• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

EA - men du gör ju självklart som ni bestämt, herrejöses, vi kan vänta till på fredag vi emd *gnager på knogarna*

• Fru E

Nenne-de andra två gångerna har spottingsen kommit 2-3 dagar innan td trots progget men vet inte om kroppen blir knäpp av att inte ha äl visst ett ägg ska ju ut ändå och det sattes ju in en tisdag för drygt två veckor sedan. Så då borde äl vara när man fick tillbaka embryot eller tom 3 dagar innan eftersom embryot var drygt 3 dagar gammalt?
    Lät maken bestämma om vi skulle testa innan men han är bestämd på den punkten att är det fredag de sagt så är det även om han vet att jag kommer att vara helt nipprig de här sista dagarna

• Fru E

Positivt är att vi får mycket gjort där hemma och maken kan inte skylla på mig eftersom han är förvarnad om att han måste hålla mig aktiverad

Något test är inte inköpt och kommer inte att bli förrän i sista stund, bara för att jag skrev det så jinxar jag väl det

• nennesjuttioåtta

Fru E - ÄL = ÄP så om embryot är tre dagar så får du ju räkna med det. Fick ni inget test från kliniken? Snålt, hahahha!

Här rev vi ur golvet och lister från Prickens blivande rum igår (9 kvm). Får se om vi blir klara till sommarn...

• Ore

Mugglan: OJ! Tvillingar! Skrämmande och spännande..!!! GRATTIS och KRAM till hela familjen. Visst finns det en ökad risk, men sannolikheten är ju fortfarande betydligt större för att allt går bra! Så det hoppas jag innerligt på!!!

Känner mig nästan litet omtumlad nu...

• Ore

Telis: Usch för Televinkens förkylning och dåliga sömn... Lillkillen var litet småförkyld i förra veckan, och sov då betydligt sämre än han brukar. Och då var han inte ens jättetäppt i näsan...!

• Lapinette

EA - förstår ingenting ... varför ska testet visa negativt??! Det kommer ju att vara positivt!

Själv har jag fått diagnosen virus. Håll dig borta från folk, drick mycket (tror faktiskt inte han sa vad ) och vila. Precis vad jag gjort dessa dagar ... förutom att jag inte har druckit så mycket ... inte ätit heller för helt plötsligt har jag blivit smal igen. Ja, att sitta vid datorn sa han var bättre än att ligga i sängen ... får nog ringa mitt jobb och säga att jag inte kommer på ett tag.

• nennesjuttioåtta

telis - åååh hoppas du och Televinken får en bättre dag idag! 

• Fru E

Lappis-
    Bubbel tror jag botar virus eller varm choklad med mandarinvodka!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!