• Niini

21 maj 2011 - del II

Såg den gamla tråden stängt..

Snart bara 6 månader kvar! Hur långt har ni hunnit i planeringen?

• Svar på tråden 21 maj 2011 - del II
  • mazlin

Vad ska ni ha för tårta och fika efter maten?

• CherryKola

Det känns som att det mesta börjar falla på plats nu, lite underkläder kvar att köpa och jag ska testa allt tillsammans och se hur det ser ut. Eventuellt ska jag köpa ett par andra skor än de jag har nu.

Lite negativt, pappa och hans sambo tog på sig ansvaret för att boka porslin och de lyssnade inte på vad jag sa. Varför ta på sig ansvar/säga att man kan betala om man inte är villig att ta ansvaret/betala den summan det blir. Rätt irriterad på dem just nu men ska maila företaget och försöka lösa det hela. Antingen kompletera listan och betala det som saknas och byt ut det som är fel om något är fel eller så köper vi det som saknas.

Idag mailade jag även hon som är ansvarig för min verksamhetsförlagda utbildning för att försöka flytta på mina dagar jag har praktik då jag har praktik veckan innan bröllopet = osmidigt.

Hur går det för er andra? Det är nära nu! 

• Millemoj

Ja, det känns verkligen att det börjar närma sig nu... Allt går väl hyfsat bra- har ett diskbråck som tar en del av min energi - men fick gjort så mycket innan så att nu är det inte något kvar knappt... Kände ju på mig att jag skulle bli sämre så gjorde så mycket jag kunde innan...

Var och handlade drycken i Köpenhamn i helgen så nu är det fixat. Inhandlat allt, tror jag... Bara maten då, kontakta konditorn, floristen och tältnissarna igen för att fixa med det sista där.

Sen ska vi träffa vigselförättaren den 7 eller 8 maj och gå igenom vigseln.

• 21maj

Här är det mesta klart.. ska väl handla in lite smått och gott nästa vecka.. Får ta det lite försiktigt,så inte värken slår till... för då blir det inget gjort:)
    MEN jag har ett jättestort problem.. skor... jag har ju en rätt enkel klänning, men vad ska jag ha för skor till den.. vill inte ha höga klackar på 10cm.. och tycker inte det passar heller:) nån som har en ide? Usch jag gillar inte ens köpa skor:)
    Maten är beställd och allt annat med så nu väntar jag på dagen D

• Millemoj
    21maj skrev 2011-04-11 17:50:00 följande:
    Här är det mesta klart.. ska väl handla in lite smått och gott nästa vecka.. Får ta det lite försiktigt,så inte värken slår till... för då blir det inget gjort:)
    MEN jag har ett jättestort problem.. skor... jag har ju en rätt enkel klänning, men vad ska jag ha för skor till den.. vill inte ha höga klackar på 10cm.. och tycker inte det passar heller:) nån som har en ide? Usch jag gillar inte ens köpa skor:)
    Maten är beställd och allt annat med så nu väntar jag på dagen D
    Usch då - en till med värk i kroppen? Ta det försiktigt ja - måste man göra, annars blir bröllopsplaneringen och det kommande bröllopet inte ett roligt minne utan ett minne fyllt av ont...

Kolla in skobutikerna nu - massor med vårfina skor och skor för studenten början väl också komma nu. Annars kolla lite på nätet, brandos, nelly, have2have och liknande sidor.

Jag fick mina skor i priset till klänningen - ett par jättesköna och fina skor från Rainbow club. Liten klack, verkligen sköna att gå i och stilrena till en enklare modell av klänning.

• CherryKola
    21maj skrev 2011-04-11 17:50:00 följande:
    Jag kommer ha ballerinaskor :) Kommer gifta oss ute på en gräsmatta så klackar funkar inte alls!

Som Millemoj skrev, kolla skobutikerna nu inför studenten :)
  • 21maj

Jag hittade faktiskt skor på have2have:) jag är ju sandalmänniska så det fanns med en lite klack. Och var väldigt glad för att dom inte va just vita:) utan Lavendel blev det! Perfekt.. då var det oxå avbockat från listan.. Dags att göra lite mmf och frysa in till tårtan.
    Tack så jätte mycket för hjälpen/infon...

• Millemoj

Då var det bara 1 månad kvar brudar!!

Börjar faktiskt kännas lite pirrigt nu, tycker jag... Ska träffa vigselförrättaren om två veckor och då även passa på att prata med konditoriet om tårtan igen. Sen är det ju inget kvar att göra förrän det är dags att handla maten och duka inför festen och sånt! skönt på ett sätt men nu börjar det kännas att det inte är mycket tid kvar.

• 21maj

Väldans tyst i våran tråd:)
    Ja nu känns det att det är nära.. Har bakat min största tårtbotten någonsin igår och resten idag:) Känns bra att dom är klara, eftersom jag fått för mig att göra våran tårta själv iaf... 3 vånings blir det, iaf hoppas jag det:)
    Så just nu är allt lungt..allt är klart, men det sätter igång den 19 då vi får lokalen...Då är man lycklig för man har många barn som grejjar för en.. Och det ska bli sååååå roligt...

• Salat
    21maj skrev 2011-03-14 08:37:33 följande:
    Idag är jag spänd av förväntan. Min klänning nr 2 kommer idag och den måste bara sitta bra:) hoppas hoppas:)
    När skall du ta på dig klänning nr 2?
Svar på tråden 21 maj 2011 - del II