Inlägg från: Klockarbol |Visa alla inlägg
  • Klockarbol

Välkomna till Tivoli Empatia!

Tinga - jag sliter fortfarande med mina 12 sidor från idag!

Kastar in en "mellankommentar"

Mugglan - å så glad jag blir att det såg bra ut i dag! Jag forsätta hålla tummar (eller näsor eller vad jag nu får tag i).

PB - Himlarnas så bra att du känner dig nöjd med dagen! Och starkt att härda ut när det blir "måsteåkabussmegalångdag" dessutom.
    Är på illamående-inlägg några sidor bakåt och tänkte flika in att jag har fått Lergigan (ej comp) utskrivet som rogivande. (tyckte nog att jag har känt igen namnet...) Är som jag förstår det en antihistamin (?) som gör att man blir lite trött och såsig. På mig funkade det så att nån halvtimme-timme efter att jag tagit tabletten så blev jag rejält "sovtrött" och under förutsättning att resten av familjen inte stökade runt så funkade det utmärkt!

Nu stöp det lovande försöket eftersom varesig äldsta med sovrum ovanpå vårt eller make tyckte att de hade nån anledning att bli klara för kvällen i rimlig tid så det som oftast blev resultatet var att det slamrades en trappa upp (man mååååste ju sortera böcker på det aphårda golvet innan man somnar...) och O var bara tvungen att spara/glömma ALLA kvällens måsten till stax efter läggdags... Skrikandes
    Å när jag missar ett sömntåg så tar det några timmar innan nästa tåg behagar dyka upp

Men som sagt, jag rekommenderar helt klart Lergigan som alternativ för att förbättra sömnmöjligheterna. Ger igen 'baksmälla' som insomningstabletter kan göra och det känns betydligt roligare att ta en allergitablett på kvällen än att starta upp med antidepp. Vad har tycker ditt team att du ska börja med för meducin?

(Å antidepp kan vara himla bra det också men jag blir så osäker på om det får eftersträvad effekt för dig just nu eftersom du faktiskt inte vill ta dom?)

Hm, bidde ganska långt inlägg... jag som skulle bara

• Klockarbol

Oupsie - Åh skräp att du ska behöva ha det så jobbigt nu
    Men väldigt skönt att höra av dig
    Men dålig mamma eller dålig nåntingannat är du verkligen inte!!! Att ständigt ha smärta gör, förutom de rent praktiskt handikappande effekterna som är ganska påtagliga med så kraftig foglossning som du har, faktiskt att man inte orkar! Att min blir trött.
    Att ha ont kostar energi. Så det är inte på något sätt "konstigt"  eller "fel" eller "misslyckat" att du känner som du gör. Det är effekten av en enkel ekvation - går det åt mer energi än vad som kan tillföras så blir resutatet för lite energi kvar!

Omeprasol har jag ätit i samband med magsår och när jag behövt äta antiinflammatoriskt som min mage inte gillar. Fast för mig har resultatet blivit att magen har blivit så mycket "avsyrad" att jag har fått katarr och halsbränna av allt utom typ okryddad kokt fisk

Jag hoppas så att du ska få må lite bättre jättesnart och skickar en försiktig strykning över ditt hår (kramar har en tendens att knuffa lite och jag vill ju inte fresta på dina fogar i onödan!)

• Klockarbol

Tackar för tipset att använda stavmixern mot allehanda oknytt som försöker flytta in i garderober och under sängar!
    Just mumintroll har jag dock aldrig känt nåt behov av att mixa. Däremot var jag ruskigt rädd för Lilla My som ville ha svansen av ekorren som Mårran (?) fryst....
    Direkt vettskrämd var jag av John Blund (har tyckt innerligt illa om Lennart Svan ända sedan dess - och det var läääänge sen!) och Vilse i pannkakan.
    Än i dag händer det att jag drömmer mardrömmar om att bli upphängd på tork på en tvättlina som dom gjorde med den lilla gubben med båten med alla korkar i. Jag antar att han trillade i vattnet och blev blöt?

