Å jag hinner inte skriva så mycket. Vill kommentera en amssa efter att ha försökt smygläsa (men ni skriver ju sååååå mycket att man knappt hinner det ens! ). Nu blir hrä ett krot inlägg bara. Och vääldigt ego. Sorry!
har haft en sjukt BRA dag idag!!!! Eller kasnke bra vecka den senaste!
Egentligen bör man inte säga/skriva ngt för att inte jjinxa det hela men just nu kan jag itne hålla mig! Har haft ett positivt och optimistiskt möte med den forskare jag samarbetar med ang framtida jobb. jag blir ju arbetslös i mars/april och har börjat kolla runt efter jobb. Han lät himla positiv nu idag när vi diskuterade det hela men kunde självklart inte lova något. Men jag är SÅ GÖAD över att det ändå ser ljust ut. Jag var beredd på att få ett "nej" direkt. Men som sagt han skulle prata med sina chefer. Nu hoppas jag så mycket att jag blir blå.
Det andra roliga är det jag nämnt lite innan här i tråden. Det som gör att jag måste jobba mer under min planerade julledighet. MEN det är skitintressanta saker OCH jag blev SÅ smickrad över förfrågan! Min chef frågade om jag ville vara med och skriva en review med en av de ledande experterna inom "birth defects och preimplantaion" SÅ JÄVLA GLAD att cehfen frågade lilla MIG!?!?!? Själva ämnet är ju superintressant tycker jag. Jag forskar ju om just pre.implantation stadiet (dvs vad som händer med det mycket tidiga embryot innan det fäster i livmodern). Den expert som ska vara med och skriva är min förra chef som ju är en riktig höjdare inom detta fält samt inom IVF. Han fick förövrigt sin "training" i just Årets Nobelpristagares labb! Och han var tidigare mycket involverad i IVF-kliniken här som är en del av min arbetsgivare nu. Även om jag inte jobbar kliniskt då utan med forskningen.
Jag isner att det kommer bli sjukt mycket jobb närmaste månaderna men det känns ändå otorligt häftigt att bli tillfrågad!