Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

Tjojho, första kvällen jag är vaken efter 21 på en vecka.

Enligt VUL var jag i 7+6 idag, tre dagar längre än vad jag räknat. Känns bra. Det syntes navelsträng och moderkaka så det känns lite tryggare. Jag får fortsätta med Fragmin hela graviditeten vilket känns jättebra. Och får ett VUL till i typ v 10.  Nu börjar jag känna mig lite tryggare i att det kanske kan gå.

Dottern tvingade mig läsa varenda få-syskon-bok på biblioteket idag - hoppas det är ett tecken.

• start september

Muggles, inte mer oro nu. Men jättebra att du mäter och hellre kolla en gång för mycket än en för lite.

Oupsie, hopppas så det drar igång snart.

För dig också Smint - det borde det väl snart?  Är det så att omföderskors barn fixerar sig senare?

• start september

Telis, det är en Intradiskbänk vi har också. Ligger lite bättre i pris än en del annat. Jag vill tipsa om att det inte bara behövs en större ho utan också en blandare som ger frigång för att kunna diska plåtar etc.

Vad bra att du fick peniciliin! Jag skulle ta svalgprov med dottern ca 8 månader i en vagn bredvid. Inte det lättaste att koncentrera sig på, huh. Tycker också det är bland det mer obehagliga.

• start september

Jag som tänkt syskonvagn långt innan vi syskonplussade första gången för 1,5 år sedan inser att det nu nog är förbi.

Dottern kommer omdet funkar vara drygt tre år, troligen slutat sova middag och vi förhoppningsvis ha fått en förskola närmare hem (ca 600 m). Visst borde ståbräda räcka? Så gör väl du Smint?

Inser att jag inte kommer gråta mindre om det här går åt skogen bara för att jag funderar lite framåt nu så nu tillåter jag mig. Har hämtat fram Mammapraktika och Bellaband till mina byxor också.

• start september

Tack för alla tankar.

Jo, jag har förstått det som att fortsätta hela tiden  med sprutorna är det säkraste, vi vet vi ju inte varför det funkar om det nu gör det. Jag vet att flera läkare propagerar för det, men jag blev osäker på vad den jag har skulle säga - det är ju svårt att argumentera när man inte är medicinskt kunnig. Jag har lämnat lite blodprover och ett villkor för fortsättning är såklart att jag inte blir allergisk mot medlet eller att min koagulationsförmåga blir heltokig, då måste jag ju sluta. Men jag hoppas så att det ska fungera.  

• start september

Telis, den här har vi, dock med snyggare blandare. Det var det bästa vi hittade till den skåpsbredden. Allt är relativt prismässigt, men jag har sett mycket dyrare också.

http://www.smarthem.se/6364/p/infallda-tva-diskhoar/intra-studio-stu-6063/

Hoppas så du mår bättre snart! Keldasoppa eller en kall smoothie? Glass brukar vara ett säkert kort, men inte så matigt.

Fossing, vad bra med lite Fragmin-erfarenhet! Jag tycker inte att det är stor grej än så länge, lite blå om magen men så här års spelar det ju mindre roll.

• start september

Smint, jättesmart. Funderar också på snösäsongen nästa år och ståbräda funkar eller om det är lättare med en dubbelvagn en kort period när det är snö...

• start september

Fossing, nej inte för blodpropp hos mig utan teoretiskt i moderkakan. Det är en teori bakom upprepade missfall, även om inget syns på provresultaten.  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!