härlig känsla! 9 juli blev det. Någon annan som gifter sig då? Hur långt har ni kommit i planeringen? Hur tänker ni kring blommor - vilka är "i säsong"?
Nu har jag beställt inbjudningskorten från Optimalprint. Ska bli väldigt spännande o se hur dem blir :). I söndags träffade vi cateringfirman. Han skulle komma med lite olika förslag på bufferätter som vi sen ska provsmaka i vår, så spännande detta är :). Hur går det för er andra?
jag sitter för fullt o pysslar med våra save-the-date kort. många är långväga gäster så vi tänker skicka sådana.
det är målet innan jul. sen är det jul och i januari tar vi nya tag =)
vi var på provfotografering med vår fotograf. superskoj men kallt i -16 grader.
ska träffa henne o prata mera sen.
lokal har vi prel. bokat. måste bara komma på hur vi ska fixa väggarna och placera borden.
prästen är ringd o ska kolla om han var ledig då. vigseln är utomhus så vi ska bara kolla upp backup lokal. i februari träffar vi en eventuell catering. dom caterade min systers bröllop.
frisör blir blivandes syster så vi har hela våren att öva.
vi har dock lite problem eller jag att välja tärnorna.
bara save-te-date korten blir klara så ska vi ta en paus till efter nyåret =)
Vi har också lagt allt lite på is tills efter jul. Tycker det "förstör" julkänslorna lite att tänka för mycket på bröllopet som ju ska vara så somrigt, hehe. Vårt stora frågetecken just nu är i alla fall hur vi ska göra med musik på festen. Min fästman vill så gärna ha liveband men det är lite för dyrt för vår budget...
Vi gifter oss också då! Känns overkligt att det faktiskt ska bli av.
Vi har bokat lokalen och kommer ha vigseln på samma ställe. Borgerlig vigselförrättare ska bokas senast efter nyår. Längre än så har vi inte kommit. Så fort vigselförrättaren är bokad tänkte vi beställa inbjudningskorten. Känns bra att skicka ut dem i god tid då datumet är mitt i semestertider.
Jag ser fram emot planeringen och hoppas få många tips här inne.
Håller helt med om inbjudningskorten - vi ska också försöka få ut dem hyfsat snart. Ska bli roligt att göra dem! Hur går det för er andra? Har planeringen kommit igång igen efter julhelgerna?
Nu har det som börjat komma igång för oss.
Vi funderar på menyn och har kommit fram till att vi vill ha norrlandsinspirerat.
så har ni tips. blir nog buffé
vi kollar på lokaler fortfarande men var i en loge igår. och har nog i stort bestämt oss för den. rätt dyr bara men rätt känsla så vi tycker nog det är värt.
har svårt att veta vart vår utomhusvigsel ska vara och hur man ska lösa allt med sittplatser, musik osv.
vi har kommit på ett tema och färger. Resetema blir awesome. limegrönt, turkos o lila.
Fick lite panik över klänningen men känner mig nog trygg med den ändå.
och har två av mina tre tärnor. t.om kommit på tyger till deras klänningar.
save-the-date utskickat och nu filar vi på text o utformning av inbjudningarna.
annars pysslar vi mest med pyntdetaljer
Kul med en tråd för oss som kommer att gifta oss den 9 juli! :)
Oj vad stressad jag blev nu när alla säger att de skickat ut inbjudningar etc!
Själv har vi...
- Bokat festlokal, www.kragga.se, där vi även kommer att gifta oss.
- Har beställt klänning, http://www.morilee.com/admon/userfiles/vestido/Picture/1612/img0large.jpg (som jag inte ens testat, tar 3 mån att beställa den till butik så det ska ju bli sjukt spännande att testa).
- Bestämt vilka vi ska bjuda
- Bestämt toastmadame
- Bokat en kompis som ska sjunga
- Börjat ta i kontakt med fotografer (vilka skämtpriser de flesta har! 20.000 kronor för lite bilder kan de ju glömma)
- Färgtema: rosa nyanser, ljusgrönt och vitt.
Nä, nu måste vi börja fila på inbjudningskorten!
vi har nu bokat en lokal. superfin loge.
och vigselplatsen bestämd. en superfin paviljong. hur vi ska lösa sittplatser osv vet vi inte men det löser sig på nåt sätt.
sonjarosen: FIIIN klänning
fotograf är sanslöst dyrt!
fotograf avbokad och ombokad till min svåger som erbjöd sig och väldigt gärna ville fota hela bröllopet. han är superduktig och fotat pressfoto osv.
idag har vi pysslat med lite pynt. finfina papier mache luftballonger och zeppelinare =D
och jag pysslat med corsager i knappar.
9-juli-fruar, kul o se att vi var några!
Håll tummarna för bra väder!
absolut!! vi ska vara ute på vigseln så vi har beställt sol o inge regn