• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Härligt med makens jobb Klockarbol!

Och Oms - fantastiskt skrivet om Mathilda.

Snaily - jag förstår att det är jobbigt att inte veta hur det ska bli med korven. Jag tänkte direkt på dina arbetskamrater, de borde ju klara av det om någon, men dem har du ju förstås redan tänkt på. Jag hade gärna kommit jag också! Maken ska ändå inte vara hemma mkt i nov.

Snorkis - smycket var jättefint! KÖP! Och vad roligt att det går bra med jobbet, men som Oms skrev. Ta tid på dig! Man får gå bakåt om man måste.

• porchez

Tack för era tankar och ord, hoppas att ni har fel har inte alls tänkt i dom banorna att det kan vara stressrelaterat, men det låter ju lite troligt.. Börja inte ta hand om er tjejer för då kommer all skit över er (OBs! ironi, bitter ironi)

Otroligt fina smycken Snorkis och självklart säger jag till OM jag hittar de där strumpbyxorna, när man söker på hemsidan efter närmaste ÅF så är det typ små ICA och Coop butiker!

Hej Cicci, roligt att se dig här inne. Hur går det med jobb för dig då? Söker  du, intervjuer?

OMS - tack för ännu en fin berättelse! Tycker det är helt underbart att läsa om era barn

MSW - hur är det i er sjukstuga? Börjar ni bli bättre?

Klockarbol - grattis till makens vik. Hoppas våra tumhållning fungerar lika bra för alla kommande IVFer och BIM-dagar!

Just det Snorkis - blev du mindre förvirrad av FB när den här hemliga super konstiga gruppen har kommit till? Jag menar om du tyckte FB var rörigt i början (vilket det är innan man kommer in i) och även för oss som har haft FB ett tag, så är ju inte nya funktioner särskillt logiska

Ego - Blä vad jag har en dålig dag idag, önskar att jag var trött så att jag bara kunde gå och lägga mig och dra täcket över huvudet ett tag, men trött är nog det enda jag inte är Imorgon ska jag ut på jobb, så jag slipper kontoret! Sen på onsdag är chefen tillbaka och då ska jag försöka få svar, peppad efter efter ett kurator besök på morgonen hoppas jag

• Parnassia

Ang grav.symtom. Jag hade inga särskilda med någon av dem.

Med Stora hade jag ev lite ömma bröst och med Lilla hade jag inget innan TD. Jag trodde inte ens Lilla fanns där efter som hon kom till efter ett mf utan att jag haft tant emellan. Symtomen kom först i typ v 6-8 typ med bägge.

Kram EA! Och jag beklagar sorgen. Mina morföräldrar är också gamla och skruttiga, det är min skräck att de ska gå bort. Jag MÅSTE åka till dem. Det är ju inte långt för mig...

• Telis

Cicci, HÄJ! Smyg inte ut, klampa rakt in vetja!

• Telis

koko, saknat dig här, även om jag ser dig på FB!

Klockarbol, glömde säga förut: men vad jobbigt att ha ont utan att dom kan säga varför. Det måste vara hemskt jobbigt både psykiskt och fysiskt! Jag hade faktiskt en fd kollega som också hade ont i kroppen (benen och fötterna om jag minns rätt) och led av svår B-vitaminbrist. Först var hon inlagd och fick dropp med och sedan fick hon rejäla sprutor med B-vitamin rätt ofta under en period. Men sen blev hon bra.

• Vännerfan

Ha ha, gick in på min yahoo och där har ni genererat 29 mail pga aktivitet på FB! Galningar!

Migrän har jag också, men inte när jag är gravid eller ammar. Eller jo, denna sista gången hade jag migrän i början av grav också, men det var för att jag blev så himla stressad på jobbet. Ytterligare en till migrän-statistiken i tråden alltså.

Ska kolla vad ni hade för er på FB och sen stänga ner. Vi har lagt lill-prinsen i sin spjälsäng i sitt egna rum på övervåningen (vi sover nere) och jag har mina aningar om att det blir trapprace i natt. Men maken ville så gärna testa, så jag gick motvilligt med på detta. Tror snart jag dör av sömnbrist, så man griper ju gärna efter halmstrån också.

• Vännerfan

Ang. migrän funkade inga icke-receptbelagda mediciner på mig, men en nära släktning till mig är neurolog, så hon ger mig alla möjliga nässprayer och andra läskiga preparat att testa. För mig är det klockrent att det är stressrealterat, så det är en varningsklocka för mig.

• Vännerfan

Och shit, nu glömde jag nästan kommentera PB:s få folliklar! Man SKA inte klampa in här för fort, iaf inte jag! Väldigt tråkigt och jag hoppas det funkar bättre att maximera dosen. Stor kram!

• Vännerfan

Jag blev visst kvar lite till ändå...

Jag läste om ditt sprial-trassel för ett tag sen Parnassia och jag måste säga att det här med spiraler verkar krångligare än jag trott. Jag skulle fått min insatt i morgon, men då min mens inte kommit (har haft 2 st och det var dags för den tredje nu), så fick jag skjuta på det en vecka. Och fick höra att då jag fortf ammar (visserligen bara 3-4ggr per dag) så är det inte säkert att man kan sätta in den än.

• MSW

Porchez: Well, förhoppningen är att A kan gå på dagis imorn (första dagen sen förra torsdagen), men vi är fortfarande bra snoriga och hostiga båda två, men inte direkt hängiga.. Framåt helgen blommar det säkert upp igen ska ni se! *inte ett dugg bitter och längtar inte alls tills förkylningssäsongen är över*

Trist att migrän är så vanligt i tråden, hoppas inte det smittar! Verkar juh ibland som att vi smittar varandra lite (med spottings och så.. )

Vänner: Lycka till med trappracet!

Nahe, nu ska jag lägga mig, och hoppas på en lugn och utvilande natt, både för oss själva och alla er andra!

Sovgott!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!