• panzano5

michael abrahamsson alt. band??

jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller?

tacksam för hjälp och råd :)

hälsn cecilie

• Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??
  • Lov3isa
    panzano5 skrev 2010-11-09 08:05:10 följande:

okej.. nu har vi iallafall till 92% bestämt och preliminärbokat veckan ut. det blir mikael och två killar till. lyckades få lite rabatt eftersom jag ordnade med övernattning för killarna i brudens kusiners sommarstuga :) rätt nöjd faktiskt.

jag vet att denna låten inte passar så bra i kyrkan precis men kanske man kan ha musikerna spela den när vi gäster minglar och dricker champagne? eller hur långt är minglet förresten? är det någon halvtimme? brudens man älskar just den låten och i och med att den fanns inspelad av mikael så kändes det lite som ett tecken :) vore ju trevligt om man kunde överraska med något sådant. eller är den för opassande att ens ha med i minglet?

">

">

RockTroll skrev 2010-11-10 10:20:32 följande:

Åh den är en av våra favoritlåtar :) ska försöka få någon att spela den på vårat parkbröllop som inmarsch. Kör på det!

Älskar också den låten sååå, är det alphaville som gjort den? för jag skulle leta noter till systersonen men fann inga. 
  • Maria Rebecca
    Nope, inte Alphaville. Det är Journey. :)

Tycker absolut att du ska ta med den i minglet. Det kommer han uppskatta om det är hans favoritlåt! Det är ingen som står och analyserar texten på en sån tillställning, så vad gör det om den inte är 100 procent bröllop? Du har ju valt den av en annan anledning så relevans har den.
     Lycka till :)
  • Kattpoet

Micheal är en hyvens kille,   jag har aldrig haft problem med honom eller någon annan som jobbat med honom. Han är inte en diva, vilket är så skönt när  det kommer till musiker/ sångare.

Du har gjort ett bra val. 

• Pernilless
    Kattpoet skrev 2011-01-05 12:47:31 följande:
    Micheal är en hyvens kille,   jag har aldrig haft problem med honom eller någon annan som jobbat med honom. Han är inte en diva, vilket är så skönt när  det kommer till musiker/ sångare.

Du har gjort ett bra val. 
     Hello Kattpoet

Jeg forstår at du har god erfaring fra michael. Er det noe du kan fortelle? Jeg tenker på å ansette ham for bryllupet vårt.

/ P
  • Kattpoet

Jag ahr bara mött honom när jag arbetade med musik och han har bara varit trevlig och ärlig.

• Pernilless
    Kattpoet skrev 2011-01-06 16:49:11 följande:
    Jag ahr bara mött honom när jag arbetade med musik och han har bara varit trevlig och ärlig.
    Ok
  • SE7ENELEVEN
    panzano5 skrev 2010-11-09 08:05:10 följande:

okej.. nu har vi iallafall till 92% bestämt och preliminärbokat veckan ut. det blir mikael och två killar till. lyckades få lite rabatt eftersom jag ordnade med övernattning för killarna i brudens kusiners sommarstuga :) rätt nöjd faktiskt.

jag vet att denna låten inte passar så bra i kyrkan precis men kanske man kan ha musikerna spela den när vi gäster minglar och dricker champagne? eller hur långt är minglet förresten? är det någon halvtimme? brudens man älskar just den låten och i och med att den fanns inspelad av mikael så kändes det lite som ett tecken :) vore ju trevligt om man kunde överraska med något sådant. eller är den för opassande att ens ha med i minglet?

">

" target="_blank">

Vilken bra version "Gillar"... alltid tyckt den låten har varit ganska hård och rockig men givetvis bra. Den passar ju toppen till minglet. Kör på det och lycka till!

• tessan031

Jaha, då har det hänt igen. De plockar bort alla mina inlägg som handlar om att jag misstänker att detta rör sig om otillåten smygreklam. Vad kan det bero på? Jag vill verkligen gå till botten med detta den här gången.

• Syrinx
    tessan031 skrev 2011-01-08 20:35:17 följande:
    Jaha, då har det hänt igen. De plockar bort alla mina inlägg som handlar om att jag misstänker att detta rör sig om otillåten smygreklam. Vad kan det bero på? Jag vill verkligen gå till botten med detta den här gången.
    Läste ditt förra inlägg och håller med om att det är ytterst märkligt att det du skriver plockas bort. Det gör ju verkligen att alla eventuella misstankar mångdubblas! Hoppas verkligen att detta uppdagas, vad det nu än rör sig om!
  • tessan031
    Syrinx skrev 2011-01-08 22:32:32 följande:
    Läste ditt förra inlägg och håller med om att det är ytterst märkligt att det du skriver plockas bort. Det gör ju verkligen att alla eventuella misstankar mångdubblas! Hoppas verkligen att detta uppdagas, vad det nu än rör sig om!
    Visst är det konstigt, minst sagt. Jag förstår inte varför BT låter detta fortgå?
Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??