• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez
    viktualia skrev 2010-10-25 11:08:19 följande:
    Vårt vardagsrum pryds förresten av den mindre versionen av IKEAs coola maskroslampa! www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80146249 *tjooohooo*
    Ååå den är ju skitsnygg! Har inte sett att den finns i mindre format, är den gigantiska!

Går att leka ganska mycket med lampan och en kamera, det gjorde vi på en mindre rolig nyårsfest förra året, blev en del roliga bilder...

• porchez

PB - usch och fy så tråkigt, håller ändå alla mina tummar och hoppas innerligt att det går hela vägen den här gången...

Tinga - glömde igår, fint blingbling!

Själv så mår jag inte alls bra, vet inte riktigt vad det här, sov dåligt inatt (pga. hjärnspöken) idag är jag riktigt stel i nacke och axlarna. Trodde först att det var träningsvärk, men nu gör det riktigt ont och är alldeles stelt, och nacken spänner upp i huuvdet. Funderar på om det kan ha att göra med massagen i lördags? Kan man få dålig massage som skadar?? Igår kväll tränade jag och då kände jag inget konstigt... Åkte hem från jobbet för att vila, passade på när den var ganska lugnt på eftermiddagen.

• fru AM

Storkramen till PB och till EA! Jag har ju helt glömt att kommentera det ni skrivit och bara pladdrat på om min klädmärkning *slår mig i huvudet med strykjärnet* Förlåt! KRAM - jobbigt för er båda på olika sätt!

• viktualia

Porchez - alltså.. jag vill inte vara hemsk eller så.. men med tanke på dina berättelser om hur jobbet varit och är, så låter det där en aningens stressrelaterat...  du måste sköta OM dig!!! Var RÄDD om dig!!!

• fru AM

Kram till Porchez också! Kanske som Vickan säger - stress. Eller början på influensa!?

• passionsblomman

Porchez, jag tror helt klart på muskelspänningar skapade av stressen du har inom dig över jobbet mm. Just den typen av spänningar i nacken leder ofta till spänningshuvudvärk. Många ggr kommer det av att man tex biter ihop käkarna hårt på natten. Precis så gör jag ofta (nu exempelvis) när jag har mycket inom och runt mig och aldrig riktigt slappnar av.
    Sömnen blir usel och så har man sedan skaffat sig en ond cirkel.

Gå på fler massager (det är vanligt att det efter första massagen faktiskt känns värre än innan då man börjar peta i skit man har i usklerna) och försök att stretcha noga-glöm inte sätesmuskulaturen, där samlas en massa elände som går vidare hela vägen upp i huvudet.

Gör en medveten avslappningsdel inför att du ska lägga dig och försök låsa in hjärnspökena i badrummet eller så, så att du får sova.

Det är mina bästa råd.

• passionsblomman

Gyn ringde tillslut tillbaka och precis som jag trodde så vill CvL nu ha upp mig på maxos på Menopuret. Bara att blanda starkare lösning, injecera med glad min och hoppas på bättre händelseutveckling till på torsdag då det blir nytt VUL.

Hon bedyrade att det mycket väl kan hända grejor till dess. Jag hör vad hon säger, men tror henne när jag ser det.

• Klockarbol

_koko_ - jag har också reumatism som min stora skräcknoja men har testat negativt på reuma-proverna. Allt syns säkert inte där heller men jag sov MYCKET bättre efter det provsvaret!!!
    Som bonus har jag förslitningar i bägge tumlederna (kul att fylla 40 eller? ) men det förklarar ju inte resten av smärtan.
    Har också konstaterat att kyla gör det hela massa ondare  så nu jobbar jag i torgvantar och raggsockor mest för att det säkert inte gör saken sämre!

Porchez - jag tycker också att det låter stressrelaterat, kanske lite boostat av massage slagg. Men konstaterar att den ovanligt stygga förkylningen som går här i krokarna har börjat med ont i nacke, huvud och axlar så det kan ju vara förkylning på G.
    Men sällar mig till skaran ovan och säger - Var rädd om dig! Jag har provat din arbetssituation med svagt och otydligt ledarskap i kombination med ambitiös och duktig medarbetare.
    Jag betalade ett mycket högt pris i form av en megavägg. Kan du påverka din situation så försök göra det så att du inte behöver prova den förödande väggen.

PB - Jag tror henne blint och jag tror framförallt på den här trådens enastående tumhållar-förmåga!!!!

För ett litet tag sedan bad jag tråden om en liten tumhållning angående makens jobbsituation.
    Där och då resulterade hållna tummar i 5 schemalagda dagar och han har dessutom ringts in vid flera tillfällen så det bliren uppskattad extrainkomst i slutet av november  

Ochvetnivad? Vetnivad? Vetnivad?!!!
    I dag kom han hem med papper på ett 3-månadersvikariat from 1 november

Ni är ju bara helt fantastiska!!!

Nu mot inboxen!

• viktualia

Klockarbol - grattis till makens jobb!

PB - kram på dig!

Ego - herr Troll är snuvig och hemskt frustrerad.. pust.. jag som skulle lägga ner amningen.. hm...

• fru AM

Klockarbol: Vad skönt att jobbsituationen för maken fått sig ett uppsving!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!