• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Hej tjejer, jag berhöver lite akut hjälp med en sak!!!

Jag verkar ha tappat bort min mobiltelefon- och här sitter jag utan fast telefon dvs ingen möjlighet att ringa och spärra. Maken verkar inte kolla sin jobbmail så om någon kan hjälpa mig att skicka ett sms/ringa honom så att han fattar att han ska kolla mailen så vore jag tacksam! Någon som har möjlighet??? *snälla snälla*

• Lapinette

Ärligt så har jag inte känt för någon alkohol alls ... då är jag verkligen sjuk!

• FruCicci

Kängu inboxa mig så ringer jag honom bums

• Parnassia

Jag går och tänker på mugglans tvillingar hela tiden och har lite fjärilar i magen. Hur ska då inte Mugglan själv ha det!?

Mugglan! Vad gör du? Vad gör maken? Och vad gör ni ikväll? Ni kanske sitter i telefon och berättar för släkten?

• Parnassia

Varm choklad med mandarinvodka lät ju mums! Annars funkar punch eller minttu också.

Men Lappis kanske ska köra på te med honung?

Krya på dig!

• Telis

nenne, får jag lägga upp fotot på Pricken med gubbkepsen i galleriet? Han var såååå fin!

• kängu

Jag har inboxat dig Cicci, tusen tack för hjälpen!!!!

• FruCicci

Kängu, jag har pratat med honom. Tror han var på stan. Han skulle höra av sig till dig och spärra telefonen!

no worries darling

KRAM

• kängu

TACK TACK för hjälpen Cicci, du är bäst!!!

• nennesjuttioåtta

Telis - abselut

Cicci - hej på räj!

Lappis - Virus som förstör sug efter bubbel - låter ju hur farligt som helst! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!