*ryyyser*

Mina favvobyttor från Tupperwere är de fyrkantiga förvaringsburkarna med rött lock som fanns förut. Stora rejäla saker att ha torrvaror i
    Bor man i en mycket gammal stuga lär man sig snabbt att inte ställa pappersförpackningar eller plastpåsar i skafferiet...
    I tidernas begynnelse hade vi ställt ut en 15kg säck med hundmat i skafferiet. Köpa pallvis med foder behövdes inte med bara 3 hundar men en extra säck i skafferiet kändes som en bra idé.
    Ända tills vi skulle använda den. Då var den tom.
    Byns fetaste möss eller?

• Klockarbol
    viktualia skrev 2011-01-18 21:42:05 följande:
    Klockarbol - kopplade dokument är ett gissel... men säg till om du behöver hjälp med excelregister som ska bli adressetiketter i word! Det hör till mina mer udda kunskaper....
    Den hjälpen mottages tacksamt!

Onda händer vill inte skriva adresser längre så jag lär hyfsa till adressregisterdelen i lilla firman relativt snart. Borde ha gjort en massa saker, typ inventerat lager, för länge sen men har bestämt mig för att det är en strålande början att äntligen ha fixat fakturamallen
    Det är ju inte så att det händer så jättemycket i lilla firman just nu. Behöver må lite bättre för att kunna jobba firman. Nu underhålls den bara med det allra nödvändigaste plus att jag får lite avlastning av en kollega så inte någon kund kommer i kläm.

Mest av allt vill jag ha en databas som jag kan fixa rubbet av "pappersjobb" i. Fick till en hygglig början i Oracles freewere version men sen kom vi osams så det stänkte om det. Fnular på om det inte vore idé att leja bort själva byggandet, jag har ju ett helt ok kontaktnät i databasvärlden.

Men vet ni, nu glimmrade det faktiskt till lite snabbt av motivation att jobba lilla firman!!! För det genererar ju en intäkt som då kan omsättas i min efterlängtade databas!!!!

(Ja, nu är det ju inte längre helt relevant att jobba mot ett 60 kvm stort bågväxthus längre så då måste ju en databas vara ett himla bra mål istället!)

Börjar känna mig lite svamlig och lätt off topic så jag ska nog gå på date med min kudde nu...

Fru E - vilka ljuvliga bakverk!!!! Jag tror bestämt att jag ska flörta med äldsta dottern så hon bakar cupcakes med maaassssoooor av frosting på
  • Klockarbol

Lappis - Yays *viftar glatt åt goda nyheter*

Ego
    Tydligen behöver man ha examen i nåt som jag def inte har examen i för att lyckas fylla blanketten från försäkringskassan...
    Har nu suttit i telefon med kundtjänst i en halvtimme och det slutar ialla fall med att jag ska bli uppringd av en handläggare...
    Men det var åtminstone ok att skriva ett dok på datorn i stället för att fylla i blanketten för hand. Å det är ju goda nyheter för onda händer!

Parnassia - Hurra för sovpass på 4-timmar Inte klokt vilken skillnad det gör när man får sova ostört några timmar! Håller timmar för att även Lilla tyckte det var mysigt så att det blir mååånga gånger till

• Klockarbol
    Fossing77 skrev 2011-01-19 16:19:07 följande:
    Hade varit nåt det.... Här blir det istället 11-11-11 i ett, förhoppningsvis frostigt Borås... Antagligen regnar det... Hi hi!
    Haha, efter att ha bott en period i Borås så är jag benägen att hålla med om att oddsen för regn vilken dag som helst är stor ^.^

Jag hälsades välkommen till Borås med orden - Här är vi inte solbrända, det är rost! (Fast på västgötska dåda)

Min mycket välartade 19-åring bakar cupcakes till sin mamma
  • Klockarbol

Hattis - håller alla tummar, tår och näsor i min närhet för att det inte ska bli mer nyanser av nån färg på ett bra tag.

Vinterkräksjuka behöver vi inte heller!

Med jämna mellanrum tänker jag att "Oj vad länge sen det var jag såg Oms" och sen kommer jag på att hon ju är bortrest!

Däremot undrar jag hur finaste Blomman har det?
    Och Snorkis, har jag missat dig eller var det ett tag sen vi sågs?

