Hattis: Vad skönt att BM kunde avvika från standardformuläret. *Noterar VUL på torsdag i minnet, och ska försöka att komma ihåg det*
Sweet: GRATTIS!
Och knepigt med vännen. Det ringer varningsklockor hos mig också, om han inte en kan tala om för sin partner att han mår dåligt för att han inte skulle få någon sympati... Jag skulle aldrig orka ett sådant förhållande. Maken må ha sina besvärliga sidor, men han är en klippa på att stötta när man mår dåligt. Vare sig det är sjuk-dåligt eller ledsen-dåligt...
Klockarbol: Inte säga att en släkting dött? På nästan en vecka? Whaaaat? (Maken ringde mig direkt när hans morfar hade dött, för att jag skulle veta...)
Liten: Härligt med morgonträning!
Spjälsäng: Vi har en från Ikea där man kan ta bort ena sidan, och förhoppningen är att när lillkillen lärt sig att klättra ut så kan vi kanske ändå behålla den ett tag till genom att ta bort sidan. Fast det förutsätter ju att lillkillen har slutat fara runt som en skottspole i sängen, vid det laget. Annars är nog en resårmadrass på golvet ett bättre val (tack för tipset)
Nattsudd hade jag också en dos av inatt. Och maken var krasslig, så jag lät honom sova. Efter ca 1 h försök att få en jättetrött kille att lyckas somna om, så tog jag till en flaska med ersättning - det gjorde susen. Undrar hur han hade ätit på dagen, egentligen? På dagis sa de att han ätit bra, när jag frågade, men deras bra kanske inte är samma som mitt bra...?
Måste också tacka vem det nu var som tipsade om Kérastase Bain Gommage-schampoot. Min hårbotten kliar betydligt mindre och det verkar som att ett schampoobyte var precis vad som behövdes