21 maj 2011 - del II
Såg den gamla tråden stängt..
Snart bara 6 månader kvar! Hur långt har ni hunnit i planeringen?
Såg den gamla tråden stängt..
Snart bara 6 månader kvar! Hur långt har ni hunnit i planeringen?
Här är det oxå relativt lungt.. hinner inte med riktigt.. håller på med tårtor till andra så mitt egna får stå tillbaka lite:)
Oh, jag (vi) vill med gå danskurs, men vi hittar ingen här i stan som lär ut vals.
Tror vi kommer kolla typ youtube klipp och leta någon fin vals där vi kan lära oss,
tror vi båda har två vänsterfötter, så detta blir nog bra! haha
Vi gifter oss och döper vår son i Vallentuna den 21 maj
Vilket bra datum ni valt:)
Hittade denna tråden precis!
Roligt på något sätt att läsa om andra som ska gifta sig samma datum... Har väl kommit en bra bit i planeringen, tycker jag. Klänning och brudens tillbehör fixade, vigselförättare, plats för festen och inbjuningskort väntar bara på att bli utskickade. Har mannens kläder kvar att fixa (genomtänkta men ej införskaffade), inköp av mat och dryck och en del kvar att fixa till dukningen/temat.
Sen får vi väl öva lite på dansen också - kommer i alla fall att bli med en twist på slutet!
Nu är det bara 3 månader kvar. Det går fort nu. Här blev det lite ändringar. Hittade en annan klänning som kändes mer "jag" så den köpte jag:) Och sen är jag ju inte så ung så detta blir nog bättre. Har fått det mesta klart, förut mat, men har börjat beställa för buffe.. Även tårta är beställd och vi har valt en trevåningstårta. Ska sätta mig och sy stolsöverdrag nu i veckan. fick låna en stol så det blir rätt mått. Har beställt lila tyllrullar så jag kan göra dubbelrosetter runt stolarna. kommer nog bli fint.
Blommorna kommer jag beställa i mars då min sambos vän öppnar en ny blombutik här... Inbjudningskorten är ivägskickade och dom flesta har redan svarat och tackat ja. Så i princip är det klart nu och det är bara att invänta att det ska bli 21 Maj
Hur går det för er andra?
inbjudningarna postades idag
maten blir buffe och är bokad
var på jakt efter klänning idag och fann den, nu skall den levereas, den skall ändras lite och smått o gott
Blommor är klart för mig, hittade en perfekt bild att utgå ifrån :) och idag skickade i korten :D Awesome! Nu är det på riktigt liksom! Iih! Ska ta tag i klänningen nån dag när det inte är så mycket plugg, lite smågrejer som ska fixar. Är supersugen på att börja med naglarna med, men ja... Skolan är lite ivägen just för tillfället >_>
Imorgon är det dags att åka ut till Österlen för att prata tårta i Gärsnäs! Sen är det inte så farligt mycket kvar... Inbjudningar skickas ut i början på nästa vecka och så ska det inhandlas lite till dukningen/dekorationer!