• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Håller med Nenne

AM-härligt!

Nu måste jag kolla in Pricken!

• nennesjuttioåtta

telis - herregud, televinken ser ut att vara gjord i marsipan! (my favorite!) vilket gostroll!!!!!!!!

ea - varför längre ruvatid vid FET? embryot är u lika gammalt som vid ET (om inte äldre)!

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-02 14:48:26 följande:
    telis - herregud, televinken ser ut att vara gjord i marsipan! (my favorite!) vilket gostroll!!!!!!!! ea - varför längre ruvatid vid FET? embryot är u lika gammalt som vid ET (om inte äldre)!
    Han är motsatsen till Pricken - när kameran åker fram ändras ett besatt, dreglande litet monster till en glad och sockersöt liten goding. Så låt dig inte luras!
  • Parnassia

Underbara bilder på både Pricken och Televinken!

Hektor vill vi också se!

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-11-02 14:53:32 följande:
    Han är motsatsen till Pricken - när kameran åker fram ändras ett besatt, dreglande litet monster till en glad och sockersöt liten goding. Så låt dig inte luras!
    hahaha, Har han samma "onda dockan-skratt" som Pricken har på nätterna? 
  • nennesjuttioåtta

nehepp, dags att bege oss till bvc...

• MSW

Fru E skrev 2010-11-02 14:38:50 följande:

Så du menar att jag skulle dragit ner byxorna för journalisten och då hade det blivit rätt, tjohhooooo
    Haha, du får väl testa det nästa år!
  • MSW

Åh sicken söt Prick! Visst är han lite lik mamma?

Televinken är med en riktigt sötnos!

• FruCicci

Mugglan hjärtat!
    jag undrar faktiskt också som Telis hur de kan säga det redan?
    Är det för att de såg En vid vul i vecka 7 och att den antagligen har delat sig, då är det ju enäggs
    När jag gjorde UL i vecka 7 med mina tvillingar så var det 2, så där var det nog 2 äggs snarare, det var det de trodde

HEJA Hektor friskt humör
    Vad härligt att han söndagen den 31 oktober tog en massa steg
    HURRA

Vinkar till alla, från en Cicci back in business sedan en månad tillbaka.

• FruCicci

Nenne!
    Finaste pricken i Sverige
    Puss

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!