• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Viktualia: Nej men fy vilken lärare, att dom inte lyssnade på er, blir tokig..

Koko: Ja det kan ju lika gärna vara en kvinna som gör sådana här saker.. och jag är så glad att det äntligen är fler manliga pedagoger på förskolorna.. där dottern går nu var dom 3 stycken och det märks på barnen att killarna är behövda..

Fick mail från vd´n nu ikväll med senaste info från polisen och i nuläget finns inga misstankar mot den anställda , medarbetaren är en utpekad person och är man utpekad så startar en förundersökning för att se om man kan styrka misstanke, i nuläget finns enligt polisen inga riktade misstankar mot medarbetaren..

Så det kändes ju skönt att höra, men jag tycker så synd om personen om den nu är oskyldig.. Han lär ju inte komma tillbaka till den förskolan iaf.. eller jag vet inte hur barmhärtig man är i sådana situationer..

Koko igen: Krya på dig och lillebror. hoppas ni frisknar till snabbt.

T var 53 cm lång och hade 50 ganska länge ändå.. Men vissa modeller är ju större än andra. Och omlott bodys är bäst

frullan: Päronsplitt är supergott, var grymt länge sedan jag åt en dock..  stackare som jobbar så sent

Liten: Skönt med julklappsshoppingen. Vi är typ sist med att handla i år.. jag skall ta tag i det på måndag.. svärmor har dock inte skickat ut önskelistan som dom knåpat i hop.. skall beta av det snabbt hade jag tänkt sedan.. i helgen skall vi iaf köpa gran

PB: Hur har dagen varit?  Har sonen snart jullov eller går dom nästa vecka också? 

• smint

ja 2,5 års åldern är fasen ingen lek.. som värsta tonåringen.. allt skall göras själv och man lyssnar bara på det man vill.. Men det går upp och ned.. försöker hela tiden ha tålamod men det brister oftare hos mig än hos sambon. Men förmodligen för att jag är hemma mer med henne.. 

• smint

Har inte så mycket att lägga till i prev medel diskussionen. Jag åt p-piller fram till dottern blev till. Men nu vill jag inte göra det, kommer garanterat att glömma bort och ta dom.. 

en fråga till AM: Visst har du teutonia fun?  hur har den funkat i snö?  har hittat en på blocket och den finns kvar så jag fick gärna kolla på den i helgen. Men hur har den funkat som sagt? 

• smint
    fru AM skrev 2010-12-17 11:30:51 följande:
    Jag har en Fun men just i snö är den ganska värdelös (man kan dra den efter sig - men hur funkar det i längden?) Om jag skulle köpa ny vagn idag så skulle det inte bli en sån. 
    Tack för infon.. fasen svårt det är.. vet ju inte hur länge det kommer ligga snö.. bebisen kan ju komma i februari och då kanske det är snö en månad till.. tycker den verkar så smidig annars..  

grannen drog i väg i morse med sin urban jungle och den såg ut att gå riktigt smidigt i snön.. men då måste man ju vända bort dom så tidigt.. alternativt köpa en vagn till.. men det är ju mindre roligt.. 
  • smint
    fru AM skrev 2010-12-17 11:42:15 följande:
    Smint: om du hade frågat mig annars om vagnen - utan att blanda in snön - så hade jag varit väldigt positiv. Annars är det en jättebra vagn. Och faktum är att ju klarat av att köra först Livia och sen Hektor - trots snön. Den enda lilla nackdelen med Fun annars är att det är svårt att komma år varukorgen (lite trångt mellan insats och korg om du förstår). Men jag tror att nyare modeller har bättre plats där (jag har en 07:a)

Det är som med båtar och annat - man kan inte få ALLT i en och samma vagn. 
    nej precis, vet inte om jag tycker en vagn med  4 fasta hjul funkar så bra heller, vi har en brio sitty till dottern nu och det är helt värdelöst i snön.. 

det är en 09.a som jag fått tips om.   Skall kolla på den iaf och be att få testa den i snön utanför huset

• smint

Snaily: Hu så jobbigt om du hade fått ngn parasit med dig hem.. Men skönt att det verkar bättre idag. Jag hade dottern på sidan om mig i sängen. vi ställde spjälsängen som vägg och rullade ett mindre täcke som skydd, så hon hade en tunn filt på sig och jag mitt täcke.. det funkade bra för oss

AM: Ah låter ju bra om den är lite högre.  Skall kika på den i morgon och i så fall blir det nog den.. Hade du hårdlift eller mjuklift?  Här ingick inte det så det får man köpa till. Kanske något du vill sälja i så fall? 

• smint

Men Lappis: Då behöver du ju inte ha dåligt samvete för att inte ha gjort ngt om ni skall gå bort? :-.)  Har inte gjort ett enda dyft ännu.. Inga klappar inhandlade heller.. Sambon skall ha årsförberedelse på jobbet nästa vecka och sover borta sönd kväll till onsdag.. så jag hoppas dottern håller sig frisk så jag iaf får en dag att handla lite klappar.. annars brukar han och styvfar åka in till NK på julafton och hitta det mesta..  

Men jag och sambon skall köpa gemensam julklapp i år, sådant vi verkligen behöver till hemmet. Så lite större inköp blir det till jul.. 

• smint

Sweet, här är det också mac nördar i huset, jag trillade dit efter jag träffade sambon. Inköpet till jul blir en mac mini. Har en gammal iphone men den funkar ett tag till. Men har svårt att använda pc nu när man använder mac hemma hela tiden.. Hoppas dottern frisknar till snabbt.

Vickan: Åh så skönt att kunna jobba hemma en dag i veckan. det är ju guld värt. När är tanken att trollet skall börja dagis? till hösten?

fasen vad glad man blir av att hitta en bortglömd mörk chokladkaka i skåpet när man är som mest sugen.. en liten kaffe på det så var kvällen räddad

Muggles: Ja ibland undrar man vilken glädje vissa har som säljer vissa saker, har också tänkt på det med granförsäljare. Skall utvärdera i helgen när vi skall köpa gran hur det är med dom  Men misstänker att det är idrottsföreningen eller hockeylaget som säljer där vi skall köpa..

• smint
    viktualia skrev 2010-12-17 21:34:34 följande:
     japp till hösten. och då lär vi skaffa en bil till så att jag kan bilpendla... och alltså förhoppningsvis jobba hemifrån på fredagar...
    Låter ju toppen..

Nej nu skall jag krypa till sängs och läsa lite.. Eller jag somnar väl på stört men skall försöka iaf.

Snaily: Är så nyfiken på ynglas namn och hur hon ser ut. Har ju också FB såklart men vet inte hur jag skall lista ut vad du heter  eller er andra heller för den delen

nej sängen var det ja..

tjing och sov så gott 
  • smint

Godmorgon

Ja det verkar än så länge vara falska anklagelser, fick mail igår från vd´n igen och hon sa att enligt polisen finns ingen anledning att anta att brott begåtts. Nästa vecka skall utredningen vara klar.. Jag mailade tillbaka och frågade om det nu skulle visa sig att personen är oskyldig skulle dom då återanställa den?  Men det var för tidigt att svara på, men dom skulle göra det som dom gemensamt kom fram till var det bästa för medarbetaren...

Undrar om man som personal skulle våga komma tillbaka?  det är ju ganska jobbiga anklagelser.. Men det intresanta är ju också var det har kommit i från...

Nu blir det våffelfrukost, återkommer sedan. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!