• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Snorkis: vilka fina smycken! Tycker absolut du ska beställa ett sånt!

• kängu

OMS, vilken underbar berättelse om Matilda!! Jag sitter med ett stort leende på läpparna

• kängu

Snorkis, så det är på onsdag Sigrid blir 3 månader. Då ska jag tända ett ljus för henne i mitt fönster. Tycker de där smyckena är superfina, har själv tänkt att beställa ett men det har inte blivit av.

• kängu

Snaily, jobbigt med Korven, det blir ju ett orosmoment. Vi har världens bästa hundvakter väldigt nära så det var supersmidigt för oss, de åkte hem till oss och hämtade hundarna direkt efter vi åkt till BB så det var väldigt skönt. Jag skulle gärna passa honom men det är ju lite långt...

• Telis

PB, jag har ingen tröst att ge, trots - eller kanske på grund av - att jag varit i exakt samma situation. Men många hårda kramar kommer här: gnnnnnnnnnhhhhhhhhhnn!

EA, jag hade inga symptom alls så tidigt.

snaily, va sjutton, vore det inte för att jag hade en äkta man och Televinken så skulle jag komma imorgon!

Oms, vad roligt att få läsa lite om Mathilda! Gullungen!

• Oms

Telis - ja det var ju du som startade detta Det jättekul att läsa om televinken (och alla andras barn såklart - himla mysiga ungar allihopa) kul att vi skriver ngt positivt om de barn vi har begåvats med - de är ju faktiskt det bästa vi har!!

ngn dag när det känns bra ska jag skriva om varför jag älskar min stora dotter så mkt men just idag är jag nog inte helt objektiv så jag avvaktar med den berättelsen...

• FruCicci

Snorkis, jätte fina smycken. Jag skulle inte tvekat en sekund om jag var du! KÖP.
    Jag älskar smycken

PB, trist för dig med äggen! Hoppas verkligen de växer till sig.

OMS; det var ju verkligen underbart roligt att läsa om Matilda. Jag känner igen mig i mycket och sitter och ler. Vilken lite gullunge hon är och en sann glädjespridare.
    Jag tänker på mina barn hela tiden för att få energi på jobbet. De ger en så mycket hela tiden, bra av dig att du delade med dig!

Telis, HÄJ!

EA, jag hade symptom just veckan innan BIM, täpt i näsan var jag, och sen stack det till lite i boobsen. Fast det var nog just dagarna innan BIM. Med Skorpan hade jag inga symptom alls och fick dessutom en blödning samma dag som tanten skulle kommit.
    Jag hade ingen molvärk.
    Håller mina tummar!!!!!! DET ÄR DIN TUR!

Snaily, jag skulle gärna tagit hand om Korven, lite svårt dock. Kan du inte sätta upp en lapp i affären och be någon liten tjej eller familj hjälpa er, skulle säkert vara uppskattat!

Kramar till alla!

• FruCicci

FANTASTISK tråd start kära AM, det gjorde du bra!

Nä nu smyger jag ut igen!

• Klockarbol

Tack alla . Vi går runt och ler lite fånigt inför utsikten att faktiskt ha två inkomster i flera månader!

Snorkfröken - Jättevackert smycke! Såna såg aldrig jag när döttrarna var nya (18 rep 8 år sedan) då hittade jag bara etsade glasblock med hand- eller fotavtryck och det kändes inte som att det var värt pengarna. Men ett sådant halsband hade jag velat ha!

Oms -Vilken liten cool Mathilda-pärla du har!

Fru E - inte för att jag vet om det är till tröst eller om det bara säger väldigt mycket om mig  men yngsta dottern upptäcktes när jag var i 5e månaden eller nåt... Så just några graviditetssymptom hade jag ju inte.
    Nu hade jag p-spruta = inga blödningar och jag utreddes för ett av alla mina magsår och hade kräkts oavbrutet i nästan ett år men det finns ju trots allt en hel radda andra symptom man förväntas märka.

Snaily - hoppas så att ni hittar en bra Korv-lösning snart

• viktualia
    FruCicci skrev 2010-10-25 20:56:56 följande:
    FANTASTISK tråd start kära AM, det gjorde du bra!Nä nu smyger jag ut igen!
    kom snart tillbaka!!!!!!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!