• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

fast det hade varit kul med en bild där han ler men han blir jämt helt stum när kameran åker fram.  

• kängu

Så nu har jag landat lite här efter chocken med telefonen som jag tappade på bussen förmodligen och sen blivit snodd Jaja, det är ju bara en världslig sak även om det är sjukt irriterande. Har för mig att jag tecknade en drulleförsäkring så vi får väl hoppas på att jag minns rätt, och att den täcker även sådant. Ska be maken köpa med att kontantkort hem idag som jag får sätta i ngn gammal mobil, kan ju inte vara utan mobil hur länge som helst (nya simkortet kommer först i nästa vecka).

• kängu

Jag säger det här också, stort grattis Mugglan! Häftigt och omtumlande gissar jag på. Jag tror absolut att allt kommer gå bra även om det såklart är mer nervöst med en tvillinggraviditet! KRAMAR till hela Mugglan familjen!

• nennesjuttioåtta

kängu - vad trist med tappad telefon!

• Fru E

Får man svära så säger jag j-vla journalister som nu kommer att skriva flera snyfthistorier om det som jag planerat i mitt arbete. Tänk så synd det är om en liten gymnasieelev som får gå upp tidigare och gå några extra meter

• nennesjuttioåtta

fru E - uhuuuuuu, stackars lille vännen

• muggles
    Fru E skrev 2010-11-02 12:44:46 följande:
    Mugglan-japp jag tar progg med! Gjorde FET i stimulerad cykel vilket det verkar som om Ö bara gör, varför vet jag inte. Östrogentabletterna som man äter hindrar ens egen äl som jag fattat det och bygger upp slemhinnan för att den ska vara mottaglig för embryot. Progget började jag med 3 dagar innan vi fick tillbaka embryot och östrogen tabletterna ska jag äta till td och sedan ev längre. Eftersom jag förstått det som att östrogentabletterna gör att kroppen inte har egen äl vet jag inte hur man ska räkna att man är på den "säkra" sidan
    Du ska nog räkna från ET + ca 2 dgr (el var det ett 4-dagars embryo?). Dvs ca 1v efter ET skulle du kunna testa och få positivt utslag. Om du tar progg så förstår jag att du inte kan räkna med att utebliven tant är ett positivt tecken
  • fru AM

Muggles: instämmer i glatt chockade och yra kören: Grattis!! Lurigt att de inte syntes i v 7! Små spelevinkar redan nu?  

JAg vill se Pricken i keps! Eventuellt kontrar jag med en promenerande Hektor ...

Tjoflöjt!

• Fru E

Mugglan-embryot var 6 celler och progget har inte hindrat tanten innan

Nenne-javisst är det såååååååå synd *morrar* (inget ont om det finns smygläsare som är journalister )

• Fru E

*Inser att jag inte är på säkra sidan än utan kniper mun och fortsätter gömma mig*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!