Välkomna till Tivoli Empatia!
BS,
letar ni nytt hus???
har jag missat något?
BS,
letar ni nytt hus???
har jag missat något?
Grattis till Izzie!!!! Underbart!!!
och September vad GLAD jag blir att det såg fint ut med det lilla hjärtat som slog!
Tänk 8 (!) graviditeter det är ju otroligt egentligen. Denna gång bara MÅSTE det gå vägen!!!!
Mugglan att Ada och beda mår bra är sååå otroligt fantastiskt!!!! Jag blev tårögd när jag läste det... Av lycka då....
Oupsie, vännen! Om jag bara kudne hjälpa så skulle jag.
Att du känner som du gör just nu tror jag är en blandning av hormoner och att du har en sådan jävla värk!
Men du SKIT i vad ni har eller inte hemma!!! Ärligt! Det fixar sig. Det är vääääldigt LITE man behöver när barnet kommer. Den första tiden är det mest kläder till barnet samt blöjor. I övrigt kan man fixa det mesta ändå.
Vi fick ju lite panik eftersom vår tjej kom nästan 7 veckor för tidigt och vi ahde planerat att BÖRJA hanlda saker någonstans där ikring. Vi hade nästan inget hemma. Men som sagt det behövs inte mycket. Såhär i efterhand kan jag säga att det mesta av det vi "panikhandlade" medna hon låg på neo egentligen inte hade behövts handlas. Vissa saker inte alls och andr kanske var bra men först senare. Så ingen panik!!!!!
ta hand om dig istället. Förösk vila så gott du kan. OCH kanske vore det bra om du kunde kontakta någon att prata med. Sådana här känslor kan förstärkas av hormoner och annat och det kanske skulle vara bra att ha börjat bearbeta dem lite innan förlossningen????
Stor kram!!!!!
Så vill jag säga till Snorkis också att jag på sätt och vis tyckte det var BRA att din konstiga kusinfru (?) sa det hon gjorde på senaste festen. För det bevisar bara att hon är helt och hållet känslig och därmed har hon förverkat sin rätt att andra ska vara trevliga mot henne. Sådana personer kan man t o m säga till att man inte vill prata med p g a att de betett sig helt galet tidigare. Utan att man ens ska få dåligt samvete över det.
Så det så!
Ibland kan det ändå trots att man blir ledsen, kännas bättre att sådana personer är 100% okänsliga för det gör det enklare att inse att man inte behöver tänka att det är ngt "fel" på en själv eller ens egna reaktioner. Man inser att allt ligger hos den andra personen och därmed kan man försöka att totalignorera den och vad den säger framöver.
Cicci,
hahahhaaaa mumintrolljakt!
Min tjej gillar mumintroll hon!!!!!!!!
Fast hon fick en dvd med en film i julklapp och DEN tyckte hon var skitläskig! Tror man måste vara äldre för att fatta det där med vemod och annat....?
Däremot gillar hon de böcker hon fått fast hon tror de är "hippos" . Gulligt!
Hon är däremot jätterädd för monster och de får vi ofta jaga bort. Med ficklampa!
Nenne
YOU AR BACK!!!!
Hoppas förkylningen går över snart inte kul att vara sjuk.
Vi ahde kräksjuka i fredagsnatt. Eller rättare sagt dottern. Men det var inte så kul för oss andra heller....
jaja som tur var varade det endast ca 12 timmar, från 21 på kvällen till ca 9 på morgonen därpå.
men vi ahde dessutom besök av en av mina allra bästa vänner 8vi har inte setts på drygt 3 år!!) så jag tyckte synd om henne som sov i vardagsrummet. Fast hon var jetlaggad så hon kunde ändå sova hyfsat a hon. Och som tur var är hon 2-barnsmamma så hon var inte ens direkt "skrämd" av allt kräkande... haha!
Vi klarade oss iallafall från att börja kräkas vi andra så kasnke var det ingen magbagge utan ngt dottern stoppat i sig förut???? Who knows?
Nu ska jag sluta spamma tråden och återgå till jobbet....
Fast om en timme är det tårta!
Synd bara att amerikanska tårtor ofta SER godare ut än vad de smakar....