Välkomna till Tivoli Empatia!
Tinga, jag svammlade kanske lite väl mycket och fick nog inte riktigt fram vad jag ville säga. Jag funderade lite på vad jag själv skriver här i tråden, och hur jag ibland uppfattar vad andra skriver. Saker som jag har blivit ledsen över kanske inte ens var riktade till mig, men i den situationen jag var just då, så kändes det så. Men det är ju mitt "problem" och precis som du skriver så blir jag ledsen av det så får jag försöka låta bli att läsa. Eller så kanske jag skulle ha frågat den som skrev med en gång vad som egentligen menades för att undvika missförstånd. Och jag vet inte om det är "rätt" att jag låter bli att skriva vissa saker, det är nog snarare ett utryck för en osäkerhet hos mig, vilket också är mitt problem.
Hmm, om det nu blev något klarare, eller är det bara ännu mer svammel ? Jag håller med dig i alla fall, man ska få skriva i tråden så klart och det går ju inte att förutse hur alla kommer att reagera på det man skriver. Det jag skrev om att vissa saker kanske är jobbigare att läsa om här, än på andra ställen var mest en reflektion över hur jag själv har reagerat och att den som läser något kanske inte uppfattar det som skrivits så som den som skrev det tänkte.