Välkomna till Tivoli Empatia!
Oupsie: vilka ögon Daisy har!!!
Oupsie: vilka ögon Daisy har!!!
Nenne: ja jag tyckte den var super att ha i skötväskan för ibland finns det inga barnstolar och då kommer den väl till pass.
Snartis: uj vilken historia!!! Tänk vad olika det kan vara...
Cicci: jag är i samma sits, vill typ 3 kg ner. Jag vägde nästan samma efter förlossningen som innan graviditeten men sedan i sommar har jag gått upp ca 3 kg. Men nu har jag tränat 5 ggr, börjat lchf:a mig och dragit in på allt sött utom lite mörk choklad, och plötsligt är det -1,5 kg på vågen
Lappis: hoppas att din far kryar på sig och att du får kontakt med honom på sjukhuset!
Apropå Iris: när Moa berättat tex att Anton har slagit henne på dagis (han var sen med pratet och slogs därför en del) el att någon sagt något dumt, så brukar jag säga till henne att hon ska säga "du får inte göra så mot mig" el likn istället för att hon ska slå tillbaka. Både Iris och Moa är ju tidiga med pratet och duktiga verbalt. Jag undrar om det inte är bättre att hon säger till sig kompis "det är inte snällt att kalla mig tjock" än att hon skriker tillbaka "du är dum och smal" el vad det var. Jag hoppas jag inte låter alltför snusförnuftig nu. Men jag vill gärna tro att man lägger grunden för konflikthantering redan i unga år.
AM: jag har bara hört att vissa barn slåss för att de inte kan markera sina gränser verbalt. Den här pojken verkar ha slutat slåss nu. Jag kan förstås inte säga säkert att det har med språkutvecklingen att göra men en del verkar tycka att det har samband. Iaf, kontentan var att jag vill inte att Moa slår tillbaka utan markerar sina gränser med ord.