• panzano5

michael abrahamsson alt. band??

jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller?

tacksam för hjälp och råd :)

hälsn cecilie

• Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??
  • JosefinePatrik2010

Vi hade michael på vårt bröllop i år och vi valde hans heldagslösning där han spelade till vår vigsel till bubblet där gästerna väntade på oss och på kvällen som dj och det var superlyckat.  

Rekommenderas mycket.

• fryser

vi fick en annan kille via michael. han var nästan som ett band när han spelade live. kristoffer greczula. vet andra som haft michael o vart nöjda.

• MariaHåkanOktober2010

Michael rekommenderas varmt här hemma från TV-Soffan :)

• RockTroll

Abrahamsson kostar mer än 10 000 så då får dom nog strecha lite på budgeten.

• Lov3isa

panzano5 skrev 2010-10-19 23:58:22 följande:
    jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller? tacksam för hjälp och råd :) hälsn cecilie

Tips: Artistbanken

• MarkusOAnna

panzano5 skrev 2010-10-19 23:58:22 följande:
    jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller? tacksam för hjälp och råd :) hälsn cecilie

Vi vill att så många som möjligt vill stanna länge och festar loss med oss.
     Jag tror inte det spelar någon roll om man har band eller dj bara det är skön stämning på festen och bra musik spelas.

• Tusssi

JosefinePatrik2010 skrev 2010-10-20 07:49:45 följande:
    Vi hade michael på vårt bröllop i år och vi valde hans heldagslösning där han spelade till vår vigsel till bubblet där gästerna väntade på oss och på kvällen som dj och det var superlyckat.  Rekommenderas mycket.

Hej!

Jag undrar nyfiket vad ni fick betala för det?

• atlast

Kolla Artistbanken, Blocket, Covering

• panzano5

tack för era synpunkter och tips:)  ska sätta mig i helgen och strukturera upp detta lite. börjar inse att jag förmodligen tagit mig vatten över huvudet.. det finns en del att tänka på och liiiite för mycket beslutsångest. hehe. men det blir nog bra. bara man kan bestämma sig och ta tag i nästa steg. har mailat runt lite om priser men ej fått svar ännu.  

och förresten,, hur gör man med sång i kyrkan om man ex. bokar band till festen. hyr man bara in en solist då för att sjunga i kyrkan?! eller kan man rent av ha inspelad musik då? det enklaste och trevligaste vore väl om samma musiker kunde spela på festen som kyrkan men då får man nog sålla bort band-förslagen? gud jag vet inte. sliter mitt hår här ;)  

fler tips emottages tacksamt :)

• fryser

han som spelade på festen spelade även i kyrkan.. vi tog ett sånt heldagskoncept via michael..

Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??