Snorkfröken77 skrev 2011-01-12 19:36:34 följande:
Klockis - Jag leker gärna med dig! Kan vi inte leka "inte-nudda-golvet" hemma hos oss med hjälp av utslängda soffkuddar, sen när vi lekt och skrattat så vi knappt får luft så gör vi en stor sats chokladbollssmet och äter smeten direkt ur bunken!
Snartis - Min mage är pinsamt stor redan, jag försöker dölja det med stora koftor, men det fungerar sådär just nu. Kappan är på sista gnällen att jag får igen nu över magen. Jag tror anledningen att ingen frågat mig rätt ut än är att de inte törs, vilket jag tycker är skönt.
Dagens bästa: Ada och Beda lever! Maken blev uppringd av sitt framtida jobb (hoppas jag!) där de bad om referenser, sista steget!
Dagens sämsta: Jag har fått foglossning igen måste stå still en stund innan jag kan gå iväg när jag rest mig och det smärtar när jag reser mig. Det hjälper ju inte till när jag försöker dölja den här graviditeten..
Jaaa! Precis min melodi! Jag kan även tänka mig chokladbollsmet i tallrik med lite kall mjölk på
Och när vi blir trötta i benen av allt soffkuddshoppande kan vi sätta oss på en lagom stor matta och leka skeppsbrutna! Då kan vi sitta där och meta och se vem som får mest fisk
Å fy för foglossning igen... Föreslår att du pratar med BM om bälte redan nu, jag fick höra av sjukgymnasten att det var bra att börja stöda så tidigt som möjligt.
Tänker intensivt att din make ska få nya jobbet, att gå kvar på en arbetsplats man är besviken på kostar så mycket onödig energi.
Och av hela mitt hjärta hoppas jag att ångesten släpper sitt järngrepp lite grand om ditt hjärta så du får vila i natt och att din BM kan lätta dina bördor i morgon.
Jag vet också att det är svårt att höra hjärtljud i början, det beror så mycket på var barnet har bosatt sig lägesmässigt i magen, och jag förstår BM's synpunkt. Men känner ändå att ett vaginalt UL ska de väl kunna prestera utan allt för stora besvär?
Om inte kanske du kan höra med din gyn om du har nån sån utöver Mvc?
Jag gjorde alla undersökningar med bägge barnen hos min privata gyn. Jag är extremt petig med vem som rotar var och jag tillhör kategorin som absolut inte kan tänka mig en kvinnlig gyn - de få jag har råkat ut för har varit så förtvivlat hårdhänta och när den senaste (sista) i raden av kvinnliga läkare klämde runt så pass att jag tjoade rakt ut av smärta och jag blev bemött med ett "Tramsa inte, det vet väl jag hur det känns och sååå farligt är det då inte" så bestämde jag mig för att det var min sista kvinnliga gynekolog. Basta.
Och lite flyt i livet har jag faktiskt haft - idel ädel manliga BM'ar och manlig förlossningsläkare när äldsta föddes. Tom nakosläkaren som la epidural var manlig har jag fått berättat för mig
Yngsta är född med planerat snitt och den läkaren var kvinna men hon rotade ju på annat håll så det var helt ok!
Kram på dig sötaste Snorkis, i natt ska jag drömma om soffkuddar på golvet och en bunke med chokladbollssmet med 2 skedar i. Jag har gått om skedar att ta med om det finns fler som vill dela bunke!
Många tankar och tumhållningar till Mugglanfamiljen.
En axel att snora på till Frullan om du vill, du får så gärna dela min tår- och snytrulle av allra mjukaste Lambipapper.
En stilla förhoppning att Blommans bihålor ska vara snälla (har du ringt doktorn?)
Och avslutningsvis en önskan om en god natt till alla trådisar och ett varmt tack för att ni finns och för att jag får vara med och leka, skratta, gråta, sörja och hoppas med er!