• panzano5

michael abrahamsson alt. band??

jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller?

tacksam för hjälp och råd :)

hälsn cecilie

• Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??
  • Syrinx
    tessan031 skrev 2011-01-08 23:29:19 följande:
    Visst är det konstigt, minst sagt. Jag förstår inte varför BT låter detta fortgå?
    Har du mejlat till redaktionen eller moderatorerna eller vilka det nu är som sköter detta? Jag tänkte eftersom du upplevt det flera gånger.
  • MarkusOAnna

Att man orkar? Tur man inte bor i avundsjuka Sverige!

Vi har bokat Michael (och har även varit på ett bröllop där han spelat och även träffat honom och hört honom spela bara för oss vid ett möte) och vi är jätte nöjda och glada för det och om någon kommer fråga mig om tips om musiker så kommer jag givetvis tipsa om honom. varför skulle jag inte göra det?  

Sedan om folk frågar efter tips så ska man få tipsa, det är väl det ett forum är till för? annars finns det ingen anledning att ha ett forum.

Och en fråga ska inte ni gifta er? kanske bättre ni lägger er energi på det istället.

Word

Markus

• Syrinx
    MarkusOAnna skrev 2011-01-09 14:54:06 följande:

Vi har bokat Michael (och har även varit på ett bröllop där han spelat och även träffat honom och hört honom spela bara för oss vid ett möte) och vi är jätte nöjda och glada för det och om någon kommer fråga mig om tips om musiker så kommer jag givetvis tipsa om honom. varför skulle jag inte göra det?  

Sedan om folk frågar efter tips så ska man få tipsa, det är väl det ett forum är till för? annars finns det ingen anledning att ha ett forum.

Och en fråga ska inte ni gifta er? kanske bättre ni lägger er energi på det istället.

Word

Markus

Vad ledsen jag blir över att läsa ett sånt här inlägg, som dryper så av sarkasm och elakhet. Det är egentligen bättre att Tessan031 förklarar eftersom jag inte känner till allt som hon känner till, men jag vill bara verkligen understryka att det inte finns minsta tillstymmelse till avundsjuka från mitt håll. Självklart ska man tipsa om sina erfarenheter, det är precis vad ett forum är till för, jag håller med dig!

Det som Tessan031 tar upp (och som även finns i en specifik tråd på sida 2 under Musik) handlar däremot om misstankar att det finns forumskribenter som utger sig för att vara andra än de är för att göra reklam för sig själv. Då hon har undrat över det vid flera tillfällen raderas alltid dessa meddelanden. Som sagt, hon får förklara mer själv eftersom jag inte känner till det mer än att jag såg hennes förra inlägg raderas.

Finns det oegentligheter ska dessa naturligtvis uppdagas och stoppas, det är jag helt säker på att du också håller med om. 

Sedan vill jag bara poängtera igen att det verkligen inte rör sig om avundsjuka från mitt håll, eller att jag på något vis nedvärderar denna artist, eller att jag på något annat vis tycker att ni som haft honom på ert bröllop har gjort ett dåligt val - SJÄLVKLART INTE. Jag tycker bara att det är märkligt att vissa inlägg har raderats. Sluta vara så sarkastisk är du snäll.
  • tessan031
    MarkusOAnna skrev 2011-01-09 14:54:06 följande:

Word

Markus

Att du/ni insinuerar att det som jag - och många andra med mig - har uppmärksammat som smygeklam egentligen skulle vara fråga om avundsjuka var det konstigaste jag har hört och något som jag inte ens kan ta på allvar.

Jag har tagit upp denna problematik under rubriken "Reklam på forumet" under "Bröllopstorget - Sajten" och jag förväntar mig att BT själva börjar ta i detta problem. För mig handlar det om att tispen på forumet ska vara oberoende och ärliga, det är ju helt meningslös information om musikerna själva börjar beskriva sig själva på ett självförhärligande vis.

Sen förstår jag inte hur man som näringsidkare kan med att hålla på detta närmast bedrägliga och oärliga vis.

OBS! Jag utgår ifrån att detta inlägg kommer att raderas.
  • MarkusOAnna

tessan031

1
    När min tjej (Anna) sökt på dig så har du nästan bara gjort inlägg på musikforumet dvs att du är till 99% musiker själv och därmed avundsjuk eller känner dig hotad eller så har du väl inget bättre för dig.

2
    Lämna forumet för de som ska gifta sig istället för att kladda negativa ord på massa musiktrådar.

3
    Tror du verkligen på allvar att man kan lura folk att gilla musik, alla har väl olika smak och egna öron att lyssna med.

VH Markus

• tessan031
    MarkusOAnna skrev 2011-01-09 21:27:05 följande:

tessan031

1
    När min tjej (Anna) sökt på dig så har du nästan bara gjort inlägg på musikforumet dvs att du är till 99% musiker själv och därmed avundsjuk eller känner dig hotad eller så har du väl inget bättre för dig.

2
    Lämna forumet för de som ska gifta sig istället för att kladda negativa ord på massa musiktrådar.

3
    Tror du verkligen på allvar att man kan lura folk att gilla musik, alla har väl olika smak och egna öron att lyssna med.

VH Markus

I så fall tillhör jag väl gruppen "eller så har du väl ingenting bättre för dig".  Michael, jag har redan svarat på detta i tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3859540.html och sedan får väl folk göra sina egna bedömningar. Intressant är dock att det inte bara är jag som reagerat, du menar på fullaste att alla som misstänker att det rör sig om smygreklam har fel?
  • Snalisen
    panzano5 skrev 2010-11-09 08:05:10 följande:

okej.. nu har vi iallafall till 92% bestämt och preliminärbokat veckan ut. det blir mikael och två killar till. lyckades få lite rabatt eftersom jag ordnade med övernattning för killarna i brudens kusiners sommarstuga :) rätt nöjd faktiskt.

jag vet att denna låten inte passar så bra i kyrkan precis men kanske man kan ha musikerna spela den när vi gäster minglar och dricker champagne? eller hur långt är minglet förresten? är det någon halvtimme? brudens man älskar just den låten och i och med att den fanns inspelad av mikael så kändes det lite som ett tecken :) vore ju trevligt om man kunde överraska med något sådant. eller är den för opassande att ens ha med i minglet?

">

" target="_blank">

Får man undra vad du fick betala?
  • Potter
    Snalisen skrev 2011-01-21 14:55:05 följande:
    Får man undra vad du fick betala?
    jag är oxå intresserad av priset - gärna heldagskonceptet
    Tack på förhand
  • sirpa

jag skulle också vilja veta ca pris på heldagspaketer.
    Tack tack Sirpa

• Moster Stina

Jag har för mig att jag sett något om 20000 kr förut. Kan det stämma?( Kanske 10 000.) Nåja, mycket tycker i alla fall jag, som vet att så brukar det kosta om man hyr ett helt band.

Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??