Nu sopar jag ihop spillorna av mig efter kvällen för att umgås med min bok.
    I morgon ska jag till psykopaten och våndas nåt hejdlöst... Senaste gången avrundades med frågan om vad jag vill och vad jag kan stå ut med. Och jag har inget färdigt svar till i morgon så självklart känner jag mig alldeles misslyckad och är helt övertygad om att h*n kommer att bli besviken på mig för att jag inte kan prestera bättre...
    Gah, vad jag är trött på mig  
    Och trött på att grina är jag också. Ibland undrar jag om jag inte grinar för att jag är trött?

Dessutom är jag sur för att handläggaren på F-kassan inte hörde av sig... Ska jag månne ställa in mig på att jag inte får nån sjukersättning för den här perioden med halvtidssjukskrivning?

Avslutar med en positiv klang - rackarns min je så smaskiga cupcakes dottern bakade (med röra om assistans av Yngsta) - choklad cupcakes med marängsmetstopping!!!!

• Klockarbol

Alltså rackarns i min lilla låda! Jag läser för glatta livet och hinner ändå inte ikapp

Hej alla!

Hihi, Vickan - jag tänkte också omedelbart på birkenstock

Stort grattis på dagen Mugglan {#emotions_dlg.flower}

PB - i din bukett till Mugglan är det en orange växt som ser ut som hjärna - såååå läcker!!!! Vad är det???

Jag har förärats 3 förnamn varav mittennamnet är tilltalsnamn och även släktnamn för mamma, farmor, mormor och mormors mor. Äldsta dottern fick det som sista namn och Yngsta är skitsur för att hon inte fick heta det alls....
    Bägge döttrarna har 3 namn med tilltalsnamnet i mitten - är jag tvungen att skriva en hel uppsats på varenda blankett och dessutom bli kallad för ett symaskinmärke stup i kvarten så ska inte dom ha det nåt lättare! Nån rättvisa ska det väl vara

Nu ska jag läsa ikapp de sista 5 sidorna och sen antar jag att alla har gått och lagt sig Förvånad

Pöss på er!

• Klockarbol
    Oupsie skrev 2011-01-20 20:39:59 följande:
    Angående antal namn så har jag två namn + efternamn, maken har tre namn +efternamn. Jag har som sagt alltid tyckt att mina föräldrar varit lite snåla som bara gav mig två namn, kanske för att jag inte är särskilt förtjust i det andranamn som jag fick .

Därför tänkte vi att vårt barn skulle få tre namn, men nu vet jag inte riktigt. Det vi har tänkt att ha som andranamn har vi varit överrens om länge men vi har svårt att enas om ett förnamn, så jag vet inte riktigt om vi kommer på något tredje namn, eller om det blir ett av förstanamnsförslagen.

Men det verkar ju nästan som att vi får plocka fram pojknamnslistan istället.

Blev lite irriterad på svärmor angående namn. Det namn som vi har tänkt som andranamn är efter min  farmor, ett par av de namn som vi har som förstanamnsförslag finns också i min släkt, vilket maken råkade nämna. Det är mest en slump, vi har funderat på namn och hittat några som vi gillar, kanske tittade vi extra på de namnen som fanns i släkten men man måste ju gilla dem också. Men då tyckte svärmor att vi måste ta ett från deras sida också. Men vi vill inte ha något av de namnen, jag har själv frågat maken om det är något som han gärna vill ha från sin sida av släkten men han vill inte. Och hade det blivit en pojke så hade det blivit tvärtom, inga namn med koppling till min släkt.

Hur har ni gjort? Har ni gett något namn bara för att göra någon annan nöjd?
    För vår del blev det per automatik (å hur stavas det då???) ett namn från varje släkt. Lite lustigt att Yngstas sistanamn (från makens släkt) visade sig vara ett namn som INGEN i min släkt har haft - och då är släkten på mammas sida stoooor. Vad är oddsen för det?

Min bror däremot gav sin dotter en påhittad kvinnovariant av vår fars namn för att göra gubben glad... Ingen hit vill väl jag tycka av massor med anledningar (som t.ex. att gubben var en elak och våldsam alkoholist??). Han är fortfarande i livet, antagligen är han så välkonserverad att han överlever oss alla...

Somliga svärmödrar tror jag att man har fått för synder som någon annn har begått Skrikandes.

Min svårmor grät när vi berättade vad Yngsta skulle heta - "för det var ju inte ett hederligt svenskt namn och tänk om hon inte kommer kunna få jobb"...
    *slår mig för pannan*
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!