• panzano5

michael abrahamsson alt. band??

jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller?

tacksam för hjälp och råd :)

hälsn cecilie

• Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??
  • JaBaDaBa

Svar på frågan:
    Ska man betala så mycket, ska man definitivt ta ett band.

• Majjjken

panzano5 skrev 2010-10-19 23:58:22 följande:
    jag ska fixa musiken till min barndomsväns bröllop i maj nästa år. de ska ha festen på långedrags wärdshus. budgeten ligger på runt 10 000 kr. jag väljer mellan ett par stycken men har ännu inte kontaktat några av dem. det är mycket prat om mikael abrahamsson här inne på bt vilket känns bra eftersom en annan vän hade hört talas om någon som haft honom på ett bröllop och var nöjda. men då hade han spelat själv. tanken var väl egentligen att jag skulle boka ett band. men de band jag lyssnat på som nämns här inne har varit lite för,, ja vad ska jag säga,, för klämkäcka. då känns han mikael mer rätt. hur har ni gjort? är det någon som har någon erfarenhet av en trubadur på bröllop, eller är det band som gäller? tacksam för hjälp och råd :) hälsn cecilie

Vi körde faktiskt på michael abrahamsson med band så det kanske också kan vara ett alternativ  :)

• panzano5

okej.. nu har vi iallafall till 92% bestämt och preliminärbokat veckan ut. det blir mikael och två killar till. lyckades få lite rabatt eftersom jag ordnade med övernattning för killarna i brudens kusiners sommarstuga :) rätt nöjd faktiskt.

jag vet att denna låten inte passar så bra i kyrkan precis men kanske man kan ha musikerna spela den när vi gäster minglar och dricker champagne? eller hur långt är minglet förresten? är det någon halvtimme? brudens man älskar just den låten och i och med att den fanns inspelad av mikael så kändes det lite som ett tecken :) vore ju trevligt om man kunde överraska med något sådant. eller är den för opassande att ens ha med i minglet?

">

• RockTroll
    panzano5 skrev 2010-11-09 08:05:10 följande:
    okej.. nu har vi iallafall till 92% bestämt och preliminärbokat veckan ut. det blir mikael och två killar till. lyckades få lite rabatt eftersom jag ordnade med övernattning för killarna i brudens kusiners sommarstuga :) rätt nöjd faktiskt. jag vet att denna låten inte passar så bra i kyrkan precis men kanske man kan ha musikerna spela den när vi gäster minglar och dricker champagne? eller hur långt är minglet förresten? är det någon halvtimme? brudens man älskar just den låten och i och med att den fanns inspelad av mikael så kändes det lite som ett tecken :) vore ju trevligt om man kunde överraska med något sådant. eller är den för opassande att ens ha med i minglet? www.youtube.com/watch
    Åh den är en av våra favoritlåtar :) ska försöka få någon att spela den på vårat parkbröllop som inmarsch. Kör på det!
  • Pernilless

Wow...  min favoritt sang

• CarPer

Skulle denn deppiga låt passa på bröllop?  .....helt vansinigt förslag och jag ser ingen koppling till bröllop överhuvudtaget.

• Pernilless

Jeg kan ikke finne Michaels kontaktinformasjon? Er det noen som vet?

Pernille

Svar på tråden michael abrahamsson alt. band??