Snaily,
jag tror du måste försöka äta och sova. Om det inte hjälper så ta kontakt med din BM eller vem det nu är man kontaktar om sådana här saker i Sverige?
Sedan håller jag med AM!
Att linda (eller swaddle som vi säger här) är SKITBRA!!!!!!!!!!
Går bra med vilken tunnare filt(handduk som helst egentligen även om det ju finns speciella också. Vi lindande vår lila tjej lääääänge för det var enda sättet att få henne att somna när hon var bebis.
Klockarbol,
vännen!!! jag vill skicka en hel säck full med varma kramar till dig att ta fram och svepa om dig i u under julen! och innan. Du verkar vara en mycket mycket klok och fin person som just nu har det överjävligt tungt. Försök att skita i svårmödrar och andra energitjuvar. Jag vet det kan vara svårt nästintill omöjkligt, men försök. Du behöve sådana som GER något nu. I form av omtanke, energi och kärlek. Inte de som suger musten ur dig.
Kraaam!!!
Mugglan,
det låter som en väldigt naturlig fas för Moa. Är det inte den fasen alla i henne ålder går igenom när de upptäcker att de faktiskt KAN gå emot föräldrarna och göra som de vill. Eller iallafall tror de att de kan det och vill testa. Här är det också mycket "kan själv!!" och däremellan är det "DU göra!!!" så ja man får helt enkelt försöka att fixa det omöjliga. Tankekläsare är man ju inte så det blir som det blir. Försöka att improvisera, använda humor och ibland bli arg. Ibland fungerar det ibland inte....
Som allt annat...