• panzano5

michael abrahamsson alt. band??

jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller?

tacksam för hjälp och råd :)

hälsn cecilie

• Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??
  • Moster Stina

Mitt förra inlägg blev ju lite dumt...eftersom det i trådstarten står att de ska hitta något för ungefär 10 000 kr.
    Då kan ju knappast hna  ta 20 000 för en heldag. Tror jag....

• sirpa

Jag mailade och fick svar på priset om någon vill veta.
    9900 :- + någon kostnad för ljud och ljus rök och allt vad det heter om jag kunde läsa prislistan rätt.
    Tyvärr blev det kroken på dörren för oss då han och bandet redan var upptagna.

Sirpa 

• Lollan035
    sirpa skrev 2011-01-27 09:45:44 följande:
    Jag mailade och fick svar på priset om någon vill veta.
    9900 :- + någon kostnad för ljud och ljus rök och allt vad det heter om jag kunde läsa prislistan rätt.
    Tyvärr blev det kroken på dörren för oss då han och bandet redan var upptagna.

Sirpa 
    Vad tråkigt :(
    Kan inte du inboxa mig hans kontaktuppgifter? tänkte kolla om han mot förmodan är ledig för vårt bröllop i maj.
    Lite sent ute nu.
  • Moster Stina
    Johan137 skrev 2011-02-02 01:13:04 följande:
    Som Moster Stina skrev någon annan stans så brukar iaf bandet Rajtan Tajtan Allstars ta ca 20.000 för en hel dag. (Jag tror inte jag behöver hymla om att jag har personlig connection till det bandet :) Känns det för mycket är min fråga?
    Jag har i alla fall sett andra här på torget som glatt betalat 20 000 för ett band.
    Men ni är väl ganska MÅNGA i bandet också. Tror det är betydligt vanligare med mindre sättningar, men det är bara en gissning.
  • Snalisen
    Lollan035 skrev 2011-02-04 09:10:26 följande:
    Vad tråkigt :(
    Kan inte du inboxa mig hans kontaktuppgifter? tänkte kolla om han mot förmodan är ledig för vårt bröllop i maj.
    Lite sent ute nu.
     Here you go http://www.michaelabrahamsson.com/ 
  • Willowfield

Hoppar in utan att ha läst hela tråden. Hm den verkade lite aggressiv emellan åt så jag struntade i det hela.
    Har hittat ett band som verkar vara bra.  de tar 6500 för en kvälls spelning.
     http://www.hbco.nu/

De har lite olika priser, beroende på var man bor osv.
    Har lyssnat runt på allt jag kunnat hitta med dem både som band och solo artister och är dem hälften av vad de lovar och vad jag hört så kommer jag nog bli väldigt nöjd.
    Gillar sångarens röst. 

• Ranunkel

Bara älskar hans version av Journeys låt!!!
    ">

• Linda85
    Ranunkel skrev 2011-02-12 16:44:52 följande:
    Bara älskar hans version av Journeys låt!!!
    ">

" target="_blank">

Ja du Ranunkel - det var en riktig partyhöjare      ....eller vill du ha den i kyrkan?   ....eller när passar sådan musik in på en fest?
  • CarPer
    Linda85 skrev 2011-02-13 11:06:53 följande:
    Ja du Ranunkel - det var en riktig partyhöjare      ....eller vill du ha den i kyrkan?   ....eller när passar sådan musik in på en fest?
    Jag håller med dig - på youtube är det idel sorgsna ballader, men vem har sagt att det ska vara roligt hela tiden?
  • Arnica

Michael är jätteduktig, varma rekommendationer.

• Snalisen
    Arnica skrev 2011-02-19 23:00:40 följande:
    Michael är jätteduktig, varma rekommendationer.
    Hej Arnica,

Ser att du är gift och att du haft michael på ditt bröllop.
    Får man fråga vilka låtar ni hade i kyrkan? och hur det funkade senare på kvällen, bra feststämning?
  • Arnica
    Snalisen skrev 2011-02-26 19:50:34 följande:
    Hej Arnica,

Ser att du är gift och att du haft michael på ditt bröllop.
    Får man fråga vilka låtar ni hade i kyrkan? och hur det funkade senare på kvällen, bra feststämning?
     I kyrkan hade vi:
    För kärlekens skull - Ted Gärdestad
    Fields of gold - Sting fast med Eva Cassidys version 
    Nothing els matters - Metallica (mannens val :) 

Stämningen var på topp och alla dansade näst intill hela kvällen. Vi valde hans heldagslösning där han även agerade som DJ på kvällen... väldigt lyckad fest!
  • Ange

Han verkar väldigt bra men också väldigt dyr.

• Dejli
    CarPer skrev 2011-10-21 09:14:05 följande:
    puffar
    För att? Detta är ju en skitgammal tråd...
  • Chicita
    SofieT skrev 2012-02-02 15:36:53 följande:
    Vad fick ni betala för heldagslösningen? eller är det någon annan vänlig själ som vet, då vi börjar få lite lätt PANIK med val av musik.
    Borde det inte vara lättast att fråga honom direkt?
    Inlägget du citerade är ju nästan 1,5 år gammalt, inte så troligt att han har samma priser än heller Flört
Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??